Kerja rumah musim bunga untuk kanak-kanak


Musim semi akhirnya tiba: di sini ada banyak idea untuk bermain dengan warna, benih, unsur alam semula jadi. Banyak pekerjaan musim bunga untuk kanak-kanak lakukan dalam keluarga

Dalam Artikel Ini:

Kerja rumah musim bunga untuk kanak-kanak

Pada bulan-bulan musim bunga ini, walaupun hari-hari yang lebih lama dan hangat mengajak kita keluar dan bermain di udara terbuka, kita juga boleh menggunakan kreativiti dan mencipta banyak aktiviti yang dapat dilakukan dengan bersentuhan dengan alam semula jadi, dalam beberapa kes menggunakan hanya unsur-unsur yang sifat itu sendiri menawarkan. Berikut adalah beberapa idea untuk membuat tuhan kerja rumah musim bunga atau aktiviti kreatif DIY bersama-sama kanak-kanak.

Pekerjaan spring kreatif

Berikut adalah beberapa idea untuk menghabiskan masa dengan kanak-kanak secara kreatif:

  • Lendir berwarna: musim bunga sinonim dengan bunga, warna, matahari tetapi juga beberapa hujan lebat. Apa yang lebih baik daripada keluar dan bermain dan melompat di lopak? Ini salah satu aktiviti yang paling disukai oleh kanak-kanak dan jika kita memakai warna dan berus, kita dapat memanjakan imaginasi dengan anak-anak untuk mewarnakan lopak-lopak dan memakainya dari musim semi!
  • Pappa burung: banyak burung tiba di musim bunga: kita boleh membuat bakul berwarna kecil dan mengisi dengan biji-bijian untuk diberikan kepada burung yang tiba di balkoni kami.
  • Melakukan berkebun: beberapa alat mudah dan banyak benih atau anak benih baru lahir. Kanak-kanak boleh bermain dengan bumi, menggali, menyemai dan memerhatikan pertumbuhan anak benih mereka. Dan jika anda benar-benar ingin bersenang-senang, salin idea yang dicadangkan pada Bimbi Creativi.
  • Bouquets berwarna-warni: memilih bunga liar dan membuat bunga kecil untuk dimasukkan ke dalam rumah anda: meletakkan beberapa warna semulajadi di dalam air.
  • Album musim bunga: kanak-kanak akan dapat mengisi album peribadi mereka dengan lukisan, potongan kecil daun dan bunga kering, tongkat dan apa sahaja yang menarik perhatian mereka.
  • Harta alam: kadbod di mana telur disimpan boleh menjadi peti harta karun, di mana anda boleh menyimpan semua benda kecil berharga yang ada di taman.
  • Pasu asli: kulit telur menjadi balang kecil di mana anda boleh meletakkan beberapa tanah dan benih dan melihat banyak daun hijau tumbuh.
  • Rainbow spaghetti: idea itu adalah Mammaacs. Hanya memasak spageti dengan memasukkan air yang paling berbeza warna makanan. Dan anda juga boleh makan!

Rama origami

Kerja rumah musim bunga (6 gambar) Banyak kerja dan aktiviti luar untuk musim bunga yang berwarna-warni dan menyeronokkan

Kerja rumah Spring

Bersama-sama dengan anak-anak, kita dapat membuat ciptaan sederhana untuk merayakan kedatangan musim terbaik tahun ini, yang penting adalah mereka sangat berwarna-warni!

  • Kotak musim: kita dapat menyalin idea yang dicadangkan oleh Bimbi Creativi dan membuat kotak sensor untuk menjelaskan kepada anak-anak musim yang berubah-ubah. Untuk membuatnya berlaku, kita perlu: kotak kadbod, gam vinil, gunting, helai berwarna, 1 gulung kertas tandas, tempera hijau, tampal berwarna, pes model, jagung berwarna, kapas, bulu berwarna, gam panas, gumplpla. Malah Mammaacs menawarkan sedikit kerja untuk memberitahu anak-anak mengenai perubahan musim dan ketibaan musim bunga dengan pokok berbunga yang menyenangkan. Jika anda mahu, anda juga boleh membuat gergasi untuk dimasukkan ke dalam bilik darjah.
  • Pokok bunga: pokok berbunga adalah tugas mudah yang mudah dibuat untuk anak-anak suaka. Mereka berkhidmat kadbod coklat, kertas tisu merah jambu dan hijau, gam, gunting, pensil, kompas.

