Kepentingan bidan


Berlawanan dengan apa yang difikirkan secara umum, bidan tidak hanya berurusan dengan melahirkan anak, tetapi mengiringi wanita itu dan pasangan dari masa pra-ramalan sehingga menyapih

Dalam Artikel Ini:

APAKAH OSTETRIC - Bidan, Bidan, Mammana... ini hanya beberapa nama yang mana tokoh wanita dikenal pasti dalam cerita yang diikuti dan membantu wanita lain semasa mengandung, melahirkan anak dan menyusu. Dalam setiap budaya angka ini adalah rujukan untuk wanita lain dan penghormatan yang diberikan sangat penting.
Tetapi siapa dan, di atas semua, apakah yang dilakukan oleh bidan?
Bertentangan dengan apa yang difikirkan umum, bidan tidak hanya berurusan dengan pencapaian kelahiran, tetapi mengiringi wanita dan pasangan itu sejak masa praaseptif, kemudian mengikuti seluruh kehamilan, yang buruh dan melahirkan anak, menyusu sehingga menyapih.
Angka ini, wanita ini untuk wanita mewakili lajur, sokongan ibu masa depan (dan juga bapa) sepanjang perjalanan ini: terserah padanya pasangan itu boleh bertanya dan percaya keraguan dan ketakutan, dan bersama dengan wajahnya dan mengatasi mereka.
Setiap wanita mempunyai keupayaan untuk memberi kehidupan secara semula jadi dan spontan, pakar obstetrik akan menjadi tokoh yang akan dapat mengenali kekuatan wanita itu dan membina diri mereka dengan harga diri sendiri yang baru, sesuai dengan prosespemberdayaan (proses pertumbuhan individu berdasarkan pengukuhan harga diri untuk menghasilkan sumber yang tersembunyi dan tidak diketahui).

Nasihat daripada bidan selama 40 minggu kehamilan

Pada masa kini, wanita akan berfikir, mungkin disebabkan oleh tradisi perubatan perubatan kehamilan dan melahirkan anak, bahawa jika diikuti pakar pakar sakit puan mereka boleh dipisahkan daripada diikuti oleh pakar obstetrik juga: apa yang sepatutnya dilaporkan dalam fikiran dan dalam idea sosial adalah bahawa kedua-dua angka, obstetrik dan pakar sakit puan, adalah pelengkap tetapi berbeza dan setiap satunya adalah perlu tetapi tidak mencukupi. dalam menghadapi kehamilan dan kelahiran secara keseluruhannya.

Doktor akan cenderung mengambil lebih banyak perhatian terhadap aspek-aspek yang berkaitan dengan kehamilan sebenar, evolusi dari sisi klinikal dan peperiksaan, sementara bidan akan memberi tumpuan kepada evolusi dari sisi pengalaman, mesej yang dihantar oleh badan kepada ibu masa depan (mis loya, insomnia....) kerana peristiwa-peristiwa dan penyelesaian mereka, perkembangan ikatan pranatal dan postnatal dari triad ibu-bapa-kanak-kanak, dengan tujuan untuk meneruskan penjagaan.

L 'bidan dia kemudian menjadi pelindung kehamilan, pasca partum, tetapi di atas semua menjamin hak keintiman dan menghormati fisiologi semasa buruh dan penghantaran: Dalam momen ini bidan akan mendapati dirinya sebagai pengantara aktif di antara kemasukan ke hospital dan permintaan untuk fisiologi dan kesinambungan pasangan, dapat memanfaatkan semula sumber dalaman wanita dan menyalurkannya kepada tenaga kerja dan penyampaian.

Bagaimana hendak menjadi bidan: seseorang yang telah melakukannya memberitahu kami

Sekarang pendapat umum mengenai dunia dunia bahawa seorang wanita yang menerima bantuan berterusan semasa kehamilan dan melahirkan anak dan yang mampu mengembangkan hubungan kepercayaan dan hubungan dengan bidannya, akan mengurangi penggunaan analgesik semasa buruh, akan kurang risiko bahagian caesarean semasa buruh dan risiko pertemuan yang lebih rendah kemurungan selepas bersalin. Ini kerana dia akan merasa disertai (tidak ketinggalan!) Dalam penemuan sumber-sumbernya, dalam masa yang indah dalam hidupnya iaitu kehamilan, persalinan dan penyusuan, dengan angka yang tidak akan memaksakan dirinya, tetapi akan mengambil tangannya, kimpalan cengkaman secara beransur-ansur
diedit oleh bidan Chiara Matteuzzi

Video: Set Berpantang Shaklee: Testimoni dan apa kata Bidan