Cara menghentikan penyusuan susu tanpa trauma


Nasihat bidan untuk menghentikan menyusu tanpa tekanan dan tanpa trauma untuk ibu dan anak

Dalam Artikel Ini:

Cara menghentikan penyusuan susu ibu

Kita semua tahu sekarang, Pertubuhan Kesihatan Sedunia menganggap ASI sebagai makanan eksklusif terbaik untuk kanak-kanak sehingga 6 bulan hidup. Dan dia mencadangkan untuk memulakan menyapu sekarang, sambil terus menyusu. Walau bagaimanapun, idealnya bertentangan dengan ibu-ibu yang sebenar dan banyak kerana alasan yang berbeza tidak boleh sampai ke bulan keenam, atau sekalipun selepas bulan keenam mereka memutuskan untuk berhenti. Mari kita lihat bersama bagaimana untuk menghentikan penyusuan susu ibu tanpa trauma untuk ibu dan anak.

Jadi, anda boleh meletakkan diri anda pada diet

Apa yang tidak boleh dikatakan kepada seorang ibu yang tidak menyusui (9 gambar) Berikut adalah senarai pendek perkara yang lebih baik tidak memberitahu seorang ibu yang tidak boleh atau tidak mahu menyusu

Menyusukan adalah momen yang mewujudkan ikatan yang kuat di antara ibu dan anak dan oleh itu, ia adalah perkara biasa bahawa berhenti merokok akan menyebabkan anda sedih atau bimbang. Ia adalah saat perpisahan dimana anda dan anak anda menjadi sosial, anda tidak akan lagi terkunci dalam hubungan perseorangan anda dengannya. Ia adalah momen pertumbuhan kedua-duanya untuk anda sebagai ibu dan anak, jadi sepatutnya secara beransur-ansur, langkah demi langkah sehingga detasmen lengkap dari tubuh anda.

Bagaimana untuk melakukannya?

Untuk memahami bagaimana untuk memulakan dari apa yang berlaku dari sudut fizikal semata-mata. Payudara anda akan ditentukur pengeluaran susu berdasarkan berapa banyak anak anda mengosongkannya, maka pengeluaran berkait rapat dengan penggunaan. Anda kemudian akan faham bahawa kurang bayi menggunakan susu yang kurang akan dihasilkan dan perlahan-lahan akan dihapuskan. Walau bagaimanapun, semua ini tidak boleh berlaku secara tiba-tiba jika tidak berlaku kesesakan lalu lintas dan mastitis pasti menjengkelkan.

Oleh itu, tentukan satu hidangan pada satu-satu masa untuk dimulakan, Saya selalu mengesyorkan untuk tidak mengeluarkan malam terakhir atau malam (walaupun saya tahu ia akan menjadi lebih selesa untuk anda), sebab itu mudah, makan itu juga saguhati. Ia gelap, kanak-kanak itu mesti tidur dan berasa bersentuhan dengan ibu yang meyakinkannya, menjadikannya merasa tidak bersendirian.

Jadi sebaik sahaja anda memilih hidangan untuk dimulakan, jangan bayarkan bayi anda payudara tetapi lakukannya dikosongkan (secara manual atau dengan pam susu) cukup untuk tidak berasa kembung, penuh dan menyakitkan. Payudara, atau lebih baik, otak melalui payudara, akan memahami bahawa permintaan susu lebih rendah dan oleh itu akan menghasilkan kurang dan kurang.

Jika anda ingin tergesa-gesa sedikit cara anda boleh memutuskan untuk menggunakan prosedur yang sama pada suapan lain, tetapi mengehadkan maksimum dua penyusuan untuk memulakan.

Berapa lamakah masa yang diperlukan untuk menentukur semula pengeluaran?

Ia adalah salah satu soalan yang paling ditanyakan dan malangnya tidak ada jawapan yang sama untuk semua. Setiap payudara, setiap penyusuan mempunyai masa yang tersendiri, tetapi katakan bahawa secara purata kita adalah sekitar 7-10 hari untuk setiap petikan, maka untuk setiap pengurangan sedutan.

Dan jika seorang ibu tidak mempunyai masa itu, mengapa dia harus kembali bekerja?

Dalam kes ini terdapat beberapa di pasaran ubat-ubatan tertentu untuk menghalang pengeluaran susu dan juga boleh ditetapkan oleh doktor penjagaan primer. Berhati-hati, bagaimanapun, penggunaan ubat-ubatan ini tidak melegakan anda tentang berat secara berkala mengosongkan payudara anda. Malah, ubat tidak sepenuhnya menghilangkan pengeluaran susu tetapi bertindak untuk memastikan bahawa ia tidak lagi dihasilkan secara beransur-ansur. Oleh itu, penting untuk menjaga payudara lembut, tidak dikosongkan tetapi lembut, kerana sebahagian besar kesesakan lalu lintas dan mastitis pada akhir penyusuan adalah disebabkan oleh ini.

Soalan dan jawapan mengenai penyusuan susu ibu

Apa yang saya lakukan dengan kanak-kanak semasa melakukan ini?

Jelas anak itu ia tidak seharusnya dinafikan pengambilan nutrien hariannya jadi anda perlu memutuskan sama ada menggantikan makanan susu ibu keluarkan dengan susu buatan atau jika anda ingin menyapih. Ia adalah pilihan yang mestilah muktamad terutamanya untuk menyapih. atau jangan mengelirukan kanak-kanak itu mula memperkenalkan buah, contohnya, dan kemudian kembali ke susu selepas seminggu. Ini kerana walaupun peringkat seterusnya penyapu akan menjadi huru-hara dan sukar terutama untuk anda. Jadi pastikan anda memberi anak itu bilangan suapan / makanan yang sama jika dia memerlukannya walaupun anda tidak melampirkannya ke payudara.

Dari masa ke masa kanak-kanak itu akan mengurangkan permintaan makanan sendiri untuk mendapatkan 5/6 hidangan termasuk makanan ringan dan susu sebelum tidur.

Ia adalah a masa yang halusSaya tahu, hadapi dengan semua ketenangan kes itu kerana anak anda tidak akan teruk jika anda melepaskannya terlebih dahulu atau jika anda semestinya berhenti menyusu. Seperti yang kita katakan, yang ideal kadang-kadang menyimpang dari yang sebenar, tetapi cinta seorang ibu untuk anaknya tidak akan dipersoalkan.

Video: