Idea untuk membantu kanak-kanak pemalu di pantai


Petua dan cara untuk membantu kanak-kanak bersosial di pantai jika dia terlalu malu

Dalam Artikel Ini:

Bantu anak malu di laut

Apabila anda bercuti di tempat yang baru, perkara terbaik untuk anak-anak adalah untuk mencari rakan-rakan pantai yang kononnya sama umur untuk bermain setiap hari dan mungkin juga mendapati diri mereka pada petang, di perjalanan atau untuk ais krim. Tetapi jika bayi agak malu dan tidak mahu melakukan langkah pertamaInilah beberapa helah yang saya pelajari dalam pengalaman ibuku.

  • Jangan paksa mereka

Ia dilarang untuk menekan. Sekalipun ia sepanjang hari dia bertukar-tukar pandangan dengan payung coetaeo berdekatan, walaupun mereka melompat-lompat cuba mengesan satu sama lain, sebagai ibu bapa saya rasa lebih baik tidak untuk menendang tangan, melampaui melemparkan "Mengapa anda tidak meminta kanak-kanak / kanak-kanak untuk bermain?" Tanpa menegur terlalu banyak jika terdapat jawapan negatif.

Belajar daripada kanak-kanak lain untuk bersosial dan bercakap
  • Jangan beritahu dia dia malu

Anak perempuan saya malu dan mungkin kerana ini dia tidak mempunyai keinginan untuk mendengarnya. Rasanya dilabel blok lebih banyak - bukan kita semua sedikit seperti itu? Walau bagaimanapun, jika dibiarkan bersendirian, sukar untuk mengambil langkah pertama, tetapi jika orang lain mendekati, ia biasanya melibatkan diri secara sukarela. Mendidih mereka, mengkategorikan mereka, hanya akan membuat mereka lebih tertutup dalam cangkerang mereka: ringkasnya, mereka akan mempercayainya dan bertindak dengan sewajarnya.

  • Memahami keperluan anda

Tidak ada kanak-kanak yang merasa senang untuk menghabiskan hari-hari penuh dan tanpa sesiapa pun. Tetapi ada kanak-kanak yang lebih suka syarikat yang sangat sedikit kawan, mungkin satu, bukan kumpulan yang lebih besar. Dan tidak ada yang salah dengan ini: selepas semua, mereka juga bercuti untuk mereka.

  • Jangan abaikan mereka tetapi jangan terlalu melibatkan mereka

Sebagai seorang ibu yang malu, saya telah membangunkan satu teknik yang tidak sempurna yang mendorongnya untuk membuat kawan-kawan baru. Ia adalah tentang mencari kompromi yang betul di antara mengabaikannya sepenuhnya untuk menangis "pergi bermain, ia penuh dengan kanak-kanak zaman anda" (yang kelihatan sedikit sedih) dan mencipta permainan yang terlalu menarik, seperti ketika seseorang sedang menghampiri dan dia enggan kerana dia suka bersamaku. jadi: pertimbangkan mereka ya, tetapi yang betul. Ide gila: menjemputnya bermain dengan acuan bersama adik perempuannya. Secara praktikal pilihan putus asa.

  • Bermain dengan licik

Sudah tentu, dalam persahabatan mereka perlu menangani mereka sendiri dan blablabla, tetapi jika sebagai ibu kita tidak boleh memberi mereka sedikit bantuan, apa yang akan kita lakukan? Saya memberi tumpuan banyak pada permainan kesan: jika saya menemui beberapa hiburan pantai sedikit yang tidak biasa atau melibatkan, mungkin dilakukan dalam dua atau lebih, atau bahkan baldi dan bentuk khas, saya membelinya dan meletakkannya di penglihatan biasa berhampiran anak perempuan saya. Cepat atau lambat selalu ada anak yang mendekati. Sudah jelas, tiada siapa yang boleh menahan kanopi beku.

  • Berikan contoh yang baik

Sekalipun jantung menjemput kita untuk diam di sofa untuk membaca, atau sekadar mengecilkan, jika anak kita malu cara yang berkesan untuk membantunya adalah untuk memberikan contoh yang baik. Bukannya kita perlu menjadi "Datuk Bandar" butang menyerang pantai dengan semua orang, termasuk bapa tunggal yang boleh mendapatkan idea-idea yang pelik, tetapi bersikap mesra dengan ibu atau orang lain secara umum, menunjukkan bahawa di dalam syarikat ada keseronokan (hampir selalu), dia akan mendesak dia untuk melakukan perkara yang sama.

  • Jangan benarkan panik...

Yang bermaksud menghindari terjebak ketika akhirnya mulai bermain dengan anak-anak lain: dengan cara ini, tanpa sadar, kita akan menanamkan rasa takut terhadap orang asing. Ajar dia agak untuk menguruskan perasaan yang tidak menyenangkan dan berinteraksi secara berkesan dengan orang lain: nilai mendengar, memahami, empati adalah perkara yang dapat dipelajari dari usia dini dan yang akan mendapat penghargaan dan persahabatan orang lain. Dan jangan bimbang dia segera berkawan: mungkin dia baru tiba dan dia memerlukan masa untuk menetap di pantai, dengan irama baru, tempat baru untuk tidur, dan aktiviti baru pada hari itu. Bagi kami ibu, kadang-kadang perkara yang paling sukar adalah untuk mengambil langkah ke belakang.

Video: Cabo Frio: Best beach in Brazil | travel vlog 2019