Idea untuk aktiviti antara ibu dan anak perempuan


Kadang-kadang berharga untuk berhenti sebentar, mengabaikan kerja rumah dan e-mel untuk dijawab, dan menghabiskan masa yang berkualiti dengan gadis kecil kami. Berikut adalah beberapa idea mengenai hubungan dengan anak perempuan perempuan

Dalam Artikel Ini:

Perkara yang perlu dilakukan dengan anak perempuan perempuan

"Mereka membesar begitu cepat": ini mungkin salah satu frasa yang paling biasa yang kita dengar dari ibu sejak anak-anak kita berada dalam pakaian yang berbulu. Sebagaimana halnya benar: diambil dari seribu tugas dan keletihan, kadang-kadang tergelincir dari tangan dan bulan, tahun berjalan cepat. Tetapi ini adalah momen kami, dan ia hanya menjadi milik kami. Kadang-kadang ia bernilai berhenti sebentar, mengabaikan kerja rumah dan e-mel yang akan dijawab, dan dedikasikan diri anda untuk menghabiskan masa yang berkualiti dengan gadis kecil kami, mewujudkan kenangan untuk kami dan untuk mereka. Berikut adalah beberapa idea.

  • Pesta teh

Sediakan kek cawan di rumah atau, jika tidak ada masa, beri janji kepada kami di bilik bar atau teh yang bagus, mengecilkan pilihan dan bersenang-senang memilih campuran tertentu dan beberapa dolcetto yang lazat. pendek kata, bermain wanita, tetapi dalam gaya!

Perkara yang baik untuk dilakukan dengan anak lelaki
  • Tulis cerita

Permainan ini mungkin salah satu yang tertua di dunia: pada gilirannya ia mencipta satu kalimat yang akan mengarang cerita, yang kemudian anda boleh membawa kembali ke buku nota menambah lukisan, sekerap dan pelekat. Ia adalah menarik untuk melihat di mana plot membawa kita, dalam proses penciptaan yang akan membolehkan gadis kecil kita untuk bersenam dan mengembangkan kemampuannya sendiri.

  • Buat Scrapbook

Cuba taip perkataan Scrapbook di Google Images, dan hasilnya akan membuatkan anda berasa seperti yang anda mahu buat. Scrapbook ini adalah buku kenangan, semacam diari tempat untuk mengutip gambar, tiket wayang atau tiket muzium, kliping akhbar dan objek kecil yang berkaitan dengan tema, kemudian menambah teks, komen dan aphorisme tulisan tangan. Satu projek sedang berjalan yang akan memberitahu tidak hanya cerita tetapi... anda!

  • Terlibat dalam hobi anda

Bolehkah anda menjahit? Kemudian bawa dia ke kedai kain dan sediakan koleksi baru model bergaya untuk anak patungnya dengannya. Adakah anda melakukan sekolah seni? Debu dari warna dan berus dan cat gambar bersama-sama. Adakah anda suka make-up? Tidak ada yang salah dengan mengajar mereka bagaimana untuk menggunakan bayang mata dan lipstik dalam bentuk permainan. Adalah baik untuk berkongsi pengetahuan anda dengan menikmati syarikat masing-masing dan belajar antara satu sama lain.

  • Buat permata

Sebaliknya, tiada "kompetensi teknikal" diperlukan untuk mendedikasikan petang untuk membuat kalung dan gelang dengan manik berwarna dan benang elastik. Kos bahan sangat sedikit: satu-satunya contraindication adalah... uh... anda mungkin terpaksa memakai ciptaan imajinatifnya!

  • Belajar sukan

Hobi yang menyeronokkan dan sihat. Kanak-kanak dengan tenaga dan semangat mereka untuk semua yang baru menjangkiti kita, dan ia adalah tepat berdasarkan perasaan ini yang bertandatangan di bawah ini telah naik untuk kali pertama pada kuda.

  • Membina sesuatu

Malah mereka yang menghargai sedikit diri sendiri boleh mengubah fikiran mereka jika projek yang dipersoalkan itu tidak dilakukan dengan rupa kompetitif dan sempurna, tetapi hanya menghabiskan masa yang berkualiti dengan anak mereka. Anda mungkin tidak pernah menghantar foto kotak untuk glazes yang anda buat bersama di Instagram, tetapi setiap kali anda melihatnya, anda akan tersenyum.

  • Mulakan taman sayuran

Inisiatif klasik yang biasanya berasal dari gadis-gadis itu sendiri. Bagaimana tumbuhan itu lahir? Mengapa tidak meletakkan bunga atau herba di teres? Mewujudkan taman dapur adalah lebih mudah daripada yang anda fikirkan. Ruang luar kecil, beberapa elemen asas teori dan permainan dilakukan.

  • Membuat kalungan

Semasa tempoh khas, seperti ketibaan musim luruh, Halloween atau Krismas, projek yang bagus untuk membuat dengan gadis-gadis kami adalah untuk membuat mahkota yang dihiasi dengan manik, simbol dan tulisan, untuk melampirkan ke pintu, atau bahkan pusat.

  • Menubuhkan sebuah kelab buku

Dengan kanak-kanak yang lebih tua anda boleh membuat keputusan mencipta sebuah kelab buku, yang terdiri daripada membaca kedua-dua teks yang sama dan kemudian mencari sendiri, sekali seminggu, untuk mengulas mengenainya dan berkongsi pemikirannya, seperti watak kegemaran, pengembaraan yang paling menarik, pengakhiran alternatif.

  • "Jar Besar Semuanya"

Jarum kaca yang bagus adalah semua yang anda perlukan: di dalam, pada jalur kertas berwarna, kami akan menulis semua gagasan untuk aktiviti masa depan kami bersama-sama: berjalan kaki ke taman di seberang bandar; perjalanan ke muzium; cetak foto terbaik yang dipilih oleh komputer dan kumpulkan mereka dalam album. Kali seterusnya, hanya ikan dari periuk.

Video: Masa terhad Shera antara bisnes dan anak