Saya akan memberitahu anda dongeng: Kapten Cuor di Ferro dan pokok manis


Juga minggu ini behappyfamily dan "Saya akan beri anda dongeng" menawarkan anda cerita baru. Antara pengguna yang dipilih ialah "Kapten Cuor di Ferro dan pokok gula" oleh Cristina Grassi

Dalam Artikel Ini: Saya akan beritahu anda kisah dongeng dan Ibu Planet teruskan kerjasama untuk memberikan penglihatan kepada cerita-cerita yang ditulis oleh pengguna laman web yang indah ini yang didedikasikan untuk dunia ajaib cerita dongeng. Kisah dongeng yang dipilih minggu ini oleh Staf Editorial Saya akan beritahu anda kisah dongeng è "Kapten Cuor di Ferro dan pokok manis" daripada Cristina Grassi.
BACA JUJU: Saya akan memberitahu anda dongeng: "Il porcospino monello"
Laut itu tenang, anginnya ringan, para pelaut berdiam diri dengan tenang di bawah dek, di atas kapal 'True Life', ketika bunyi kengerian yang menakutkan pertama kali Kapten dan kemudian awak.
A melolong di laut terbuka?
Ya, serigala serigala yang mengikuti langkah demi langkah komander kapal itu, kini terlalu tua untuk memerintah seluruh kru, tetapi masih kuat, mencemarkan bahaya, dijaga dan sangat hebat, tiada siapa yang boleh bertentangan dengannya.
«Wolf - campur tangan Kapten Iron Heart - apa yang anda ada, saya tidak melihat apa-apa di kaki langit?» Dan begitu berkata dia pergi. Serigala itu tahu kaptennya dengan baik dan kini terbiasa dengan kemarahannya sehingga empat lipat kembali ke tempatnya, menelan dekat tuannya. Beberapa minit, ed sini adalah galleon menghampiri berani: di pokok utama bendera melambai dengan tengkorak yang merisaukan, mengawal kapal seekor burung camar gergasi untuk menandakan langkahnya di perairan yang jernih dan helm seorang lanun muda asal-usul Asia, Sakura.
"Sacripante," kapten itu bermula, "yang meniru pasti telah menimbulkan perhatian saya, mata saya telah kehilangan diotria terlalu sering dimandikan oleh air masin laut dan lautan, ketika mereka mengatakan serigala laut. Bravo Wolf anda menghidu serangan lanun musuh saya yang paling ditakuti Sakura 'Ahli falsafah 7 laut' ». Tetapi apa yang awak cari lanun Timur mencari kapal itu?
BACA JUJU: Saya akan memberitahu anda dongeng: "Cinta untuk diri sendiri"
Little Mozzo selama bertahun-tahun bertanggungjawab terhadap penjagaan dan keselamatan pokok manis, bonsai ajaib dengan buah-buahan yang sangat manis yang membolehkan sesiapa sahaja yang memilikinya untuk mengenal pasti kawasan di mana manusia boleh merosakkan alam. "Kapten," katanya Little Hub - Saya akan membahayakan nyawa saya untuk menyelamatkan pokok berharga kita, saya telah mengenal pasti tempat bersembunyi rahsia di mana tiada siapa yang dapat menemuinya ». Orang muda itu tahu bahawa jika dia gagal misi, berjuta-juta orang akan menderita dengan melihat air laut yang keruh mereka, pantai-pantai yang ditinggalkan untuk kehancuran sisa, ikan dan burung tanpa kekuatan untuk menghadapi pasang surut yang tercemar oleh dakwat hitam sotong besar gergasi. Bayang-bayang gelap, ini adalah orang-orang yang mengapit kapal Sakura, dengan mengangguk ke Grasz gull untuk mengelilingi musuh di belakang galleon itu.
Kedua kapal itu menghampiri, bergerak ringan, siram dengan air, hampir menari langsung oleh tuan yang sangat ketat dan menuntut yang adalah laut; mereka menyentuh, hampir menyentuh, kedua-dua Kapten melancarkan pandangan yang keras dari cabaran maka tiada apa-apa, yang bergerak dalam arah yang bertentangan dengan yang lain, angin antara layar dan rolling dari laut. "Ia bukan mesyuarat biasa - ia berjalan lancar Kapten Cuor di Ferro - Pergerakan aneh Sakura ini membuat saya lebih mencurigakan, saya mesti memahami niatnya. Beberapa tahun yang lalu saya membaca buku 'Kehidupan laut' ditulis oleh seorang kenalan lama saya, penyair suram, Kapten Greenwich, yang menceritakan perjuangan yang melelahkan antara dua 'serigala laut' seperti kita, kehidupan yang sukar para kru dan musim yang panjang yang perlahan dan tenang dalam perjalanan untuk lautan, pelajaran sebenar dalam kehidupan. Saya tidak suka bergerak Sakura sama sekali, saya selalu waspada terhadap orang-orang licik seperti dia, malam ini anda menjaga pengawal, serangan oleh musuh jelas ».
BACA JUJU: Saya akan memberitahu anda dongeng: "Antara habuk... dan langit"
Kapten turun di bawah, diikuti oleh Wolf setia dan selepas menelan segelas rum yang baik duduk di dekat api; mereka berdua bimbang, udara jahat di galleon timur telah membuat mereka gelisah sehingga mereka tidak dapat berfikir dengan tenang. Malam itu telah jatuh dan di atas air laut, masih lagi pelik sebagai kawasan tasik, cahaya yang terang dari pokok manis itu bercahaya dari bujur kaca kecil, yang ditonton oleh Little Mozzo yang berjaga-jaga. "Anda boleh yakin - mengumumkan Little Mozzo kepada Kapten - tidak ada yang dapat menyerang kapal kami yang saya peringatkan para pelayar. Apabila kita yakin dengan niat Sakura terhadap pokok manis, saya akan mengaturkannya untuk menyimpannya di bahagian bawah dua yang diambil dari tempat di mana Wolf sedang berehat. "
