Bagaimana untuk merangsang bayi baru yang malas


Sudah menyusu bayi kecil, tentu saja pengalaman yang indah untuk seorang ibu muda. Menyusukan anak adalah peluang yang sempurna untuk memahami, ajaib dan tidak dapat dipertahankan, di antara ibu yang baru lahir dan ibunya yang berharga. Beberapa bayi baru lahir,...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Sudah menyusu bayi kecil, tentu saja, satu pengalaman yang hebat untuk satu ibu muda. Sokong susu ibu bayi ia adalah peluang yang sempurna untuk memahami, ajaib dan tidak dapat dipertahankan, antara yang baru lahir dan beliau ibu yang berharga. Walau bagaimanapun, sesetengah bayi yang baru lahir mungkin sangat malas semasa momen sedutan di payudara, mengambil risiko makan sedikit dan minum susu yang sangat sedikit. Jika bayi anda agak malas, anda tidak perlu berhenti: menyusu bayi anda adalah penting, dan mujurlah terdapat banyak teknik untuk merangsang malas baru lahir, untuk satu laktasi lebih mudah dan tenang. Berikut adalah beberapa petua dan beberapa petunjuk berguna untuk mengetahui cara merangsang bayi baru yang malas.

Menenangkan bayi yang baru lahir

Cara pertama untuk merangsang bayi yang malas dengan berkesan semasa operasi menyusu adalah untuk meyakinkan bayi dengan cara tertentu. Bayi, pada hari pertama selepas bersalin, ditekankan oleh detasmen dari tubuh ibu, kerana kelahirannya di dunia yang baru, cerah dan berwarna-warni, berisik dan huru-hara, sama sekali berbeza dari rahim yang tenang. Hasilnya, bayi perlu menghidupkan semula, untuk beberapa waktu, ketenangan perut ibunya, untuk secara beransur-ansur membiasakan diri dengan dunia baru.

Merangkul bayi yang baru lahir

Untuk merangsang bayi yang malas semasa menyusu, meyakinkan dan meyakinkannya, anda perlu membuatnya hidup, dengan cara yang sengit, berdekatan dengan badan anda yang hangat, meyakinkan dan mengandung, memegangnya memeluk, dengan sentuhan langsung dengan kulit anda persekitarannya lebih gelap, aman dan tenang. Dengan cara ini, anak anda akan hidup semula dengan dimensi yang tenang di dalam rahim anda dan akan dapat melepaskan tenaga dengan sedutan.

Elakkan daripada penyalahgunaan penghangat

Langkah berjaga-jaga yang sangat penting yang boleh anda miliki ke arah bayi malas anda adalah, untuk mengelakkan penyalahgunaan penyesu. Kanak-kanak yang sangat muda harus membiasakan diri dengan puting anda, untuk memberi makan dengan betul, dan penggunaan yang terlalu sengit dan kerap, atau botol, boleh mengelirukan dan mengganggu kelahiran bayi yang baru lahir semasa bulan menyusu.

Menyusu di persekitaran yang santai

Akhirnya, untuk meyakinkan anak anda sedikit 'malas dan merangsang menghisap, anda perlu memberi perhatian kepada suasana domestik yang merupakan keadaan biasa untuk penyusuan susu ibu. Anda perlu mengelakkan menyusukan bayi anda dalam persekitaran yang terlalu bising yang mungkin mengganggu bayi. Persekitaran di mana untuk menyusukan bayi anda harus sentiasa diam, tidak terlalu terang dan bebas dari rangsangan yang berlebihan. Hubungan visual dengan mata bayi anda akan dapat menumpukan perhatian dan kepekatan lebih meriah, merangsang lagi komitmen anak semasa mengisap berat. Ingatlah bahawa untuk bayi anda, menghisap susu dari payudara anda adalah pekerjaan yang menuntut dan melelahkan: suasana yang gelisah hanya dapat mengalihkan perhatiannya dan membuatnya gelisah dan keliru!

Video: Cara Bangunkan Bayi Baru Untuk Menyusu Mudah Aman Praktis