Adakah mungkin untuk mendidik anak-anak tidur?


Ramai pakar memberi nasihat tentang cara mendidik anak-anak untuk tidur. Tetapi adakah ia benar-benar mungkin?

Dalam Artikel Ini:

Mendidik untuk tidur, nasihat ahli pediatrik

Mari cakap tidur bayi yang baru lahir. Atau lebih baik daripada kemungkinan atau tidak "mengajar bayi tidur".

Adakah mungkin selepas menghabiskan sembilan bulan di perut ibu, bayi yang pernah dilahirkan tidak takut, tidak perlu merasakan kehangatan ibu, tidak memerlukan masa untuk membiasakan diri dan menyesuaikan diri dengan kehidupan di luar rahim? Ia tidak berperikemanusiaan dan sinis untuk memikirkan mengajar kanak-kanak berusia 8 minggu a tidur sahaja?

Teori dibazirkan. Yang terakhir ditandatangani oleh pakar pediatrik Michel Cohen, pengasas studio Tribeca Pediatrics, yang bertanggungjawab untuk kira-kira 32,000 kanak-kanak New York.

Siapa yang membuang buku itu "Tidur"Daripada Estivill kerana dia tidak dapat menahan idea mari menangis kanak-kanak itu di katilnya selama lima minit yang tidak berkesudahan (yang kemudiannya menjadi enam, tujuh dan sebagainya) tahu bahawa menurut Cohen kanak-kanak itu ditidurkan di dalam katilnya di biliknya pada 19 dan pergi ke sana sehingga 7 pagi keesokan harinya.
Jika dia menangis, jangan bangun. Tidak memanjakan, lullabies, teater untuk meyakinkan dia untuk tidur. Jadi anda hanya tidur. Dan bukan pada 8, tetapi pada 8 minggu!

Tidur dengan boneka

Bagaimana ibu Itali meletakkan anak tidur (10 gambar) Inilah nasihat ibu untuk meletakkan anak-anak tidur tanpa terlalu banyak cerita atau keinginan

Seorang ibu memberitahu telah menunjukkan beberapa kebingungan di hadapan ahli pediatrik yang dinasihatkan untuk meninggalkan bayi di dalam bilik sahaja tanpa makanan dan tanpa penghiburan selama 12 jam. Pakar Pediatrik berkata

Ini mengenai perkara ini. Adakah anda berani melakukan apa yang saya cadangkan? Jika ya, anda akan melihat bahawa ia berfungsi.

Dan jika tidak? Dia bertanya. Dan Dr. Cohen menjawab:

Sekiranya tidak, saya berharap dapat melihat anda sekali lagi dalam enam bulan, keletihan, tertanya-tanya mengapa anak anda masih bangun setiap tiga jam pada waktu malam

Terdapat beberapa ahli pediatrik yang mencadangkan program latihan tidur bayi baru lahir.

Ia berfungsi? Adakah hak untuk mendidik anak-anak untuk tidur?

Terdapat pelbagai peringkat latihan. Bermula dari Cohen dan menurunkan langkah ke atas teori Estivill, kita dapati lebih jauh Tracey Hogg, yang telah membantu banyak ibu baru bergelut dengan tidur bayi. Pada asasnya, teori Hogg adalah: mewujudkan rutin yang dikenali dan selalu sama untuk kanak-kanak dan kemudian meletakkan bayi tidur di buaiannya keluar dari bilik. Sekiranya dia menangis, teknik itu Pilih / Letakkan (iaitu bangkitkan, meletakkan). Bayi itu dijemput, dimanjakan dan ditenangkan (tanpa rangsangan) dan apabila dia menenangkan, dia akan diturunkan ketika masih terjaga. Jangan tidur dalam tangan tetapi hanya tenang.

Peraturan untuk kebersihan tidur dan tidur

Dan kemudian pergi lebih jauh ke dalam piramid pelbagai pakar tidur bayi yang baru lahir kita dapati para promotor tidur bersama Margot Sunderland, pengarah Pusat Kesihatan Mental Kanak-kanak di London, yang menasihati ibu bapa untuk mengalu-alukan kanak-kanak di Latvia hingga lima tahun. Juga kerana pada usia ini semua kanak-kanak memutuskan untuk pergi tidur bersendirian di atas katil mereka tetapi pada masa yang sama mereka telah memenuhi keperluan mereka untuk memeluk dan berlaku.

Adakah resipi sempurna untuk kanak-kanak tidur? Ia adalah mungkin untuk mencari yang betul kompromi antara keperluan yang sangat muda dan ibu bapa yang memerlukan rehat?

Setiap ibu baru mempunyai jawapan dalam dirinya sendiri. Tetapi, seperti yang dinyatakan oleh Michele Zip dalam artikel tulus ini, mereka malam-malam yang tidak dapat dilalui. Kanak-kanak membesar begitu cepat dan tiba-tiba anda mendapati mereka muda dan ingat apabila kepala kecil mereka berada di telapak tangan anda, mereka sangat halus dan mereka memerlukan segala-galanya.

Video: Cara Hipnotis Anak-Anak Bandel