The Lullaby, lagu yang paling indah untuk menjadikan anak-anak tidur


Lagu lullaby adalah lagu lembut yang ibu lakukan untuk membuat anak-anak tidur. Inilah yang paling terkenal

Dalam Artikel Ini:

Lullaby

yang lullaby ia adalah lagu lembut yang berfungsi untuk menjadikan anak-anak tidur. Ia mempunyai sejarah yang panjang dan asalnya sangat jauh. Dalam ibu-ibu budaya yang popular digunakan untuk menyanyi lullabies, biasanya dengan kata-kata dan ayat-ayat berulang-ulang dengan suara yang rendah, untuk menenangkan anak-anak dan batu mereka tidur.

yang lullabies mereka mewakili warisan berharga tradisi budaya manusia dan atas sebab ini Suruhanjaya Eropah telah menubuhkan projek Lullabies of Europe yang bertujuan untuk mengumpulkan semua lagu dalam pelbagai bahasa Komuniti. Di laman web Lullabies of Europe, kami dapati senarai lullabies yang dikumpulkan, diterjemahkan ke dalam tujuh bahasa: Inggeris, Czech, Denmark, Itali, Romania, Yunani dan Turki).

Ibu lullaby

Salah satu lullabies Itali yang paling terkenal dan tercinta: Ninna Nanna Mamma, sebenarnya ia adalah The Lullaby dari biji kopi. Ia dinyanyikan oleh Barbara Bernardi di Zecchino d'Oro tahun 1970.

Brahms lullaby

Ramai komposer menulis dan merekodkan lagu-lagunya. Yang paling terkenal tentunya adalah Wiegenlied yang berbohong Johannes Brahms, yang ditulis untuk Berta Faber pada saat kelahiran anak keduanya. Sering melodi ini adalah lagu untuk Krismas kami dalam keluarga. Dalam versi ini, Lullaby Ninna oleh Bramhs ditafsirkan oleh anak-anak Piccolo Coro dell'Antoniano.

Ninna Nanna Baglioni

Pada tahun 1974, penulis lagu penyanyi Itali, Claudio Baglioni menulis Ninna Nanna, Nanna Ninna, yang masih hari ini lagu kebangsaan melawan perang.

Lullaby, nanna

buat tidur, tidur, tidur

sangat terkenal dan banyak masalah

antara bom dan senapang

Lullaby anda dengar

de la pora orang yang suka

untuk kepentingan baka

untuk comanna gila

untuk Tuhan yang tidak melihat

Tidur bayi yang baru lahir, nasihat daripada pakar pediatrik

Lullabies terkenal

Akhirnya di sini adalah beberapa lullabies yang paling terkenal di dunia, yang boleh digunakan untuk membuat tidur yang baru lahir.

  • Twinkle twinkle little star

Salah satu sajak semaian bahasa Inggeris yang paling popular dan menggabungkan lagu lagu Perancis berjudul Ah! Vous dirai-je, Maman dengan puisi Bahasa Inggeris The Star oleh Jane Taylor. Mozart menulis dua belas variasi pada Twinkle, Twinkle, bintang Little (Brilla, berkilau, bintang), dikelaskan sebagai Perubahan pada Ah! Vous dirai-je, Maman.

  • Stella Stellina

salah satu lullabies yang paling popular di seluruh Itali.

Bintang bintang,

malam itu menghampiri,

goncangan api,

lembu itu ada di kandang.

Domba dan anak lembu,

lembu dengan anak domba,

ayam dengan anak ayam,

kucing dengan kucing.

Dan semua orang tidur,

di tengah-tengah ibu

  • Ninna Nanna oleh Mozart

Banyak komposer telah menulis lullabies yang sekarang klasik sebenar. Curci Edizioni telah menerbitkan sebuah buku dengan CD bertajuk "Lagu-lagu saya yang paling indah dari repertoar klasik": terdapat 17 trek muzik klasik untuk membantu kanak-kanak berehat dan membuat impian manis.

Berikut adalah lullaby oleh Mozart.

  • Lullaby, Ninna oh

Kita semua sebagai anak-anak, kita mendengar ibu kita menyanyi lagu ini.

Lullaby, lullaby oh,

anak ini yang saya berikan?

Saya akan memberikannya kepada Befana

Yang membawanya seminggu

Saya akan memberikannya kepada Black Man

Memegangnya sepanjang tahun

Saya akan memberikannya kepada Orang Putih

Memegang mereka sehingga dia letih

Saya akan memberikannya kepada Sage Folletto

Membuat lelaki sempurna

Video: ♫ Tidur Bayi Musik ♫