Gadis kecil bermimpi menjadi seorang puteri


Jajak pendapat mendapati bahawa banyak ibu masih bermimpi hari ini bahawa anak perempuan mereka berkahwin dengan seorang putera

Dalam Artikel Ini: Disney melancarkan kartun baru. Protagonis adalah seorang puteri baru, si kecil Sofia (READ), seorang gadis seperti semua orang lain yang mendapati dirinya melontar ke istana dan ke dalam kehidupan mahkamah kerana ibunya berkahwin dengan seorang raja.
BACA JUGA: Puteri Disney yang kelihatan seperti anak perempuan
Dan jika majoriti AS memutuskan untuk melabur dalam yang baru produk yang mempunyai sebagai tokoh protagonis sebagai purba dunia bermakna bahawa masih menimbulkan daya tarikan dan daya tarikan terhadap gadis-gadis. Dan ternyata juga pada ibu. Tinjauan Doxa yang dijalankan ke atas ibu, nenek dan anak perempuan, mendapati bahawa untuk menjadi menarik dari istana, mahkota dan putera yang menawan bukan sahaja, mudah difahami, gadis-gadis, tetapi juga para ibu dan nenek.
Dua ibu dalam tiga tahun antara 35 dan 44 tahun tidak keberatan jika anak perempuan mereka menjadi puteri (READ) dan separuh daripada orang yang diwawancara akan gembira jika anak perempuan mereka berkahwin dengan putera, walaupun setiap prinsip kemerdekaan wanita, otonomi, pemenuhan peribadi.
BACA JUGA: Ibu suri rumah, terdesak atau gembira?
Contoh yang mana hampir semua ibu melihat ialah Kate Middleton (READ), seorang wanita muda borjuasi British yang, terima kasih kepada komitmen kewangan ibu bapanya yang menghantarnya belajar di sebuah kolej berprestij di mana (secara kebetulan) juga belajar Putera William, dia berjaya melepaskannya Prince Charming dan menjadi ikon masa moden.
Lebih 35 tahun masih melihat Lady Diana, satu lagi contoh seorang wanita muda tiba-tiba berubah menjadi seorang puteri, malangnya dari takdir yang tidak berpuas hati.
Tetapi pada dasarnya, mari kita hadapi, hari ini. Adakah lebih baik untuk impian untuk anak perempuan anda masa depan seorang puteri atau masa depan wanita pertunjukan? Ia sangat mengerikan untuk impian perkahwinan anak perempuan andasuka dengan putera biru? Adalah mungkin untuk mendamaikan impian ini, yang tetap ditanam di hati ibu dan anak perempuan, dengan cita-cita untuk menjadi wanita pula bebas, kuat dan terealisasi (READ)?

Video: Seekor Tikus Kecil Yang Ternyata Seorang Putri | Dongeng anak | Dongeng Bahasa Indonesia