Sudah dan di laut terbuka kedatangan hari baru disambut oleh peningkatan aura sfera solar sejak kehidupan makhluk laut tidak mengetahui rehat nokturnal, di dalam air hanya perlambatan gerakan yang diperlukan, tidak pernah tempat peristirahatan manusia di bumi dan ini juga berlaku kepada orang-orang yang membajak melalui perairan, marah dengan ribut dan kegilaan dengan tenang.
Sebuah kapal hanya sekilas melihat kehidupan duniawi di masa ini mengalir secara berbeza, suara-suara udara membuat anda mendengar cerita gembira atau sedih yang sampai ke telinga juruaudit seperti gema, mata penuh dengan visi yang luas dan tidak berkesudahan tetapi 'jiwa tidak, jika kejam dan sloth dikekalkan semacam itu untuk Sakura.
"Di jawatan arahan - perintah Sakura kepada pelayar - kita mesti benar-benar mendapatkannya pokok gula-gula ajaib Saya yakin kedua-duanya berada di tangan mereka, saya telah belajar dengan teliti dan rancangan yang saya telah direka mestilah berjaya, jika tidak, kita akan hilang selama-lamanya. Itu kura-kura air tawar Kapten Iron Cuor, tidak digunakan dengan baik, saya mesti menjadi satu-satunya tuan, dengan pokok dalam kuasa saya, saya boleh merosakkan kebencian dengan keinginan saya Alam Semulajadi, sekurang-kurangnya dalam persekitaran laut ". Setelah malam perjalanan galleon tiba di pelabuhan, jangkar jatuh di celah-celah pulau pengkhianatan, nama buruk. Lelah dan lapar, para pelayar berhenti 'Locanda dei Pirati' di mana mereka menanti musuh, meminum dan memakan hidangan terkenal dari tuan rumah Marin. "Adventori - pemilik penginapan bermula - anda mempunyai akaun terbuka yang masih belum selesai. Saya fikir sudah tiba masanya untuk menyelesaikannya, saya tidak mahu sekumpulan kreditur datang ke rumah saya atau dibayar atau berputar." Sakura, marah, bertindak balas dengan hebat, bangkit dari tempat duduk dan merampas satu tangan Marino, yang menjawab: "Tinggalkan saya dengan segera atau saya akan membuang kamu ke laut, saya tidak takut kepada kamu dan cara kamu yang tidak berani tidak akan membiarkan saya berdiam diri!".
BACA JUGA: Kisah Little Red Riding Hood untuk mengingati saudara Grimm
Sakura yang bijak menjawab dengan mudah: "Bukan niat saya untuk berdebat dengan anda, saya ingin bercakap dengan anda di luar, dari kekeliruan pelaut ini untuk mencadangkan perjanjian. Saya akan membayar anda sonial bersalah jika anda berkhidmat kepada krew Kapten Iron Cuor rum Jamaika, yang terbaik di dalam bilik bawah tanah, manis dengan beberapa titik cecair yang ada di dalam mentol kecil ini. Hutang akan dibayar dan anda akan mempunyai rakan yang bersyukur kepada saya ". "Dan apa yang akan berlaku kepada mereka - pemilik penginapan bertanya - adakah mereka akan mati?" «Oh musim bunga sekarang - kesakitan Sakura - berhenti, penghukum dunia, adakah saya kelihatan seperti kamu seperti tindakan sedemikian? Mereka hanya akan tidur sedikit lebih lama dan lebih mendalam; anda tidak perlu tahu apa-apa lagi, terima atau saya akan buat sendiri ». Marino sebenarnya tidak membezakan tombak dari brig, dia seorang tukang masak, dia bukan seorang pelaut tetapi dia adalah seorang lelaki hati dan untuk vigliaccherie ini bertindak balas dengan diplomasi halus pertahanan, nikmatilah Sakura untuk menjaga pelayar 'Hidup Sejati'. Sakura, sesetengah telah menemui dia sekutu, dibeli dengan murah hati, bersedia untuk menaiki kapal itu, apabila semua orang Kapten itu akan terkejut oleh pil tidur dan, tanpa usaha, dia akan membuat pokok manisnya.
"Pelan tanpa rintangan, oleh itu - melaporkan pelayar Asia ke Grasz gull - dan sekarang ia pergi dan dengan akrobatik anda yang tidak menentu, plana ke air, keliru antara busa gelombang dan memberitahu saya di mana sekarang kapal". Sebenarnya 'Ahli falsafah 7 laut' dia seorang lelaki yang lemas dan berpaut kepada pisau cukur, dia mesti berisiko dan dia tahu itu. Bayang-bayang kiri raksasa raksasa membentang di atas jambatan tertutup dan sejenak seolah-olah mengaburkan cahaya matahari, meraung Wolf merespon seruannya, seolah-olah kedua-dua haiwan itu bercakap dalam bahasa misteriinya yang tidak diketahui oleh lelaki yang ia menjadikan rakan sekerja, kadang-kadang penyokong pilihan tuan mereka. «Seluruh masa depan - Kapten Cuor di Ferro menerajui kapalnya memberi pesanan kepada pelayar - kami akan datang ke pelabuhan dan apabila kami akan berada di sana, kami akhirnya boleh menyegarkan diri kami 'Locanda dei Pirati'. Saya mengesyorkan Wolf anda akan kekal di atas kapal dan dari sini anda akan menonton kerana anda hanya tahu bagaimana untuk membuat harta kecil kami tetapi berharga, saya mengamanahkan untuk menjaga kilang mitos anda daripada gula, sekiranya musuh tiba dengan kuat seperti yang anda boleh dan Kapten anda akan datang kepada anda, sahabat setia ».

I-memberitahu-a-kisah kapten-hati-of-besi


Sementara itu, Grasz kembali dari penerbangan peninjauannya dan memberi amaran kepada Sakura tentang masa akan datang pendaratan Kapten dan kru penjahat bersiap untuk mengalu-alukan mereka. Segala-galanya siap di Locanda, Sakura dan tuan rumah sedang mencari seperti dua tegas dan bowsprit: "Di sini mereka - Marino berkata - kita boleh mula melayani Kapten kami dengan rum yang sangat baik, selepas perjalanan panjang di laut yang anda perlukan untuk mendapatkan anda kembali, saya akan membantu anda, tinggal di sini dan dalam beberapa minit anda akan mempunyai botol Jamaican terbaik yang pernah mabuk ». Orang kecil itu dengan mudah berjaya mendapatkan yang lebih baik pada Kapten yang bijak yang telah merasakan bau bakaran tertentu, bau yang tidak jelas, menyebar seperti di dek apabila para pelaut mengamankan beban dari ribut dengan kuat mengikatnya dan kemudian membakar kepala badan untuk mengelakkan simpulan ketat daripada lebur. Pertemuan antara Kapten dan Sakura diselesaikan dalam ucapan yang sejuk dan rupa cabaran, tidak ada kata antara kedua-dua, senyap, mereka, yang mempunyai tajam dan menindas jiwa keduanya.
Untuk membaca cerita yang lain CLICK SINI

Video: The Enormous Radio / Lovers, Villains and Fools / The Little Prince