Kerja rumah Spring Mary

Master Mary mencadangkan seluruh bahagian blognya yang didedikasikan untuk musim bunga. Terdapat:

  • sepanduk dan hiasan: bunga berwarna-warni dan animasi, rama-rama dan burung dari pelbagai warna adalah protagonis spanduk yang kita boleh mencetak dan menggantung di dalam kelas atau warna seperti yang anda inginkan dengan anak-anak. Cukup cetak bentuk pada kad berwarna dan kemudian potongnya;
  • meliputi untuk buku nota bertemakan musim bunga dicetak dan berwarna oleh kanak-kanak;
  • Bookmarks tema bunga.

Kerja-kerja musim bunga untuk sekolah rendah

Di sekolah rendah setiap pekerjaan boleh menjadi peluang untuk mempelajari sesuatu yang baru. Berikut adalah seksyen kerja kreatif dan berguna yang diilhami oleh musim bunga:

  • Lava Lamp: pekerjaan yang mudah dan pantas yang juga menawarkan peluang untuk mengajar kanak-kanak ketumpatan cecair melalui aktiviti yang menyeronokkan. Mereka melayani botol plastik, corong, minyak, air, pewarna makanan, tablet effervescent.
  • Awan: walaupun dalam kes ini, yang dicadangkan oleh Bimbi Creativi, kerja itu adalah peluang terbaik untuk memanipulasi dan menguji. Hidangkan mangkuk telus, mangkuk kecil, penyumbat, air, susu, pewarna makanan.

Kerja rumah Pinterest

Kita semua tahu bahawa Pinterest adalah lombong emas sebenar jika kita mencari inspirasi untuk mencipta kreasi DIY. Dan yang spring dia adalah bos. Kami telah memilih beberapa idea yang benar-benar asli:

  • Bunga hiasan: payung mudah berubah menjadi pasu bunga asal untuk menghias rumah dan mengucapkan selamat tinggal kepada hujan musim sejuk
  • gambar dengan batu-batu: semasa berjalan kaki pertama di pantai pada musim luruh musim bunga yang indah, ambil batu dan batu yang boleh anda kenakan dan gunakan untuk membuat bersama-sama dengan kanak-kanak gambar menggantung yang benar-benar unik. Dan dengan batu-batu, potongan-potongan kayu dan unsur-unsur alam semula jadi yang anda dapati semasa berkelah atau perjalanan di luar bandar anda boleh memanjakan imaginasi anda untuk membuat landskap yang berbeza.
Bunga kertas untuk musim bunga, tutorial video

Bunga kertas mudah untuk kanak-kanak

yang bunga kertas mereka adalah salah satu aktiviti manual yang paling bermanfaat untuk remaja dan muda. Inilah caranya untuk menjadikannya:

  • Tulip dalam kadbod: untuk membuat tulip yang lazat ini anda memerlukan kadbod, tong ais krim, bulu pelbagai warna, tempera hijau dan gunting
  • Bunga dengan serbet kertas: hanya tuala kertas warna yang berbeza cukup untuk membuat bunga-bunga yang enak ini
  • Penanda bunga: penanda musim bunga dalam bentuk bunga untuk dilakukan dengan kanak-kanak walaupun sangat kecil. Bunga dan kelopak diberikan oleh jejak tangan kecil!
  • Kertas bunga: lihat betapa indah bunga ini dibuat dengan kertas tisu semua warna

Hiasan musim bunga untuk tingkap

  • Maestra Mary menawarkan banyak hiasan dan hiasan pada tema musim bunga untuk mencetak dan menggantung di tingkap kelas untuk menyambut musim yang indah
  • Multicolour pinwheel: hanya memberi anak kecil satu gulungan kertas dapur dan biarkan ia membuka sepenuhnya untuk membuat pinwheel, kemudian dengan pita pelekat dua sisi dari pelbagai warna, berus atau kepingan kadbod berwarna terpaku di atasnya akan mencipta lezat putaran musim bunga untuk digantung di tingkap
  • Rama-rama dan banyak lagi: hiasan mudah dalam kadbod berwarna dalam bentuk rama-rama, burung, bunga dan unsur-unsur lain yang biasa musim bunga untuk memotong dan menggantung dari siling atau tingkap

Video: Cerita Kanak Kanak Islam | Omar & Hana | Episod Istimewa | Jom Berkelah