Cium anak-anak di dalam mulut. Adakah ia atau tidak melakukannya?


Psikologi memberitahu kita tentang ciuman di mulut kanak-kanak. Apabila keperluan untuk perbuatan yang jelas jelas kehilangan makna?

Dalam Artikel Ini:

Mencium mulut kanak-kanak

"Cium ini penting juga dalam kehidupan emosi kita: momen puncak dalam karya-karya sinematografi, sama ada ibu, atau yang pertama yang dijangka membuat orang yang merisaukan, atau cinta, atau ucapan takziah, selalu mencium mengambil bahagian atas, apabila kata-kata tidak lagi dapat menyatakan emosi dalam daftar yang tidak dinyatakan "(Xavier, Noerzlin, 1987)"

Dalam bahasa Sanskrit bhadd "Buka mulut anda" dan nampaknya Gallo-Romans telah mengadopsi istilah asas yang berkaitan dengan akar Celtic buruk. Orang-orang Rom menggunakan istilah ini suavium untuk menunjukkan mencium ciuman, osculum cium persahabatan dan agama e basium, perkataan terakhir yang dikenakan pada masa lalu, menunjukkan ciuman antara pencinta dan ucapan. Menurut Voltaire, spesies manusia, merpati dan kura-kura adalah satu-satunya yang tahu cium.

Cuddles, ciuman dan pelukan anak-anak

Teori "maternalis" Lombroso dipertimbangkan asal usul ciuman sebagai transformasi perbuatan ibu, yang bermaksud

perbuatan yang burung menyokong anak-anak mereka... ia juga dikenali kaedah biasa penghuni Tierra del Fuego untuk memberi minuman kepada bayi mereka

sementara yang lebih tua menghilangkan dahaga mereka langsung dari aliran melalui penggunaan jerami, Bayi yang baru lahir menerima air terus dari ibu

letakkan terus ke dalam mulut anda, mulut ke mulut, air yang anda haus. Saya fikir bahawa dari tindakan ini yang kita lihat diulangi oleh burung dan sebagai legasi atravistik dari ibu dan pencinta kita, kita dilahirkan ciuman pertama, yang pastinya lebih ibu daripada amorous. (Xavier, Noerzlin, 1987).

Kami bercakap tentang mencium suapan itu penting yang berkaitan dengan survival. Sikap ini, yang dilakukan dengan mengiringi kepala ke kanan, kekal dalam tabiat kita kerana kebanyakan wanita menyusui bayi mereka dari payudara kanan. Dan oleh itu cium juga memerlukan tindakan ini. Ini adalah bagaimana perbuatan itu mengambil ciri-ciri satu Pertukaran kasih sayang dan anak suka kerana ia mengingati hubungan dengan badan ibu.

Bagi ramai ibu untuk terus menawarkan bibir mereka untuk membuat hubungan intim dengan anak-anak mereka juga sinonim dengan pemilikan dan cinta tanpa syarat. Oleh itu, adalah hak prerogatif ibu bapa dan keintiman mereka. Oleh itu ia harus dielakkan oleh orang yang tidak dikenali. Ia sering berlaku bahawa kanak-kanak secara mutlak enggan mencium rakan atau saudara mara atas permintaan ibu bapa kerana tindakan itu mengandungi makna mendalam dan berkongsi dengan orang yang tidak dikenali boleh menjadi pencerobohan dan oleh itu percubaan mereka untuk melepaskan diri harus dihormati. Ia tidak begitu mudah untuk mencium semua orang dan anda tidak boleh memaksa kanak-kanak untuk menunjukkan kasih sayang.

Mengapa mengelakkan ciuman di mulut selepas 3 tahun

Dan ini difahami di atas semua dengan berkembang. Gerak isyarat sebenarnya mengandungi kelembutan yang begitu banyak. Tetapi adalah tepat bahawa dari masa ke masa walaupun adat antara ibu bapa dan anak-anak hilang. Malah, walaupun ia dianggap "sihat" dan "naluri" kita mesti mempertimbangkan kemungkinan boleh menghantar jangkitan melalui air liur. Salah satunya adalah mononucleosis, penyakit yang disebut ciuman. Walaupun anda telah menyejukkan diri, jika anda baru saja selesai makan tengah hari atau jika anda telah merokok, isyarat harus dihilangkan dengan ketara.

Selepas usia tertentu (selepas 3 tahun) kanak-kanak mula menentukan dan lebih memahami perbezaan antara jantina, untuk mencatat komponen erotik tindakan serupa walaupun di kalangan orang dewasa. Apabila analogi menjadi jelas, kita akan menjana risiko dalam kekeliruan mereka.

Malah, dari 4 tahun, tempoh fasa oedipal, yang menurut psikoanalisis adalah momen di mana kanak-kanak menangkap perbezaan anatomi dan mengarahkan perhatiannya pada mulanya ke arah cinta pertama (induk jantina yang bertentangan) dan kemudian ke arah luar keluarganya kerana ia akan menjadi dewasa seks yang sama untuk menentukan peranannya, sudah menangkap kepelbagaian dan menunjukkan perasaannya. Walau bagaimanapun, ia mungkin berlaku bahawa orang dewasa kekal tersesat sebelum pertumbuhan mereka dan, terus menganggapnya masih kecil dan terus menjadi sangat menggoda terhadapnya, akan meletakkan sikap yang sepatutnya melibatkan pasangan.

Seorang kanak-kanak yang terus mempunyai kekuatan pada ibunya tidak akan takut kepada bapanya kerana dia tahu dia telah menaklukkannya dan akan menjaga hak penolakan pertama tidak dengan sedikit rasa kehadiran yang lain dan tidak melihat kepadanya model untuk mengenali dirinya. Seductiveness akan menjadi modus vivendi dan akan cenderung untuk menakluk dan memiliki semua wanita lain tanpa benar-benar mengikat mereka kerana tiada siapa yang akan menjadi seperti ibu: ia adalah kes khusus Don Giovanni.

Juga seorang ibu yang tidak menyelesaikan masalah kesepiannya akan cuba mengekalkan anak-anaknya dengan tidak membenarkan mereka membesar. Seorang wanita yang belum dewasa, iaitu, kebudak-budakan dan belum memisahkan dirinya, tidak akan dapat menawarkan kepada anak-anaknya apa yang dia sendiri tidak memiliki. Jadi bimbang tentang bersendirian dia akan mengikat anak-anaknya kepada dirinya sendiri. Sering kali keperluan tidak sedarkan diri untuk mengekalkan tabiat ini mendapati simpulan Gordiannya dalam pasangan di mana beberapa dinamik relasi dibuang dan digantikan oleh komponen lain.

Kanak-kanak dilaburkan dengan peranan yang dia akan cenderung untuk mengekalkan sehingga kedua ibu bapa menetapkan semula dimensi intim, mendalam dan komunikatif mereka. Seorang pakar dapat mengarahkan mereka ke arah anggapan kesedaran yang lebih besar yang memihak kepada pemulihan bahagian-bahagian diri, sebagai individu dan sebagai pasangan, tersebar dan ditinggalkan.

Video: VIDEO 4 MENIT! HUKUM MENJ1L4T Bagian KEHORMATAN Istri - Menebar Hikmah Meraih Berkah