Ibu "Mamarazzi" bagi mereka yang bintang sejak kecil


Dengan anak pertama, kita semua sedikit 'mamme-mamarazzi... tetapi, seperti yang mereka katakan, ada batas kepada segala-galanya! Itulah sebabnya kadang-kadang lebih baik untuk hidup masa ini daripada cuba "menangkap" itu

Dalam Artikel Ini:

Ibu Mamarazzi

Mamarazzi adalah istilah yang dicipta di luar negara untuk mentakrifkan ibu-ibu yang sentiasa mengejar anak-anak mereka bersenjata dengan telefon pintar atau kamera, menghasilkan tembakan secara berterusan dan video untuk menyiarkannya kemudian di media sosial. Sesiapa yang tahu Mamarazzi: setiap "peristiwa" minimum yang merangkumi anaknya mesti diabadikan, dari nafas pertamanya, dengan berpuluh-puluh imej dan filem.

Salah satu daripada keghairahan Mamarazzi itu, tentu saja, yang berkongsi imej pada rangkaian sosial. Di atas semua dengan anak pertama, kita semua sedikit Ibu-mamarazzi... tetapi, seperti yang mereka katakan, ada batas kepada segala-galanya! Dan sangat menarik untuk meletakkan diri kita di kasut anak-anak kita dan memahami apa yang dimaksudkan dengan perasaan dalam beberapa cara "bintang" sejak muda. Mungkin gambar-gambar zaman kanak-kanak kita disimpan dalam album atau dalam shoebox sederhana: ia adalah menyeronokkan untuk melihat diri kita sebagai perempuan dan, jika kita berfikir tentang itu, beberapa berpuluh-puluh imej adalah lebih daripada cukup. Tetapi anak-anak asli digital kami, sebaliknya, digunakan untuk membuang ratusan foto kerana jari kecil mereka dapat menguasai konsep skrin sentuh - dalam banyak kes sebelum tahun ini.

Ibu bapa 2.0: Moms perbandingan sosial

Hari ini sangat mudah untuk mengambil gambar yang tidak mengambil kesempatan daripada itu seolah-olah dosa, seolah-olah detik-detik tidak diabadikan adalah "hilang". Dan sebagainya, terlalu kerap kami melepaskan momen yang tidak dapat dilupakan dalam kegelisahan mencari telefon dalam beg itu. Kami melihat senyuman yang semakin berkurangan apabila kami menghidupkan kamera. Dan mungkin ada di antara kita yang telah kehilangan beberapa langkah awal untuk tergesa-gesa untuk mengambil telefon yang terlupa di bilik lain. Kadang-kadang lebih baik untuk hidup masa ini daripada cuba "menangkap" tidakkah kamu jumpa?

Jika anda melihat gambar-gambar zaman kanak-kanak anda, anda juga akan melihat bahawa sesetengahnya pasti... jelek. Mungkin anda memutuskan untuk menanam keinginan yang betul apabila anda berada di tangan kedai-kedai di Santa Claus, dan jadi gambar itu tidak baik. Pada masa itu, prerogatif jurugambar profesional mengambil 50 gambar untuk menyelamatkannya. Ibu bapa kita tidak mahu membazir filem, jadi foto-foto itu selalu ditangkap saat-saat sebenar, di mana untuk lebih baik atau lebih buruk lagi kita sendiri. Namun mereka adalah imej yang dicintai ibu bapa kita kerana mereka tahu bagaimana untuk melampaui wajah comel dan tersenyum kita. Kesabaran jika kita tidak tersenyum pada masa yang tepat. Pukulan yang sempurna tidak wujud, atau bahkan Photoshop yang hari ini membolehkan anda memadam meneteskan drool dari dagu, atau penapis yang tepat untuk menyembunyikan wajah ungu selepas usaha melahirkan anak. Adakah kita benar-benar mahu anak-anak kita dapat berpura-pura tersenyum?

Skrip Post Kecil: Mamarazzi adalah gelaran komedi Filipina 2010 yang sedikit diketahui. Plot ini menceritakan kisah seorang wanita yang, setelah menginginkan keibuan dengan segala kekuatannya, berubah menjadi ibu yang penuh tekanan dan malu-malu untuk anak-anaknya, dalam keresahan berterusan untuk menjadikan mereka sangat gembira.

Video: