Wawancara dengan Luca, blogger ayah dari "Vita da gemella"


Dua kembar, seorang gadis lain, isteri dan kehidupan yang penuh dengan projek yang diharapkan satu hari dapat terjadi. Ini dan lebih banyak lagi adalah Luca, blogger ayah "Hidup sebagai kembar"

Dalam Artikel Ini:

hidup-of-mate

Dua kembar, seorang gadis lain, isteri dan kehidupan yang penuh dengan projek yang diharapkan satu hari dapat terjadi. Ini dan banyak lagi ialah Luca, blogger ayah dari //2gemelle.blogspot.com/

Hi Luca! Seorang blogger bapa lain di alam semesta yang sekurang-kurangnya buat masa ini seolah-olah menjadi tuan seolah-olah menjadi ibu. Beritahu kami sedikit tentang diri anda: apa yang anda lakukan dalam kehidupan dan mengapa anda memutuskan untuk membuka blog yang dikhususkan untuk kembar anda?

Anda betul, blogosphere dihuni oleh banyak blogger ibu ketika kami sangat sedikit ayah (tapi bagus, datang!). Dalam hidup saya seorang perunding teknikal dan saya memutuskan untuk membuka blog beberapa minggu sebelum kedua kembar saya dilahirkan. Saya ingin melakukan sesuatu yang asli untuk mereka dan inspirasi untuk membuka blog di mana untuk memberitahu saya / emosi kita di hadapan peristiwa yang indah ini datang kepada saya semasa saya berlari, di taman.

Saya masih ingat pulang ke rumah, mandi dan kemudian menghidupkan PC dan mencipta draf pertama blog dalam beberapa minit. Dari sana pengembaraan di blogosphere bermula.

Enam anak 3 anak perempuan, termasuk 2 anak kembar. Saya rasa tanggungjawab besar dan pekerjaan yang pastinya tidak mudah. Apa yang anda rasakan apabila anda mendengar bahawa separuh anda akan melahirkan bukan satu, tetapi dua perempuan?

Apa yang saya cuba? Sukar untuk menyatakannya dengan kata-kata, emosi banyak dan sangat kuat, semuanya positif secara semulajadi. Saya masih ingat apabila diberitahu bahawa kami sedang menunggu 2 anak dan saya mula ketawa ketika isteri saya menangis! Perasaan pertama adalah kekeliruan: adakah kita akan membuatnya? Bagaimanakah kita akan mengatur diri kita dengan kerja? Kita perlu menukar kereta! Dan untuk bilik tidur? Dan bagaimanakah kita akan menguruskan 3 (anak perempuan pertama kita berusia 3 tahun setengah pada masa itu)?

Ringkasnya, kebimbangan awalnya tidak mencukupi dan tidak bersedia sebelum kelahiran berganda berlaku. Kemudian, kami meninggalkan diri kami kepada Providence yang sama yang ingin memberkati kami dengan hadiah yang hebat: kami berkata bahawa jika Seseorang di sana menghantar kami dua anak untuk menjaga, juga akan memberikan kami tangan, dan kemudian kami berusaha untuk menjalani pengembaraan ini langkah demi langkah, hari demi hari, dengan ketenangan dan banyak kepercayaan.

Dikatakan bahawa di antara dua kembar ada ikatan khas dan unik. Adakah itu?

Itu sahaja, saya mengesahkan! Ikatan di antara mereka sangat cantik, mereka dicari, mereka dipanggil, kadang-kadang bertengkar, tetapi pada akhirnya jelas bahawa mereka saling mencintai dengan baik dan mereka dihubungkan dengan cara yang istimewa antara satu sama lain. Matanya bersinar dengan kegembiraan dan kami bersama mereka, sukar untuk tidak dijangkiti oleh kemanisan anak-anak. Melihat kepada mereka, kadang-kadang saya fikir saya ingin menjadi kembar juga, kerana saya fikir lebih banyak lagi bahawa ia adalah satu pengalaman yang unik, tidak dapat ditiru

Anak sulung, puteri ketika kau memanggilnya di blog, bagaimana kedatangan dua adik perempuan hidup?

Puteri kami telah mula sangat kuat: pada bulan-bulan pertama kehidupan dua anaknya, dia telah menjadi hampir seorang ibu yang kecil, dia menjaga mereka dengan kelembutan, memerhatikan mereka untuk melihat apakah mereka memerlukan bantuan, telah menjadi bayangan isteri saya. Kemudian, seperti yang tidak dapat dielakkan, dia menyedari bahawa ruang untuknya semakin mengecil kerana mereka telah menduduki lebih banyak lagi oleh 2 ketibaan baru dan kemudian sedikit kecemburuan keluar, tetapi tidak pada tahap beberapa rakan sekerja saya memberitahu saya semasa saya mereka melaporkan pengalaman mereka sebagai ibu bapa. Ringkasnya, ia telah membuktikan dan masih membuktikan menjadi seorang wanita muda, sememangnya cemburu terhadap ruang dan permainannya tetapi sangat memperhatikan keperluan dan permintaan saudara perempuannya. Dan kemudian dengan rakan-rakannya dia mempunyai 2 adik kembar, itu bukan sesuatu yang berlaku kepada semua orang !!!

