Ibu bapa Itali terlalu pelindung?


Perdebatan mengenai tempat tetap dan hak-hak orang muda menyala. Tetapi tanggungjawab ibu bapa bukan perkara penting

Dalam Artikel Ini:

"Orang muda mesti membiasakan diri dengan idea bahawa mereka tidak akan mempunyai tempat yang tetap untuk hidup. Dan kemudian, mari kita hadapi, apa yang membosankan. Adalah baik untuk menukar dan menerima cabaran".
Perkataan-perkataan ini yang diucapkan oleh Premier Mario Monti Semalam malam di Matrix telah mencetuskan banjir kontroversi, yang timbul dari kedua-dua kanan dan kiri.
Tetapi, selepas semua, katakan, apa yang dia katakan tentangnya salah? Di mana-mana tempat lain di dunia orang muda Barat tidak lama lagi mula berhadapan dengan dunia kerja, mula melakukan pekerjaan yang mudah dan kerap dibayar (pengasuh bayi, pony express, pembantu rumah tangga hujung minggu) dengan tujuan membayar percutian mereka sendiri dan meninggalkan kawan atau bahkan yuran pengajian.
BACA JUGA: TIDUR, CAPRICCI, PENDIDIKAN, TATA SARONA TATA
Kami telah membincangkannya dalam satu artikel beberapa waktu yang lalu (READ): bukan ibu bapa Itali terlalu melindungi anak-anak mereka? Mereka tidak berisiko menjustifikasikan mereka secara berlebihan bahkan apabila bukan pelukan ia akan mengambil satu hukuman?
Sejak mereka adalah anak-anak mereka lebih kurang diampuni, semuanya dengan alasan bahawa mereka hanya kanak-kanak. Tetapi penghukuman ini dan kekurangan risiko tegas menjadikan anak-anak kecil ini tumbuh dengan tuhan-tuhan koordinat yang salah dan menjadikan mereka orang dewasa muda yang mempercayai bahawa segala-galanya hampir terhutang kepadanya, di pinggir perak.
BACA JUGA: PROFESSORS AGGREDITI DAN LITTLE RESPECTED, WHO IS BREAK?
Antonio Polito juga bercakap mengenainya dalam jawatan di Corriere. Secara tidak menentu, Timbalan Pengarah menggariskan gambar pemuda hari ini tidak menggalakkan. Bertumbuh dalam rasa bulu kapas berhak, dengan sokongan penuh ibu bapa, untuk menamatkan pengajian pada usia tiga puluh, segera mencari kerja jarak jauh dari rumah yang memenuhi sepenuhnya aspirasi mereka, yang tidak memerlukan mereka menjadi fleksibel, iaitu selama-lamanya.
Setiap pengecualian terhadap risiko gambar ini dilabel sebagai ketidakadilan terhadap orang muda. Dan ibu bapa memainkan peranan yang sangat penting. Polito ingat bahawa saya ibu bapa hari ini tergolong dalam "generasi boomer bayi, generasi pertama untuk tidak mematuhi bapa mereka dan yang pertama untuk mematuhi anak-anak mereka. Daripada melakukan ibubapa, kita secara beransur-ansur berubah menjadi ahli kesatuan dari anak-anak kita, sentiasa bersedia untuk berjuang agar mereka dapat membuka jalan ke mana-mana, kerana tidak ada tujuan ambisius yang jalannya tidak tahan".
Artikel menarik lainnya
- Perjalanan dengan kanak-kanak: pendidikan tidak bercuti
- Etika seorang ibu sopan
- Apa yang dia buat? Dia hanya kanak-kanak

Video: NOVENA TO SAINT CAMILLUS DE LELLIS FOR THE SICK AND DYING - FIRST DAY