Kerja rumah Paskah: bagaimana untuk menghiasi telur dengan anak-anak


Teknik dan idea asal untuk menghias telur Paskah dengan anak-anak. Aktiviti yang sangat menyeronokkan untuk merangsang kreativiti anak-anak kecil

Dalam Artikel Ini:

Bagaimana untuk menghiasi telur Paskah dengan anak-anak

Menghias Telur Paskah adalah aktiviti yang sangat menyeronokkan untuk kanak-kanak, yang boleh bersenang-senang dan mengambil bahagian dalam mengatur makan tengah hari perayaan.

Keseronokan membawa ke meja hidangan yang sangat berwarna akan menjadi rangsangan untuk kreativiti mereka, tetapi jika anda mencari beberapa idea asal untuk menghiasi telur, kami telah menemui beberapa cadangan asal yang pasti akan menyenangkan kanak-kanak.

Satu-satunya cadangan ialah menggunakan warna yang tidak beracun, memilih mereka mungkin dari warna makanan.

Hiaskan telur rebus dengan anak-anak

Berikut adalah beberapa idea untuk menghiasi telur rebus bersama-sama dengan kanak-kanak.

  • Watak dongeng

Kenapa tidak berpakaian Telur Paskah sebagai watak-watak dongeng? Anda memerlukan beberapa keping kadbod warna yang berbeza (kuning, merah, coklat), gunting dan gam. Diilhamkan oleh watak dongeng atau buku gambar yang indah anak-anak anda, anda boleh menarik objek yang akan menjadikan telur rebus anda menjadi watak-watak yang comel. Mereka memotong mahkota untuk raja-raja, tudung dan topi conical untuk Little Red Riding Hood, topi merah untuk bunian atau mungkin pembalut lanun.

Kanak-kanak suka lukisan telur!

Telur berwarna untuk Paskah: semua kaedah (19 imej) Semua kaedah untuk bersenang-senang dengan kanak-kanak warna dan menghiasi telur sebenar untuk kerja-kerja Paskah. Dengan beberapa kaedah telur juga boleh dimakan

Dengan sedikit imaginasi hanya sepasang kumis dan dua mata lucu akan mencukupi untuk menarik wajah pada telur. Anda boleh membuat telur peribadi untuk setiap tetamu di meja, atau bersembunyi di antara botol dan bakul roti untuk memukau anak-anak anda.

  • Hidupkan telur Paskah ke lobak merah

Mengapa tidak menjadikan telur Paskah menjadi lobak? Tradisi memberitahu legenda arnab Easter berasal dari negara-negara Nordik yang mengumpul lobak. Untuk membuat mereka perlu mewarna telur oren, menggunakan warna makanan atau kertas tisu. Dengan kertas krep hijau atau kadbod dengan warna yang sama, anda boleh membuat akhir wortel menjadikannya lebih mirip dengan yang benar. Sediakan komposisi dalam bakul yang indah memegang bahagian hijau ke atas. Lihat sini bagaimana untuk melakukannya

  • Colombe

Jika kita mengubahnya telur rebus dalam merpati? Merpati adalah imej simbol Paskah. Tidak perlu mengeluarkan kulit, anda boleh memilih pelbagai putih. Dapatkan bulu palsu untuk gam ke sisi seolah-olah mereka sayap. Bulu harus putih untuk meniru burung merpati, tetapi untuk bermain dengan imaginasi anda boleh mencipta anak ayam kuning atau burung merak dengan bulu warna-warna yang banyak. Lukis mata dan paruh oren kecil, yang boleh dibuat daripada kadbod. Berikut adalah burung merpati yang indah untuk digunakan sebagai pemegang tempat atau pusat di Paskah.

Telur dihiasi tangan

Jika anda mahu itu menghiasi telur rebus adalah permainan untuk kanak-kanak, menubuhkan atelier kecil dengan bahan yang boleh berfungsi, seperti: mata pelekat, sisa kertas tisu berwarna, manik atau confetti gula untuk melekat pada cangkerang dengan gam makanan.

Sekiranya anda mahu semata-mata warna mereka dengan cara yang asal anda boleh membuat gradasi warna, contohnya dari cahaya kuning ke tempat yang paling sengit, atau cuba untuk mendapatkan kesan berwarna-warni dengan cincin lukisan warna yang berbeza.

Terangkan kepada kanak-kanak kepentingan dan simbol Paskah

Telur hiasan DIY Easter

Pada Pinterest terdapat banyak idea yang benar-benar asli untuk menghiasi telur pada Paskah. Sebagai contoh:

  • sejambak bunga yang dibuat dengan telur dalam gaya negara dan sedikit romantis
  • telur dalam bentuk Minions, dengan banyak mata kecil yang pandai: sangat lucu
  • banyak haiwan kecil yang dibuat dengan telur berwarna, dari anak ayam hingga kelinci

Hiaskan telur polistirena

Polistirena juga merupakan salah satu bahan yang paling banyak digunakan untuk membuat telur yang bagus untuk menghias atau mewarna. Yang penting, jika anda menggunakan tempera dan berus, adalah untuk membersihkan berus dalam warna tetapi membuat sedikit tuangkan 'kerana polistirena menyerap dan dilembutkan dengan warna sangat mudah. Lebih baik, kemudian, gunakan hujung besar untuk membuat pangkalan, mungkin dengan warna yang lebih ringan, dan kemudian berus yang lebih halus untuk membuat lukisan dan butiran.

Bagaimana untuk menghiasi coklat telur Paskah

Pernahkah anda memutuskan untuk menyediakan telur coklat di rumah dan tidak tahu bagaimana untuk menghiasnya dengan cara yang asal? Berikut adalah beberapa idea:

  • telur yang dihiasi dengan krim dan strawberi: idea asli dan mudah dilakukan dengan anak-anak, kerana ia bukan telur yang nyata tetapi puding coklat gelap yang disediakan dalam acuan untuk telur Paskah.
  • Telur berwarna dua: telur yang dibuat dengan coklat gelap dan hiasan coklat putih. Coklat putih juga digunakan untuk bahagian dalam telur.
  • Telur coklat dengan bunga kecil: resipi lengkap untuk menyediakan telur coklat susu dan kemudian dihiasi dengan bunga gula merah jambu yang mudah.

Telur dihiasi di Romania

dalam Romania Easter adalah parti yang sangat dirasakan dan dirayakan dengan semangat dan penglibatan yang hebat. Ia adalah Paskah Ortodoks yang tidak selalu berlaku pada hari yang sama dengan orang Kristian. Salah satu tradisi yang paling berakar di Romania adalah bahawa telur yang dihiasi.

Mengikut cerita Mary dia pergi ke tiang untuk mencari Yesus membawa bakul penuh telur untuk ditawarkan kepada askar, tetapi apabila mereka tiba di kaki salib telur semua berwarna merah kerana darah yang begitu banyak yang turun dari salib. Hari ini telur yang dihiasi dengan warna merah, dalam semua nuansanya, tetapi juga dalam warna lain adalah sebahagian daripada tradisi Romania paling luas yang berkaitan dengan Paskah.

Telur dihias Rusia

Di Rusia ia adalah tradisi yang sangat lama untuk memberikan telur yang dihiasi dan dibuat dalam bahan-bahan yang paling pelbagai, dari papier-mâché kepada kayu, ke batu-batu keras yang digunakan untuk membuat telur yang dihiasi sangat berharga bagi para bangsawan dan anggota keluarga Tsar.

Video: Kisah Inspiratif Pelukis Spesialis Telur Paskah #Hanya Untuk Kepuasan Rohani