Bagaimana untuk memahami jika bayi yang baru lahir mempunyai sakit telinga


Salah satu kegembiraan terbesar seseorang dapat mengalami sepanjang hidup seseorang adalah tanpa keraguan kelahiran seorang anak. Bayi yang baru lahir memerlukan perhatian yang sangat istimewa. Untuk ibu bapa adalah penting...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Salah satu kegembiraan terbesar seseorang dapat mengalami sepanjang hidup seseorang adalah tanpa keraguan kelahiran seorang anak. yang bayi mereka perlukan perhatian yang sangat istimewa. Untuk a ibubapa adalah penting untuk mengetahui semua masalah yang ada bayi boleh ada semasa saya bulan pertama kehidupan. Dalam panduan ini, kita akan melihat, melalui sangat mudah dan petikan yang jelas, bagaimana untuk memahami jika bayi baru lahir sakit telinga. Mereka yang terdedah dalam panduan ini hanya petunjuk, jadi saya sangat menyarankan agar anda menghubungi pakar kanak-kanak anak baru anda untuk apa-apa masalah.

Sakit telinga

Sakit kepala telinga adalah patologi yang mengganggu, sebenarnya, telinga anak-anak dan orang dewasa. Ia juga membawa nama Otalgia dan mudah didiagnosis. Seperti yang dapat difahami dari namanya, ketidakselesaan ini menunjukkan dirinya dengan kesakitan teruk di kawasan telinga telinga. Di antara penyakit yang menyebabkan sakit telinga, terdapat dua, lebih penting: otitis purata dengan efusi dan otitis media akut. Gejala sakit telinga adalah kesakitan disertai dengan menangis, hilang selera makan dan kegelisahan.

Gejala sakit telinga

Dalam sesetengah kes, ibu bapa menyedari bahawa kanak-kanak mempunyai masalah dengan telinga dengan melihat rembesan kekuningan yang keluar dari telinga telinga. Sering kali, ini juga mungkin menunjukkan bahawa jangkitan itu adalah penyembuhan dan tidak boleh menyebabkan kebimbangan. Apabila ragu-ragu, adalah lebih baik untuk bertanya kepada pakar pediatrik. Sakit kepala telinga bukan masalah serius, tetapi ia boleh menyebabkan ketidakselesaan yang ketara kepada bayi baru lahir. Sekiranya ia tidak dirawat dengan betul, ia boleh menjadi lebih teruk. Apabila bayi merasakan kesakitan, jeritannya sangat kuat dan akut. Untuk memastikan bahawa masalah itu berasal dari telinga, anda boleh cuba menekan dengan ringan di hadapan telinga. Sekiranya jeritan itu dipergiatkan, ia adalah Otalgia dan anda perlu menghubungi pakar pediatrik anda.

Gejala lain sakit telinga

Satu lagi perkara yang boleh menunjukkan kepada ibu bapa bahawa anak mengalami sakit telinga adalah kekurangan selera makan. Keradangan di peringkat eardrum merengsa menelan dan bayi, walaupun lapar, tidak dapat makan. Bayi yang baru lahir tidak boleh bercakap dan ketidakselesaan mereka menyatakannya dengan air mata atau menjadi gelisah. Mereka sering cuba untuk tidur tetapi kedudukan mendatar menyebabkan lebih banyak kesakitan. Bayi tidak boleh tidur dan menjadi gelisah. Ramai ibu melihat bahawa, memegang bayi itu di tangan mereka, mereka berjaya meyakinkannya dan membuatnya tertidur.

Video: 7 Ciri Anak Indigo