Sekiranya tidak menyusu selalu ada sebab


Seorang ibu Amerika menulis jawatan untuk orang asing yang memarahinya semasa membeli susu formula untuk anak perempuannya

Dalam Artikel Ini:

Ibu dicela kerana membeli susu tiruan

Mengenai temamenyusu selalu ada permusuhan dan minat yang besar. Perdebatan apakah yang disukai untuk menyusui masih dinyalakan dan, jika manfaat susu ibu untuk bayi dan ibu tidak diragukan lagi, masih ada orang yang mencontohi dan memarahi wanita yang tidak ingin menyusu atau memutuskan untuk memilih botol atau masih, rasa tidak mempunyai pilihan lain yang bergantung pada susu formula.

Anda tidak tahu apa yang baik untuknya

Apa yang tidak boleh dikatakan kepada seorang ibu yang tidak menyusui (9 gambar) Berikut adalah senarai pendek perkara yang lebih baik tidak memberitahu seorang ibu yang tidak boleh atau tidak mahu menyusu

Ini ditunjukkan oleh apa yang berlaku kepada seorang ibu muda Amerika, Annie Ferguson Moscato, yang membeli susu formula untuk anak perempuannya berusia 2 bulan apabila dia didatangi oleh seorang wanita yang memaklumkannya itu "Payudara lebih baik".

Insiden tersebut menyebabkan Annie mengamuk dan memutuskan untuk menulis surat kepada wanita yang tidak diketahui ini dan secara umumnya kepada semua wanita yang merasa berhak memutuskan apa yang terbaik untuk anak orang lain, tanpa mengetahui apa-apa mengenainya yang berlaku dalam kehidupan orang lain.

Pelbagai jenis susu untuk kanak-kanak

Di dalam jawatannya, Annie berkata dia tahu dengan sempurna bahawa payudaranya adalah yang terbaik dan matlamat awal selalu menyusukan bayinya sejak lahir. Tetapi perkara-perkara tidak berlaku semasa dia dan suaminya dijangka: gadis itu dia menangis selama lapan jam berturut-turut dan bergunting selepas makan. Dan pada akhirnya ahli pediatrik memberi bayi susu tanpa protein dan hypoallergenic. Dari saat itu gadis kecil itu mula tersenyum, tidur dan berinteraksi.

Wanita yang tidak diketahui, dia tidak perlu memberitahu saya bahawa payudara lebih baik kerana saya sudah tahu. Apabila anak perempuan saya dilahirkan saya menyerangnya dalam masa sejam kerana sangat penting bagi saya untuk memberikan susu saya, kami meminta bantuan dari seorang perunding laktasi dan suami saya dan saya menangis sepanjang malam kerana anak perempuan kami terdesak dan ia menderita.

Annie berkata dia telah mencuba setiap jawatan yang mungkin, menggunakan pam payudara dan telah mengikuti segala nasihat dari perunding laktasi, telah mengubah dietnya memakan produk soya, sayur-sayuran berdaun hijau dan makanan lain yang disyorkan, telah membawa anak perempuannya kepada ahli pediatrik sekurang-kurangnya dua kali seminggu sejak dia dilahirkan dan walaupun semua ini menangis lapan jam sehari untuk kesakitan.

Mengapa hakim ibu yang tidak menyusu?

Perkara berubah apabila Annie cuba memberi anak perempuannya susu hypoallergenic tanpa protein dan jeritan gadis kecil itu telah berkurangan. Dia mula tersenyum dan berinteraksi, dia mula tidur dan kemudian Annie menangis. Dia menangis banyak kerana dia tahu bahawa payudaranya adalah perkara terbaik tetapi bukan untuk anak perempuannya.

Sekarang saya tahu bahawa payudara bukanlah perkara terbaik untuk semua kanak-kanak dan saya tahu bahawa sebenarnya bayi yang sihat adalah yang terbaik. Dan saya tahu bahawa menjadi ibu bapa sangat sukar, kadang-kadang kita merancang sesuatu tetapi kita mengetahui dengan kepahitan bahawa apa yang kita inginkan hanya tidak berfungsi dan kita hanya perlu mencuba dan melakukan yang terbaik untuk anak-anak kita

Annie menulis bahawa dia akhirnya mengalamatkan terus kepada wanita yang tidak dikenali ini yang menganggap dia akan menelan segala-galanya sebaliknya dia tidak tahu apa-apa:

Apabila kali anda melihat seseorang yang membeli susu, cuba untuk memikirkan semua yang anda tidak tahu dan itu ibu perlu saling menyokong

Video: 4 Penyebab Payudara Menjadi Kendur di Usia Muda