Dan pasangan anda? Bagaimanakah, terutamanya pada bulan pertama untuk tinggal di belakang 3 perempuan?

Isteri saya adalah batu, Saya beritahu dia 1000 kali dan saya akan terus mengulanginya untuk hidup. Malah, beberapa bulan pertama adalah sukar dan sangat keras. Saya telah pulang dari kerja selama 5 minggu dan kemudian ibu bapa kami memberi kami tangan yang besar, tetapi sudah tentu pada akhirnya yang yang besar adalah selalu dia, dan saya harus mengatakan bahawa saya mempunyai pengesahan mempunyai seorang malaikat di sebelah saya, orang yang hebat yang mampu menjaga (dan terus lakukan) 3 anak kami dengan sempurna! Keletihan itu begitu hebat, saya melihatnya, tetapi pada akhirnya senyuman tiga gadis itu membayarnya dan saya begitu banyak kekurangan dan banyak pengorbanan yang kita dipanggil untuk berbuat.

Rancangan untuk masa depan?

Ramai, banyak, walaupun saya tidak tahu berapa ramai yang dapat melihat cahaya. Pertama sekali, saya mencipta portal yang didedikasikan untuk kanak-kanak dan keluarga di bandar saya, Bergamo: bambiniabergamo.it

Ia mencuri saya banyak masa tetapi saya gembira melihat ramai ibu bapa mengikuti portal itu dan juga menyumbang kepada pertumbuhannya dengan memberikan berita yang saya kemudiannya menerbitkan. Kemudian, saya baru memulakan kerja baru yang saya harap akan memberi saya banyak kepuasan, masa kini dan masa depan, dan selari saya mempunyai projek untuk memulakan menghasilkan wain kecil untuk kami! ï Š Kami ingin menukar rumah dan mencari satu dengan taman, saya suka menulis buku... ringkasnya, projek-projek tidak kekurangan kerana saya fikir ia adalah keinginan untuk melakukan dan cuba berharap untuk masa depan yang lebih baik pada musim bunga yang mendorong anda untuk hidup sendiri kehidupan seharian sepenuhnya

Wawancara lain dengan para blogger ibu dan bapa

Temu bual dengan Luana, blogger ibu dari "La staccata"
Wawancara dengan Marta, blog "Tre bimbe in tre anni"
Wawancara dengan Caterina, usahawan induk "Kasus di Itali"
Temu bual dengan kedua ibu sarang "Geng hutan"
Temu bual dengan kedua ibu wanita "Dolce pannolino"
Temu bual dengan Roby dan Anna de "Sinar matahari kecil kami"
Temu bual dengan Antonio, blogger ayah dari "Desian"
Wawancara dengan Paola, blog "Hak untuk ditolak epidural"
Temubual dengan Roberta dari blog "Sveva shoes"
Temubual dengan Rossana dari blog "Sprinkle pillows"
Temu bual dengan Maria Claudia, blog "Donde stara la estrella azul"
Temu bual dengan Roberta, blogger ibu dari "Roberta filava, filava"
Temu bual dengan Daniela, blogger ibu dari "Perjalanan adalah dosa saya"
Wawancara dengan Natalia, blogger ibu dari "Tempodicottura.it"
Temubual dengan Sabrina dari blog "Hidup yang sederhana dan tidak adil"
Temu bual dengan linda blog "Tangan di buaian"
Wawancara dengan Marilde blog "La solitudine delle ibu"
Wawancara dengan Francesca dan Davide dari blog EquAzioni
Temu bual dengan ibu blogger "Moms di bandar"
Temu bual dengan Marilena, blogger ibu dari "Paramamma"
Temu bual dengan Soma, blogger ibu dari "Leela, ciptaan kebebasan"
Temu bual dengan Linda, blogger ibu dari "Roti, cinta dan kreativiti"
Wawancara dengan Francesca, blogger ibu dari "Panzallaria"
Wawancara dengan paola, blogger ibu dari "Rumah dibuat mamma"
Temu bual dengan Cristina, blogger ibu dari "Kerja untuk Ibu"
Wawancara dengan tiga ibu blogger "Il mercato dei piccoli"
Temu bual dengan Silvia: blogger ibu dari "Mamma imperfetta"
Wawancara dengan Letizia: blogger ibu 'Bilingual for play'
Temu bual dengan Claudia: ibu blogger 'La casa nella prateria'
Blog ibu dan bapa

Martina Braganti

Video: