17 Mac: kami meraikan St Patrick dengan kerja dan resipi


St Patrick adalah perayaan Ireland yang paling terkenal. Mari temukan sejarah dan simbol-simbol dan bagaimana kita dapat merayakannya bersama-sama dengan kanak-kanak

Dalam Artikel Ini:

St Patrick

Juga dipanggil Hari St Paddy, perayaan St. Patrick adalah parti yang paling disukai dan terkenal irish. Pada 17 Mac, kematian syahadat pelaut Ireland disambut dan pulau itu meraikan dengan perarakan, acara, muzik dan tarian, semuanya dalam satu warna: hijau.

Sejarah St Patrick

Dilahirkan antara 385 dan 392 d.c. di Scotland, Patrick dijual sebagai hamba dan dia tiba di Ireland berikutan Muirchu, raja DUN Riada Utara, di daerah Antrim.

Diuruskan untuk melarikan diri, Patrick bertemu dengannya Agama Kristian dan dia mempersiapkan diri untuk keimamatan, perjalanan dan tinggal di berbagai biara di Perancis. Pope Celestino membaptisinya St Patrick (dari kata-kata Latin pater civium, atau bapa orangnya), dan pada tahun 432 dia mempercayakannya dengan misi untuk membasmi dari paganisme Ireland dan mengubah seluruh negara menjadi budaya Katolik. Jadi, Patrick kembali ke Ireland, pulau di mana dia menjadi hamba dan di mana dia kini kembali biskop, kemudian didiami oleh Celts Scoti, pagan tinggi dan berambut pirang yang didedikasikan untuk memancing dan pastoralisme.
St Patrick sering diancam dengan kematian, ditangkap dan dikutuk, namun tetap berjaya melakukan misinya atas nama Tuhan dengan kejayaan yang mengejutkan. Karya-karyanya begitu besar sehingga lebih dari enam puluh gereja dibina dalam penghormatannya, yang paling penting adalah di Dublin (Katedral St. Patrick) dan tidak lama lagi menjadi pahlawan nasional, serta santo pelindung Ireland.
Dalam masa tiga dekad, St Patrick telah menyelesaikannya misiHampir semua Celts Scoti, termasuk raja Laoghaire mereka yang terkawal, telah bertobat.

popcorn Saint Patrick

Saint Patrick: resipi, tradisi, kerja rumah (36 imej) Resipi dan kerja rumah St Patrick

Dan warisannya terselamat: pada akhir kurun kelima, sebenarnya, Ireland adalah negara Kristian.
Terdapat banyak keraguan tentang kematian St Patrick. Mengikut legenda, kudus itu hidup lebih dari 120 tahun. Walau bagaimanapun, kebanyakan ahli sejarah menandakan kematiannya pada 17 Mac, 461 di Saul, Co Down, dalam sebuah gereja yang diberikan kepadanya oleh Dichu, kapten tempatan yang telah ditukarkan olehnya. Tubuhnya, yang dipertikaikan oleh pelbagai bandar, diamanahkan kepada sepasang lembu yang, tanpa panduan, meletakkannya di Down, di Ireland Utara, yang sejak itu mengubah namanya menjadi Downpatrick, dan di mana sebuah patung besar Rasul menonton Ireland.

Simbol-simbol St Patrick

yang hijau ia adalah warna ciri perayaan St Patrick. Dua simbol utama: semanggi dan peri Leprechaun.
yang semanggi mempunyai erti yang istimewa untuk rakyat Ireland, sehingga mereka sering dikaitkan dengan pulau hijau
Menurut tradisi, St Patrick menggunakan semanggi untuk menggambarkan konsep triniti kepada Celts.
yang Leprechaun adalah elf paling popular di Ireland, juga dikenali sebagai Leith Bhrogan. Ia adalah tukang periuk yang, ketika dia tidak sibuk bekerja, hanya bermain jenaka. Baginya banyak meninggalkan segelas susu di ambang tingkap. Potretnya ada di semua kedai dan kedai, dan tepatnya topengnya untuk membuka parade pada Hari St Patrick. Dikatakan bahawa iLeprechauns hidup dalam kesendirian dan menyimpan satu periuk penuh dengan emas tersembunyi di pangkal pelangi.

Kerja rumah musim bunga untuk kanak-kanak

Perjalanan itu

Seperti yang kita baca di Irlandando, jika anda berpeluang untuk menganjurkan lawatan singkat, kami menyarankan anda untuk berlari ke Dublin untuk bersiar-siar dengan aliran bir yang sengit antara konsert, pertunjukan, acara jalanan, teater jalanan, pameran seni dan banyak lagi. Pada 17 Mac, perbarisan akhir berlaku bermula dari Dataran Parnell ke katedral St Patrick, di mana perayaan diteruskan untuk malam "craig", istilah yang merumuskan semangat keramahan dan keramahan yang tidak diingini oleh orang Ireland.

Walaupun Hari St Patrick disambut oleh semua komuniti Ireland di seluruh dunia. Terutama di Amerika Syarikat (di mana, misalnya, di Chicago setiap tahun perairan sungai yang mengalir di bandar itu dicelup hijau) dan Kanada.

Video: You Bet Your Life: Secret Word - Door / Heart / Water