Bagaimana untuk mengajar berjalan ke anak anda


Jika anda mempunyai anak yang sangat muda dan ingin nasihat tentang cara mengajar berjalan anak anda, panduan ini sesuai untuk anda. Baca dengan berhati-hati dan anda akan melihat bahawa mengajar cara berjalan anak anda akan menjadi salah...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Sekiranya anda mempunyai anak yang sangat kecil dan anda ingin memberi nasihat tentang bagaimana mengajar anda untuk berjalan kaki ke anak anda, panduan ini sesuai untuk anda. Baca dengan perhatian dan anda akan melihat bahawa mengajar anak anda berjalan akan menjadi salah seorang daripada mereka pengalaman yang tidak dapat dilupakan hidup anda.

Pastikan kanak-kanak tegak

Pertama sekali, untuk mengajar anak anda mengambil langkah pertama, anda harus memastikan bahawa ia berlaku di ruang tertutup, dan di atas semua, bilik telah dibersihkan dari objek yang berpotensi berbahaya, seperti meja atau najis dengan tepi tajam, yang boleh mencederakannya ketika dia bergerak langkah pertama. Sebaik sahaja anda telah membersihkan bilik, perkara pertama yang perlu anda lakukan ialah membantu anak anda bangun, dan cuba memastikan dia berdiri lama.

Biarkan dia mengambil langkah-langkah kecil memegang dia dengan tangan

Kemudian, cubalah untuk membuatnya mengambil langkah-langkah kecil, supaya kakinya terbiasa dengan koordinasi: untuk melakukan ini, menyokong tangannya yang kecil, dan membuatnya bergerak kaki perlahan-lahan, membuatnya melakukan sedikit langkah, sehingga belakang dan kaki-kaki mula membiasakan diri dengan usaha yang akan mereka laksanakan, dan oleh itu, kanak-kanak menjadi terbiasa dengan pergerakan itu.

Buat dia bergerak langkah-langkah secara mandiri

Tahap latihan seterusnya ialah berusaha untuk mendapatkan anak anda berdiri dan mengambil langkah pertama secara mandiri. Untuk melakukan ini, sentiasa meletakkan diri anda di belakang kanak-kanak itu dan ikuti dia dalam semua pergerakannya, dan pastikan anda bersedia untuk campur tangan apabila dia akan jatuh, memegangnya dengan segera. Dengan cara ini anda akan mengelakkan, pada mulanya ia mungkin terluka, dan kerana ketakutan, kanak-kanak itu mungkin enggan berjalan semula.

Dapatkan di depan dan panggilnya

Langkah seterusnya dan terakhir yang perlu anda ajarkan kepada anak anda adalah untuk membuatnya berjalan tanpa memegangnya, dan kemudian digunakan untuk berjalan beberapa meter tanpa diadakan di suatu tempat. Untuk melakukan latihan ini, pertama anda perlu menunggu anak berdiri secara mandiri dan setelah anda mencapai postur ini, tugas anda adalah untuk menghadapi dia dan memanggilnya. Dengan cara ini, dia akan mula bergerak langkahnya sendiri, tanpa memerlukan sokongan fizikal anda.

Konsolasi dan meyakinkannya dalam kes kejatuhan

Jika anak anda jatuh, segera cuba menghiburkannya dan meyakinkannya, supaya ketakutannya dapat dipertingkatkan segera. Selanjutnya, cubalah untuk membuatnya berlatih sekali lagi mengelakkan trauma kecil itu dan kemudian anda enggan berjalan, mengecewakan setiap latihan yang dilakukan sehingga saat itu. Apabila anda telah memperoleh kemahiran-kemahiran utama ini, anda akan menyedari bahawa kepuasan terbesar anda adalah untuk melihatnya berjalan di sekitar rumah.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Bagaimana untuk merangsang kanak-kanak berjalan
  • Belajar untuk berjalan dengan penyokong gigi

Video: Renungan "Belajar Dari Semut" Firman Tuhan Inspirasi dan Motivasi Rohani Kristen (BijakSana)