Bilik buruh dan bilik penghantaran: apa yang berlaku?


Hari kelahiran anak kami telah tiba. Apa yang berlaku di dalam bilik buruh dan di ruang penghantaran?

Dalam Artikel Ini:

Bilik buruh

Hari kemasukan telah tiba. Sesuatu telah berubah, kontraksi telah bermula dan / atau membran telah pecah atau hanya istilah telah tiba dan kebimbangan mula mengintip ke dalam hati. Mari mulakan dengan bertanya kepada diri sendiri bagaimana keadaannya bilik buruh dan apa yang akan berlaku kepada kami apabila anda tiba di hospital.

Mari mengetahui bagaimana kerja bekerjasama.

Bagaimanakah bilik buruh?

yang bilik buruh, biasanya, ia adalah tempat di mana terdapat beberapa katil yang dibahagikan untuk privasi oleh separé; Di sini, pemantauan akan dilakukan untuk memerhatikan denyutan jantung bayi dan puncak kontraksi, serta bagaimana tindak balas anak semasa kontraksi.

Kencing anda akan melarikan diri (menceritakan semula foto)

Perkara yang berlaku di bilik penghantaran (FOTORACCONTO) (7 gambar) Perkara yang sangat pelik boleh berlaku semasa buruh, berikut adalah beberapa perkara

Apa yang berlaku di dalam bilik buruh

Apabila anda tiba di hospital untuk melahirkan, perjalanan hebat yang berlangsung selama sembilan bulan akan berakhir, pemikiran ini membuatkan anda gemetar dalam kedalaman, tidak lama lagi bayi akan mula membuat kami rasa ibu dalam semua aspek.

Dalam rutin rumah sakit, dia mahu bidan melakukan kerja kertas, mengisi helai penuh soalan, dan lawatan umum.

Kami akan ditanya soalan mengenai keadaan fizikal kita, kontraksi dan pembengkakan membran, jika ini adalah peristiwa yang membawa kita ke hospital.

Kemudian kita akan dilawati. Ia akan menjadi auscultated denyutan jantung janin, mengukur tekanan darah dan suhu badan, menilai tahap dilatasi. Jika buruh ditakrifkan "maju"Kami akan berpindah bilik buruh.

Di sesetengah hospital, ada kemungkinan untuk meminta untuk mengambil posisi yang paling kami ingin menghadapi kontraksi yang menyakitkan; kadang-kadang menyenangkan untuk berjalan, masa lain anda boleh meminta bola di mana untuk memiringkan pelvis dari sesi. Walau bagaimanapun, ini bergantung pada jenis persalinan yang dipilih tetapi di atas semua jenis hospital yang dicari.

Bilik buruh dan bilik penghantaran video

Di sesetengah hospital, kedua-dua kawasan (bilik buruh dan bilik penyerahan) disertai, di tempat-tempat lain mereka berada di tempat yang berasingan dan bilik penghantaran hanya boleh diakses melalui pusingan akhir, kemudian beberapa minit sebelum kelahiran sebenar.

Tetapi bagaimana ruang penghantaran benar-benar dan apa yang akan kita dapati? Berikut adalah video bermaklumat yang dibuat olehUssl 20 dari Verona di jabatan Obstetrik hospital Fracastoro

Ayah di bilik penghantaran

yang kehadiran rakan kongsi Pada masa yang sama, ia boleh menjadi asas untuk mendapat sokongan psikologi tetapi ia adalah tepat untuk bertanya sama ada ia mungkin dapat membantu buruh walaupun sebelum dirawat di hospital. Tidak semua hospital, sebenarnya, membenarkannya terutamanya jika dewan adalah rumah kepada lebih daripada seorang wanita.

Ada juga yang mengatakan bahawa tidak semua ibu di masa depan merasa selesa dengan kehadiran mereka sendiri pasangan semasa buruh. Jangan memegang keraguan, ketakutan atau kebingungan dalam diri anda dan cuba jujur, cuba mencari kompromi antara kehendak ayah anda untuk berada di sana semasa lahir dan anda. Bapa masih boleh dipanggil sebaik sahaja anak itu telah meninggalkan dan dalam beberapa kes boleh memotong tali pusat.

