Biarkan anak-anak sahaja di rumah selama sejam? Ia adalah pengabaian kecil


Dia membincangkan kes yang membabitkan dua ibu yang meninggalkan anak-anak mereka sendiri selama sejam di rumah: disabitkan menafikan anak-anak di bawah umur

Dalam Artikel Ini:

yang Mahkamah Agung dia memilih garis keras dengan dua wanita yang dituduh meninggalkan anak-anak mereka, berumur antara 2 hingga 7 tahun, berseorangan selama satu jam.

BACA JUGA: Emosi kanak-kanak

Malah, Mahkamah mengecam mereka kerana "pengabaian kecili "tanpa menghiraukan risiko risiko kesihatan kanak-kanak.
Inilah yang berlaku, seperti yang dilaporkan oleh undang-undang dan keadilan: dua beradik memutuskan untuk meninggalkan 4 anak mereka (berumur antara 2 hingga 7 tahun) sahaja selama kira-kira satu jam untuk menghadiri beberapa tugas. Salah seorang ibu saudaranya pulang ke rumah dan mendapati empat kanak-kanak itu sendiri dan memutuskan untuk campur tangan dengan menghubungi polis.

BACA JUJU: 10 cara untuk memudahkan kehidupan anda dengan anak-anak

yang justifikasi daripada ibu-ibu adalah bahawa kanak-kanak berada di rumah, selamat dan tidak ada keadaan risiko atau bahaya yang jelas. Tetapi hakim-hakim itu tidak mempunyai pendapat yang sama: dalam ayat itu, sebenarnya, kita membaca bahawa anak-anak pasti terkena bahaya "pendedahan yang mencukupi terhadap ketidakupayaan, dan khususnya golongan kecil, kepada keadaan berbahaya, walaupun hanya potensi, untuk keselamatannya".

Dan ini kerana rumah itu terletak di pain ketiga bangunan, dengan akses ke balkoni terbuka, dengan lilin yang menyala dan pada waktu petang.

kanak-kanak sahaja-di-rumah

Pendek kata, menurut para hakim tidak ada justifikasi yang dipegang, kerana hanya sekadar meninggalkan anak-anak sendiri di rumah untuk enam puluh minit telah mendedahkan mereka kepada bahaya yang jelas, cukup menghakimi untuk mengutuk wanita untuk meninggalkan anak-anak di bawah umur (READ).
Sebaliknya, ia bukan kali pertama bahawa mahkamah telah mengutuk seorang wanita untuk meninggalkan dirinya sendiri anak lelaki sahaja di rumah. Beberapa tahun yang lalu seorang wanita Albania dihukum enam bulan kerana meninggalkan anaknya sendiri di dalam rumahette tahun yang, mungkin ketakutan, telah keluar di balkoni yang menangis dan menarik perhatian jiran-jirannya.

Video: My Golden Life | 황금빛 내인생 – Ep.2 [SUB: ENG,CHN,IND /2017.09.10]