Bagaimana untuk memahami keperluan bayi yang baru lahir


Bulan pertama bayi baru lahir adalah yang paling sukar untuk ditangani. Jelas sekali anda tidak perlu tergoda tetapi cuba memahami keperluan anda. Tetapi tidak ada kesukaran untuk berfikir bahawa bayi itu tidak baik. Malah, kadang-kadang ini...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

yang bulan pertama anak yang baru lahir adalah yang paling sukar untuk ditangani. Jelas sekali anda tidak perlu tergoda tetapi cuba memahaminya keperluan. Tetapi tidak ada kesukaran untuk berfikir bahawa bayi itu tidak baik. Malah, kadang-kadang ini kerana orang lain perlu. dalam panduan berikut Saya menjelaskan bagaimana untuk memahami keperluan a bayi.

diperlukan

  • kesabaran
  • bertenang
  • berhati-hati
  • Banyak cinta

Kelaparan

Jadi memerhati negeri-negerinya dan menguruskan mereka tanpa kehilangan sabar. Kanak-kanak yang berumur kurang dari satu tahun menyatakan diri mereka melalui air mata. Sebenarnya, mereka menggunakan cara komunikasi ini untuk menjadikan orang dewasa memahami keperluan mereka. Anak yang menangis meletakkan ibu bapa dalam keadaan berjaga-jaga. Apabila dia sampai enam bulan, bayi menangis terutama kerana dia lapar. Atau kerana dia mahu awak menjemputnya. Dalam kes ini, untuk mentafsirkan mesejnya, anda perlu mempunyai jam tangan yang berguna. Dengan cara ini, anda dapat mengawal apa keperluan anda bergantung pada. Sebenarnya, jika bayi menangis walaupun selepas makan, pergi ke tempat yang selamat. Pada ketika ini penyebab menangis tidak datang dari kelaparan. Tetapi mungkin bayi itu mahu anda buaian dia di tangan anda. Dengarkan nada yang manis dan menenangkan suara anda dan nikmati pacifier anda. Jika selepas tiga minit perhatian ini tidak tenang, cuba tawarkan tambahan susu. Meneruskan itu, untuk memeluknya sehingga dia menangis. Apabila jarak dari makanan terakhir melebihi satu setengah jam, lekukan tajam dan marah adalah permintaan yang pasti untuk makanan. Ini umumnya merupakan keperluan yang mudah difahami.

Jangkitan

Rasa lemah, lemah, disertai dengan penolakan makanan dan mengantuk dan mengantuk menunjukkan sesuatu yang salah. Mungkin bayi tidak sihat dan mempunyai beberapa barah demam disebabkan oleh jangkitan saluran kencing yang kecil atau kecil. Sekiranya bayi terus memejamkan mata, berunding dengan pakar pediatrik yang akan memberikan ubat-ubatan yang sesuai. Penyakit yang tertentu biasanya disertai dengan tangisan yang secara beransur-ansur kehilangan semangatnya. Satu keluhan mendesak yang, sebaliknya, memperoleh kuasa dari masa ke masa, menunjukkan rasa sakit tetapi bukan graviti keadaan, seperti dalam kes kolik, tetapi juga kelaparan atau keinginan untuk berpelukan. Walaupun dalam kes ini, ia tidak seharusnya membiarkan orang tua baru.

Kesimpulannya

Kanak-kanak yang telah lulus enam bulan hidup mula menangis lebih jarang. Tetapi jika mereka melakukannya secara bersungguh-sungguh mereka mahu anda memahami bahawa mereka mahu anda membawa mereka ke dalam tangan anda. Setiap keperluan dinyatakan mengikut cara yang berbeza menangis tetapi anda tidak perlu risau tentang tidak mampu menjawab dengan betul kepada keperluan anak anda. Dalam masa yang singkat telinga ibu bapa disempurnakan dan ibu-ibu baru dan neopapas sentiasa tahu bagaimana untuk menghibur anjing mereka. Berikut adalah cara untuk memahami keperluan bayi yang baru lahir.

Tips

Jangan lupa:

  • Jangan kehilangan kesabaran
  • Dengarkan keperluan bayi yang baru lahir dengan memerhatikannya
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Bagaimana untuk memahami keperluan bayi yang baru lahir
  • Bagaimana menguruskan bayi yang menangis di dalam kereta
  • Bagaimana untuk bertindak jika bayi menangis pada waktu malam
  • Bagaimana untuk menguruskan menangis bayi

Video: Bagaimana Cara Memandikan Bayi ?