Buruh bagaimana hendak bernafas

Manfaatkan kehadiran bidan untuk bertanya soalannya. Jelaskan keraguan. Tetapi di atas semua, kuatkan, jangan terkepung oleh ketakutan, dan bernafas seperti yang telah diajar dalam kursus pra-pembawaan yang dilakukan semasa kehamilan. yang pernafasan ia adalah asas.

Mereka yang melahirkan dengan betul dengan betul boleh memberitahu anda bahawa ia membantu banyak menanggung kesakitan kontraksi.

Pernafasan memainkan peranan yang sangat penting dalam mengekalkan kepekatan yang betul, memihak kepada pengeluaran hormon yang mengurangkan persepsi sakit, yang dipanggil endorfin, dan juga untuk membantu kanak-kanak semasa ditolak. Ia adalah perlu untuk mula menolak hanya apabila dilatasi akan mencapai 9 cm, sebelum ia akan berisiko menyebabkan penyembuhan dan luka, dan juga untuk menimbulkan masalah untuk kanak-kanak. Selaras pernafasan dengan menolak penting: menyedut sebelum menolak dan menghembus nafas dengan menekan. Dan ingat bahawa pernafasan yang betul mesti bermula dari diafragma, iaitu dari bahagian atas thorax yang mesti diisi dengan oksigen.

Untuk menemani dan membantu pernafasan, kami juga mencadangkan anda menyediakan senarai main dengan lagu kegemaran anda; Muzik memainkan peranan di dalam bilik penyerahan supaya dapat menahan rasa sakit.

Melahirkan anak semulajadi, bagaimana keadaannya?

Buruh penghantaran, tempoh

Berapa lamakah tempoh buruh berlangsung?? Sekiranya semua wanita yang tiba di akhir hamil bertanya. Tiada jawapan yang betul untuk semua. Apa yang pasti ialah segala-galanya bermula dengan kontraksi pertama yang muncul pada mulanya lemah dan menjauhkan diri dan kemudian menjadi lebih kerap, rapat dan sengit.

Biasanya penguncupan mengimbas buruh dengan cara ini:

  • 30/45 saat setiap 5-30 minit sehingga pelebaran 3 cm,
  • 40/70 saat setiap 3 minit sehingga 7 cm
  • 45/90 saat setiap 2-3 minit pada peringkat akhir.

Pada peringkat permulaan buruh (fasa prodromal) anda boleh berjalan, berbaring, tidur, duduk di bola, mandi dan apa-apa aktiviti lain yang membuat anda berasa baik dan selesa. Sekiranya hospital mempunyai kawasan yang didedikasikan untuk buruh, anda akan kekal di sana sehingga kontraksi menjadi sangat rapat: apabila kelahiran akan dekat, anda akan dipindahkan ke bilik penghantaran yang sebenarnya.

Kembali kepada soalan: berapa lama buruh berlangsung? Katakan bahawa secara purata anda perlu menunggu antara enam dan dua belas jam, tetapi banyak bergantung pada wanita, kehamilan dan juga komitmen anak. Umumnya primiparaeiaitu wanita yang mempunyai anak pertama mereka, perlu menghadapi buruh yang lebih lama, manakala dengan anak kedua tempoh itu harus dikurangkan, kerana otot-otot serviks dan perineum sudah lebih elastis dan wanita itu siap dan sedar. Dia tahu bagaimana untuk menolak, apabila melakukannya dan bagaimana untuk bernafas lebih baik untuk membantu bayi itu keluar.

Tetapi ini adalah data yang sangat berubah-ubah yang bergantung kepada banyak faktor. Anak-anak mungkin menghadapi buruh yang lebih panjang manakala yang lain mengambil masa yang lebih sedikit untuk melahirkan anak mereka. Ramalan yang tepat tidak boleh dibuat.

Pelasmian penghantaran

yang pengembangan Ia adalah istilah yang sangat penting ketika datang untuk bersalin. Menunjukkan berapa serviks, serviks, dibuka. Ia bermula dengan 3 cm pada kontraksi pertama dan anda bangun 10 cm, dilabel lengkap, langkah yang betul untuk membolehkan kepala bayi keluar.

Kelajuan pelvatan purata serviks adalah kira-kira 1 cm sejam, tetapi adalah baik untuk mengulangi bahawa ia bukan datum sejagat dan ia berubah dari wanita ke wanita.

Video: Amniotic fluid | What to do if you are missing amniotic fluid