Bagaimana untuk mengajar kanak-kanak tidur di atas katil mereka sendiri


Pada masa kini ia menjadi kebiasaan yang meluas, yang membenarkan anak-anak mereka tidur di ibu bapa "latvia". Semua ini berlaku kerana anda tidak boleh mengatakan "tidak", atau anda mempunyai keinginan untuk membuat mereka merasa...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Pada masa kini ia menjadi kebiasaan yang meluas, yang membolehkan seseorang itu sendiri kanak-kanak untuk tidur di "Latvia" dei ibu bapa. Semua ini berlaku kerana anda tidak boleh mengatakan "tidak", atau anda mempunyai keinginan untuk membuat mereka merasa lebih dilindungi jika mereka tidak dapat tidur, dan mungkin mereka takut ribut atau bunyi yang kuat. Selalunya, bagaimanapun, seseorang boleh berlaku keadaan sedemikian apabila ibu bapa tidak mahu bangun dari mereka katil dan untuk kemudahan biarkan bayi untuk berdiri di sebelah mereka. Walau bagaimanapun, ini mungkin satu tabiat buruk bahawa kanak-kanak akan mengalami kesukaran untuk berlepas. Dalam ini mudah tetapi panduan komprehensif kami berpaling kepada semua ibu bapa untuk mengajar anak mereka tidur di atas katil mereka sendiri, menjadikannya berasa lebih selamat dan bebas. Jadi mari lihat beberapa tip kecil bagaimana untuk mencapai matlamat ini.

diperlukan

  • Muzik manis dan buku cerita

Untuk meletakkan anak tidur di atas katilnya

Pertama sekali, ia mesti diambil kira bahawa pemisahan itu tidak boleh berlaku pada bila-bila masa. Malah, anda tidak boleh dengan segera mengharapkan bayi tidur di dalam katilnya atau di dalam katilnya. Satu perkara yang penting pastinya tidak membuat dia tertidur di katil ibu bapanya, dan kemudian bawa dia ke dalamnya, kerana baginya (bagi semua orang) tidur di satu sisi dan bangun dari yang lain mewakili sejenis trauma.

Tetap dekat dengan kanak-kanak yang mempromosikan tidur yang santai

Nasihat lain yang kami berikan ialah membuat anak tidur langsung di dalam katilnya atau di atas katilnya, membelai dan lembut memijatnya, supaya ia dapat berehat dan mendamaikan tidur. Anda juga boleh menggunakan bantuan muzik, menggunakan beberapa lagu atau lullaby yang sesuai. Anda boleh memegang tangan anda sehingga anda tidak dilampirkan tetapi, bagaimanapun, adalah amalan yang baik untuk membuatnya memahami bahawa dia, walaupun dia berada di bilik lain, tidak bersendirian dan tidak akan menjadi. Ritual yang boleh membantu kanak-kanak itu tinggal di katilnya dan ibu bapa tidak merasa bersalah mengenai "pengabaian", adalah memberitahunya beberapa cerita pendek atau membaca kisah dongeng. Sememangnya, kanak-kanak terpaksa memilih yang paling disukainya dan biasanya akan selalu bertanya sama.

Kembalilah bayi ke tempat tidurnya jika dia bangun pada waktu malam

Sekiranya kanak-kanak perlu bangun pada waktu malam dan berjalan di tempat tidur ibu bapa, dengan begitu tenang dan manis, perlu dibawa kembali ke tempat tidurnya, dengan prosedur yang sama yang telah kita jelaskan sebelumnya. Sudah tentu, untuk melakukan semua ini memerlukan banyak kesabaran dan kemahuan yang baik, tetapi haruslah direalisasikan bahwa nanti ia akan berfungsi untuk membuat anak merasa lebih mandiri dan bebas di masa depan. Pada dasarnya, ia sepatutnya cukup seminggu untuk membiasakannya tidur di ranjangnya. Adalah penting untuk diingati bahawa apabila seseorang mula "melepaskan" kanak-kanak dari kebergantungan psikologi semacam ini, perlu tegas dan tidak kembali. Sebaliknya, pada hakikatnya, terdapat risiko untuk menguatkan tingkah laku yang tidak mencukupi dan membatalkan perkara-perkara baik yang dilakukan sehingga saat itu.

Tips

Jangan lupa:

  • Elakkan menghidupkan TV untuk memastikannya syarikat dan sentiasa menyimpan cahaya di dalam bilik
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Bagaimana untuk mengajar kanak-kanak itu untuk berhenti mengantuk di atas katil
  • Cara menghantar anak ke tempat tidur anda

Video: MELAMPAU! Pelajar Perempuan Ajak Cikgu Praktikal Buat "Ehemm"