Semi-serius senarai perkara-perkara kecil yang hanya dihargai oleh ibu bapa


Senarai kecil perkara yang kita dapati hanya memberi ganjaran selepas menjadi ibu

Dalam Artikel Ini:

Menjadi ibu bapa mengajar kita menghargai tak terhingga beberapa benda kecil. Pada masa tertentu tisu basah yang diberikan kepada bayi lebih menyenangkan daripada beg yang ditandatangani; dan moncong yang tidak dijangka dan terlambat memenuhi kami dengan keamanan dan rasa syukur seperti perjalanan ke Maladewa. Kami telah mengumpulkan beberapa forum perkara-perkara kecil yang paling dihargai oleh orang tua baru.
Lap basah
Seperti yang kita katakan, tisu basah dan sanitizing adalah peranti kecemasan yang anda tidak benar-benar menghargai sehingga anda menjadi ibu bapa. Mereka digunakan untuk membersihkan tangan, hidung, pacifier, botol bayi, tetapi juga trik pemutus ibu dalam cengkaman krisis histeris.
The poop
Cepat atau lambat kita juga mendapati diri kita memelihara barisan para perayaan puak anak-anak mereka. Pada mulanya kita cuba untuk membezakan diri kita dan memberi kita nada ("mengejek mereka yang menjadi ibu tidak bercakap tentang apa-apa selain kotoran dan krim untuk pantat!"), Tetapi kemudian, selepas episod pertama sembelit atau penyakit, kita mendapati diri kita untuk membanggakan secara umum tentang keteraturan usus bayi yang baru ditemui, dengan banyak butiran tentang warna, bau dan konsistensi produk.
Restoran bising
Sudah tentu, untuk dua pencinta atau beberapa kawan dalam mood untuk kepercayaan, tempat yang tenang jauh lebih baik. Tetapi kita menambah satu atau dua kanak-kanak dan sudah pilihan perubahan secara drastik: semakin ada bunyi pada permulaan, semakin tidak ada yang dapat mengeluh tentang yang dihasilkan oleh kami!
Dan kemudian, kebisingan atau tidak, idea tidak perlu bersenang-senang (menyediakan mungkin 10 perkara yang berbeza untuk menyenangkan semua orang) dan kemudian mencuci gunung piring mengisi kami dengan kegembiraan tidak kira, walaupun ia adalah makan malam tinggi kalori dalam makanan segera atau makan tengah hari yang membosankan dengan saudara-mara, yang hanya beberapa tahun yang lalu kita tidak akan mengambil bahagian walaupun di bawah penyeksaan.
Makan duduk
... dan, walaupun tanpa pergi ke restoran, ia adalah indah untuk dapat makan duduk dan tenang pada masa-masa. Kerana setelah lama mengambil bayi itu dan sebelum memulakan operasi pembersihan lama, kami sering memilih untuk menggantikan makanan yang layak dengan nama itu dengan cepat pengambilan makanan sisa secara rawak.
Ibu yang terkenal
Ibu kita yang telah menjadi nenek tidak berhenti menjadi gangguan yang menggembirakan yang memberi nasihat tentang segala-galanya, namun kecacatan ini secara besar-besaran dikompensasikan oleh fakta bahawa tanpa dia dalam beberapa ketika kita akan berisiko keletihan saraf; dia adalah satu-satunya orang yang kita tidak malu untuk memanggil apabila kita mendapati diri kita lelah dan menangis, dengan kanak-kanak menjerit dan satu tan dobi untuk diseterika.
Jumaat malam di rumah
Jika setiap saat dan kemudian kami cuba menyeret diri dengan teman-teman pada malam Jumaat untuk menangis "Saya ibu tetapi tidak untuk ini memberikan kehidupan sosial!", Masa kita memutuskan untuk tinggal di rumah dan pada pukul sembilan malam kita sudah dalam selipar dan piyama di hadapan televisyen, semua yang kita melahirkan rasa terima kasih mengantuk.
Plat bersih
Walaupun semua buku itu dibaca dan pakar-pakar telah berkonsultasi, kita tidak boleh benar-benar menikmati ketika anak kita berakhir dengan rasa semua yang ada di piringnya.
Mainan bising
Mainan kanak-kanak kecil yang tidak dapat ditanggung kini telah menjadi melodi celestial, jika mereka membenarkan kami beberapa menit kebebasan sementara pupo geli untuk memukul semua butang dalam urutan.
Dan untuk anda apakah perkara-perkara kecil yang menjadikan ibu anda menghargai?
Laura Losito

Video: My Friend Irma: Memoirs / Cub Scout Speech / The Burglar