Lactivism, ketika menyusu menjadi perang antara ibu


Lactivism Courtney Jung memperkatakan tema "lactivism", fanatisme terhadap menyusu

Dalam Artikel Ini:

Lactivism Courtney Jung

Menyusu ia adalah salah satu mata pelajaran yang mampu menyalakan minda ibu-ibu baru; dan buku itu Lactivism Courtney Jung (sari kata: sebagai feminis dan fundamentalis, hippies dan yuppies, doktor dan ahli politik telah menyusu menjadi perniagaan yang besar dan politik yang buruk.) menumpukan tepat pada isu ini, menimbulkan argumen yang menarik.

Mengikut banyak kajian baru-baru ini, manfaat susu ibu dapat diabaikan dan banyak ibu merasa tertekan untuk menyusukan bayi dengan apa-apa kos, walaupun mereka tidak mahu atau tidak. Buku ini juga penuh dengan kisah peribadi, temu ramah dengan pakar dan hasil penyelidikan. Fikiran anda: ini bukan buku yang menyusukan. Penulis, jika ada, adalah memihak (apabila ia adalah pilihan terbaik untuk seluruh keluarga) tetapi ia adalah terhadap apa yang anda panggil Lactivism, "Lactivismo", yang fanatik terhadap penyusuan. Kehadiran fenomena ini tidak dapat dinafikan (hanya melawat mana-mana forum atau halaman Facebook yang berkaitan dengan topik ini) dan telah menyebabkan generasi wanita kita merasa bersalah atas keputusan yang dan mesti secara peribadi secara peribadi.

Mengapa hakim ibu yang tidak menyusu?

Dan bagi ibu-ibu yang tidak dapat menyusu, atas sebab-sebab yang paling berbeza, bahawa pengarang menasihati dengan kata-kata keselesaan dan bukannya dikutuk: menurut dia, jika kita menyenaraikan perkara yang benar-benar penting untuk kesejahteraan kita kanak-kanak, menyusu tidak akan berada di sepuluh teratas. Di sini, menurut Courtney, yang mana lima perkara yang paling penting untuk bayi yang baru lahir: untuk mempunyai cukup untuk makan; berada dalam keadaan baik; selamat; untuk dicintai; mempunyai ibu bapa yang bahagia.

Singkatnya, Courtney cuba untuk menenangkan ekstremisme yang mengelilingi subjek dengan mengingatnya Penyusuan susu ibu pada dasarnya adalah cara untuk memelihara bayi yang baru lahir, bukan sejenis ubat keajaiban. Terdapat beratus-ratus sebab mengapa penyusuan susu ibu boleh bekerja untuk seorang wanita dan bukan untuk yang lain dan, dalam kes ini, susu tiruan adalah alternatif yang sangat baik kerana ia membolehkan kita memberi makan kepada bayi yang cukup. Selain itu, bayi yang menyusukan bayi tidak semestinya lebih sihat: sains sangat jelas pada ketika ini. Terdapat banyak perkara yang boleh anda lakukan untuk menjaga anak-anak yang sihat dan tidak ada hubungannya dengan menyusu: menjalani kehidupan yang sihat dan terbuka, bawa mereka kepada doktor apabila mereka sakit, mempunyai rumah yang selamat dan selamat. bukti kanak-kanak, dsb.

Satu lagi senjata untuk melarikan diri fanaticisms Pertimbangkan persoalan dalam perspektif: penyusuan bayi berlangsung beberapa bulan, sementara cintakan anak kita akan selama-lamanya. Wanita kini tidak mempunyai kebebasan sebenar pilihan: ibu yang menarik keluar botol di bilik menunggu kanak-kanak perempuan selalu selalu membenarkan diri sendiri, juga kerana mereka sering diberi penampilan yang tidak ramah. Dan, walaupun apa yang difikirkannya, walaupun di sebalik pentingnya menyusu, motivasi ekonomi dan politik tersembunyi yang penulis menyiasat dengan wahyu yang meninggalkan, dalam beberapa kes, membuka mulut.

Video: