Idea untuk mewujudkan dan mengekalkan persahabatan antara ibu


Petua berguna untuk memupuk persahabatan terbaik antara ibu dan hidup masa bersama keluarga lain dengan ketenangan

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana untuk berteman dengan ibu yang lain

Kami menghabiskan berjam-jam dari hari kami di syarikat ibu-ibu lain: daripadasuaka, di taman, playdates dan pihak. Dalam kebanyakan kes ia adalah persoalan tentang pengetahuan mudah yang akan tetap demikian, tetapi kadang-kadang yang cantik juga boleh dilahirkan persahabatan, disemadikan oleh keadaan biasa dan mungkin melalui ikatan antara anak-anak kita: mereka bukan persahabatan biasa, tetapi mammamicizie!
Apabila anda melahirkan anak, sama ada anda suka atau tidak, anda menyertai "Dunia ibu"; terutamanya pada mulanya, kecenderungannya ialah kesetiaan yang tidak dapat dibuktikan kepada sahabat-sahabat "tua" - mungkin belum ibu - dan mungkin untuk melihat dengan rasa tidak puas hati neo-ibu bapa yang lain yang anda menghadiri: pendeknya, itu bukan kerana pergi setiap hari Khamis sejam semasa perjalanan akuakultur anda semestinya menjadi amicona. Di samping itu, hubungan antara ibu sering ditanam oleh persaingan yang halus: sikap klasik "anak saya lebih baik daripada anda" tidak menyukai sesiapa pun. Walau bagaimanapun, lpersahabatan antara ibu ia boleh wujud dan ia adalah satu perkara yang indah. Inilah caranya untuk memberi peluang kepada orang asing yang menyertai kami dalam semua aktiviti mamalia.

  • Katakan sesuatu yang menggalakkan

Anak-anak kita bermain dengan gembira selama sejam di taman permainan, menggosok pasir masing-masing di rambut mereka dan meludah di atas air mata air: tidak sesuai untuk mengambil inspirasi dari taktik ini untuk mengetatkan mamalia dengan ibu kami di pihak kami, tetapi sebaliknya yang baik idea adalah untuk mengatakan sesuatu yang menggalakkan. Bahawa anak lelakinya bagus (yang tidak akan menginginkan seorang kawan yang memberi anda boogernya?) Atau sesuatu yang kelihatan seperti pujian pada karyanya sebagai seorang ibu, asalkan itu benar. Kita semua mempunyai keperluan besar untuk mendengar sesuatu seperti itu.

  • Tidak mempunyai jangkaan

Membuat mammamicity dalam beberapa cara membawa anda kembali ke peringkat pertengahan dan sekolah menengah, saat-saat bahawa tidak ada orang yang fikiran yang betul akan ingin menghidupkan semula. Malah di kalangan wanita berumur 35 atau 40, perkara tertentu berlaku, mungkin kepada tahap yang lebih rendah, tetapi ia berlaku. Ia mungkin sememangnya, ibu dengan siapa anda ingin berteman tidak berminat. Anda mungkin tahu bahawa dia tidak mengembalikan jemputan anda playdatesesungguhnya, dia menganjurkan satu dengan dirinya sendiri Rakan VIP tanpa memberitahu anda apa-apa - walaupun anak anda minggu lepas saya hampir hancur rumah anda. Anda mungkin mengubah aktiviti kanak-kanak dan tidak lagi menjadi peluang untuk melihat satu sama lain. Lebih baik untuk tidak mengambilnya secara peribadi: kita tidak boleh menggembirakan semua orang. Kadang-kadang kita menang, kadang-kadang kita kalah.

  • Jadilah diri sendiri

Ia bagus untuk mempunyai orang lain mammamiche, dengan kanak-kanak yang sama umur: kami boleh menganjurkan berjuta-juta aktiviti bersama-sama, perjalanan hujung minggu, kami dijemput untuk bergilir-gilir pada hari-hari hujan, dan sebagainya. Walau bagaimanapun, ia bukan pekerjaan. Sebagai diri kita akan membantu kita "memotong cawangan kering", orang yang kita tidak suka atau tidak suka, dan pada masa yang sama bagi mereka yang menghargai kita, kita akan menjadi sebuah syarikat yang lebih baik.

Bagaimana "persahabatan" berubah apabila seseorang menjadi seorang ibu
  • Cari masa

Untuk memupuk mamalia, kita perlu mempertimbangkan untuk meluangkan sedikit masa dan tenaga. Kehidupan kita sudah huru-hara, memang benar, tetapi semua perkara yang kita lakukan setiap hari, mungkin, mesti juga membuat kita yang baru mammamica. Kami boleh pergi membeli-belah bersama-sama, mengambil anak-anak sebaliknya, makan sandwic di pusat membeli-belah dan mungkin bersilih ganti untuk membawa kanak-kanak ke pawagam pada hari Ahad. Bahkan huru hara lebih cantik dalam dua.

  • Tiada siapa yang sempurna

Dalam keadaan mammal, selalu ada masa dia akan berkata atau melakukan sesuatu yang salah. Kritikan dari tempat ke anak kami (dan oleh itu secara tersirat kepada kami), untuk menyebarkan anaknya dengan tidak wajar, atau sekali lagi, perkara yang betul tetapi dikatakan dengan cara yang salah, bertentangan dengan peraturan ibu bapa yang sangat penting bagi kita. Jika kita berhadapan dengan kes terpencil, kita juga boleh mempertimbangkan untuk menyampaikan: perkara penting, jika berlaku kepada kita, adalah untuk mencari keberanian untuk mengambil telefon dan meminta maaf. Inilah yang menjadikan anda "mammam" berharga.

Video: Major Problems To Sundial How To Overcome Its Accuracy -- Gardening Ornament Tips