Kate Middleton: mendapati punca loya yang teruk semasa hamil


Menurut satu kajian baru-baru ini, penyebab hiperemesis gravidic, yang Kate Middleton juga mengalami, tidak dapat dijumpai dalam pengeluaran hormon berlebihan, tetapi dalam genetik

Dalam Artikel Ini:

Kate Middleton: penyebab hiperemesis gravidic

Semasa tiga kehamilannya Kate Middleton dia mengalami hiperemesis gravid: gangguan yang dicirikan oleh bentuk sakit akut pagi yang juga boleh menyebabkan dehidrasi yang berlebihan, kerana wanita yang menderita tidak dapat memulihkan cecair bocor.

Sekiranya tidak dirawat dengan betul, hyperemesis gravid boleh membawa kepada penurunan paras kalium dalam darah, dengan masalah fungsi hati dan kekurangan garam mineral yang sangat penting untuk perkembangan janin, terutamanya pada bulan pertama. Ia juga boleh menyebabkan penurunan tekanan (dengan kemungkinan pengsan episod) dan peningkatan degupan jantung.

Kate Middleton telah dimasukkan ke hospital beberapa kali kerana mual-muntah ini dan sering berlaku muntah-muntah yang sengit. Untuk menderita daripada itu baru-baru ini juga Amy Schumer, pelawak dan pelakon, yang terpaksa meminta campur tangan doktor, tidak lagi dapat menanggung kesan penyakit ini.

Gangguan pada kehamilan

Hipermenesis graviti, sebab-sebabnya

Sehingga kini ia dianggap bahawa penyebab hyperemesis gravidic dapat dijumpai dalam satu pengeluaran hormon berlebihan semasa kehamilan bulan pertama. Tetapi pada hakikatnya nampaknya untuk mencetuskan gangguan ini ialah genetik.

Mengikut kajian yang dijalankan dari Universiti California e yang diterbitkan dalam jurnal Nature Communications akan dikenalpasti sebagai penyebab yang mungkin mual semasa kehamilan. Setakat ini tidak ada kepastian tentang apa yang mencetuskan gangguan ini, tapi hari ini kita tahu itu hiperemesis gravidic akan dikaitkan dengan dua gen: GDF15 dan IGFBP7, kedua-duanya bertanggungjawab untuk pembangunan plasenta dan mempunyai peranan penting dalam mengatur pemakanan ibu-ibu masa depan.

Bagaimana mereka datang ke penemuan ini?

Para penyelidik Amerika akan membandingkan mutasi dalam DNA wanita dengan kehamilan hiperemesis. Menganalisis kemudian kajian dan analisis yang dilakukan pada masa lalu akan mendapati bahawa untuk menyebabkan penyakit mereka adalah gen GDF15 dan IGFBP7, yang meningkatkan tahap beberapa protein.

Para penyelidik akan menyatakan bahawa terima kasih kepada penemuan ini pada masa akan datang ia akan mungkin untuk merancang ubat yang dapat mencegah hiperemesis gravidic. Berita baik untuk semua wanita yang suka Kate Middleton e Amy Schumer, mereka terpaksa tinggal di katil hospital, dilemahkan dan sering terhad dalam menjalankan aktiviti harian mereka.

Video: