Cara menceritakan kisah dengan cara yang asal


Mengatakan cerita bukan untuk semua orang, sementara ada orang yang memiliki karunia ini secara semula jadi, orang lain yang melakukannya harus memohon dan belajar. Perkara asas adalah penglibatan mereka yang mendengarkan kami, sebenarnya para pendengar...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Mengatakan cerita bukan untuk semua orang, sementara ada orang yang memiliki ini hadiah secara semula jadi, orang lain untuk melakukannya perlu memohon dan belajar. Perkara asas adalah penglibatan mereka yang mendengarkan kami, sebenarnya para pendengar mesti merasakan sebahagian daripada cerita kami. Sekiranya cerita itu ditujukan kepada kanak-kanak yang saya masih tidak dapat membaca, kita mesti mencari cara baru dan asal untuk menarik minat mereka dalam sejarah. dalam panduan berikut oleh itu ia akan dijelaskan, dalam beberapa langkah mudah, bagaimana untuk dapat memberitahu satu dongeng dengan cara yang asal.

diperlukan

  • papan iklan berwarna
  • lukisan atau fotokopi
  • pita pelekat

Pertama sekali kita perlu membuat papan iklan untuk melaporkan cerita yang ingin kita sampaikan. Melakukannya sangat mudah. Oleh itu, mari kita ambil papan iklan warna yang agak besar. Sebagai alternatif, kami boleh mendapatkan beberapa papan iklan yang lebih kecil. Seterusnya kita perlu melipat papan iklan di dua bahagian pada sisi yang lebih panjang untuk mendapatkan dua jalur. Kemudian kita perlu melekatkan jalur untuk membuat sepanduk yang lebih besar.

Pada ketika ini kita mesti mencipta latar belakang cerita kita. Jika berlaku di laut kita boleh menggunakan billboard berwarna biru, jika ada gunung kita akan menggunakan billboard berwarna coklat, sedangkan jika cerita itu ditetapkan di padang rumput kita boleh memilih papan iklan berwarna hijau.

Setelah melakukan ini, asas cerita kami akhirnya siap. Setelah menamatkan spanduk yang panjang, kami menutup seluruh permukaan dengan pita pelekat. Melakukan cara ini apabila kita perlu menyerang watak-watak di atasnya kita juga boleh melepaskan mereka, tanpa mengoyakkan kad. Kemudian kita hanya perlu menyedari watak cerita kita. Untuk melakukan ini kita melibatkan kanak-kanak untuk melukis watak-watak atau, jika mereka tidak boleh, kita boleh mendapatkannya secara langsung dengan mencari imej di internet. Selepas mencetak mereka mari kita mewarna mereka dari kanak-kanak.

Apabila kita selesai mewarna aksara, potong garis besar dan kemudian gam di atas permukaan kadbod. Di bahagian belakang kita memohon pita pelekat dua sisi, kerana dengan cara ini kita boleh melampirkan dan melepaskannya pada sepanduk. Kanak-kanak kemudian dapat berseronok menyerang pelbagai watak seperti yang kita ceritakan kepada mereka cerita. Mereka pasti akan sangat gembira dan tidak akan mudah melupakan cerita itu.

Tips

Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:

  • Apa yang perlu dibaca kepada bayi baru lahir
  • Kisah dongeng Disney yang paling indah untuk dibaca
  • 5 idea untuk menulis cerita untuk kanak-kanak
  • Bagaimana untuk memberitahu dongeng kepada kanak-kanak

Video: DRAW MY LIFE - JESS NO LIMIT