Biarkan anak ke pengasuh: jangan panik!


Biarkan anak ke pengasuh: berikut adalah beberapa petua berguna untuk menikmati pengalaman ini dengan lebih baik

Dalam Artikel Ini:

daripada Laura Losito
Buat pertama kali kita perlu meninggalkan bayi yang lain orang: sama ada seorang pengasuh, seorang sahabat atau seorang nenek, kami tidak tahu cara untuk menaikkannya. Berikut adalah beberapa petua yang berguna.
Andaian
Apabila kita membuat keputusan untuk menggunakan "bantuan" dalam pengurusan kanak-kanak, adalah penting bahawa ia benar-benar adalah orang yang boleh memberi bantuan kepada keluarga kita. Kami mengelakkan pengasuh bayi yang tidak meyakinkan kami sepenuhnya atau tidak memberikan keyakinan kepada kami, walaupun ia adalah ibu kami!
Jika sebaliknya ia adalah pengasuh, kami bersetuju sebelum ini yuran dan memaklumkan diri kami tentang kelayakannya (termasuk latihan akhirnya dalam pertolongan cemas).
La Tagesmutter: ibu mengikut hari
"Rujukan"
Walaupun ia adalah seorang kawan, tetapi lebih-lebih lagi jika ia adalah orang asing yang dibayar, kami meminta referensi di sekitar. Adalah penting untuk mendapat maklum balas positif mengenai kerjanya dengan anak-anak, atau kita tidak akan terdiam terlebih dahulu!
Nombor telefon
Kami tidak pernah mengabaikan, walaupun kami tidak hadir selama satu atau dua jam, untuk memasukkan nombor mudah alih kami dan mungkin juga dari bapa dan orang yang dipercayai, serta ahli pediatrik dan bilik kecemasan. Juga perhatikan apa-apa alahan dan maklumat perubatan penting, jika ada.
Soalan-soalan yang akan ditanya semasa wawancara dengan pengasuh bayi baru
Perhatikan dengan kanak-kanak
Kita mesti pastikan anak-anak kita (walaupun sangat kecil!) Selesa dengan orang ini. Mari kita mengambil sedikit masa untuk memerhatikan bagaimana perkara berfungsi, tanpa campur tangan melainkan jika perlu.
Tanya soalan
Walaupun ia adalah orang yang dipercayai (seperti nenek atau kawan), kita tidak malu untuk bertanya: setelah kita mempercayakan mereka dengan aset yang paling berharga kita! Kami bertanya bagaimana mereka berfikir untuk bertindak dalam mana-mana "kritikal" situasi.
Kuncinya
Orang yang akan menjaga anak-anak kita, walaupun kadang-kadang, mesti mempunyai salinan kunci kecemasan.

Peraturannya
Rutin adalah penting untuk kanak-kanak kecil, jadi sesiapa yang menjaga anak itu mesti mengikuti peraturan tertentu, seperti tidur siang, makan, masa mandi, masa bermain, dan sebagainya. Sekiranya kanak-kanak itu sedikit lebih besar, ia juga penting untuk menjelaskan bagaimana pengasuh bayi perlu menguruskan disiplin, mencemarkan dan kemungkinan hukuman jika perlu berkelakuan buruk.
Ibu kembali bekerja: siapa yang hendak mengamanahkan bayi?
Buat senarai untuk "keselamatan"
Juga, tanpa rasa takut menjadi tidak masuk akal (sememangnya!) Adalah baik untuk membuat senarai piawaian keselamatan, terutamanya jika ia bukan pengasuh bayi yang mahir tetapi seorang kawan atau saudara yang berbuat baik kepada kami. Mari pastikan dia mengetahui bagaimana peranti keselamatan kanak-kanak bekerja (seperti pintu tangga) tetapi juga bahawa dia tahu peraturan yang paling biasa: jangan ambil bayi di atas teres atau berhampiran tingkap, jangan masak dengan bayi di tangannya, jangan beri dia benda kecil yang boleh menelan, dan lain-lain
Meninggalkan bayi kita adalah satu langkah penting: ia mesti dilakukan dengan penuh kesedaran dan dalam keadaan yang membuatkan kita berasa tenang!

Video: Ngeri Jangan Pernah Membiarkan Anak Anda Bermain Sendiri !