Seni bela diri untuk kanak-kanak: petua untuk bermula


Seni bela diri adalah kaedah kuno untuk melatih badan, minda dan semangat, yang berasal dari china. Mereka yang mengamalkan seni bela diri, bagaimanapun, cuba hidup dalam harmoni dengan diri mereka dan dengan orang lain, tetapi pada masa yang sama...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

Seni bela diri adalah kaedah kuno untuk melatih badan, minda dan semangat, yang berasal dari China. Mereka yang mengamalkan seni mempertahankan diri, bagaimanapun, cuba hidup dalam harmoni dengan diri mereka dan dengan orang lain, tetapi pada masa yang sama juga untuk belajar dengan berkesan dan kerap teknik pertahanan diri yang dahsyat. Di samping orang dewasa, kanak-kanak juga boleh mengamalkan seni mempertahankan diri. Malah, jika terlibat dalam disiplin ini, orang-orang kecil boleh menarik banyak orang kelebihan yang berbeza bidang kehidupan. Kebanyakan seni mempertahankan diri terutamanya termasuk karate dan kung fu, tetapi dalam beberapa tahun kebelakangan ini mereka juga telah mengambil alih ju-jitsu, aikido, the taekwondo, judo dan Muay thai. Mari kita pergi ke spesifik dan lihat beberapa petua untuk bermula seni mempertahankan diri untuk kanak-kanak.

diperlukan

  • Tracksuit
  • Kasut

Usia yang sesuai untuk memulakan seni mempertahankan diri

Langkah pertama adalah untuk menetapkan usia yang tepat di mana kanak-kanak boleh memulakan sukan. Umur ideal antara 6 dan 7 tahun, sejak pada tahap pertumbuhan badan kanak-kanak ini jauh lebih elastik daripada usia tua. Belajar seni bela diri akan meningkatkan lebih banyak pertumbuhan anak, yang, misalnya, akan melihat kejatuhan sebagai permainan dan bukan sebagai sesuatu yang perlu ditakuti. Mat elastik di gym akan kusyen semua jatuh. Seni bela diri juga sesuai untuk kanak-kanak perempuan, kerana mereka membantu badan untuk bersandar dan membentuk dirinya. Selain itu, teknik yang diajar dalam pembelajaran seni mempertahankan diri juga membantu memperkuatkan diri sendiri.

Pilihan seni bela diri

Selepas memutuskan untuk mendaftarkan kanak-kanak itu dalam kursus seni mempertahankan diri, pilihlah dengannya disiplin yang sesuai dengannya. Seperti yang telah disebutkan, yang paling meluas ialah judo, karate, taekwondo dan ju-jitsu. Dua disiplin pertama adalah yang terbaik untuk kanak-kanak pada pengalaman pertama dan untuk perempuan. Dua yang lain, bagaimanapun, menyesuaikan diri dengan kanak-kanak lebih dari 10 tahun. Keperluan untuk sukan ini adalah saman sukan dengan kasut. Dengan berlalunya bulan, selagi kanak-kanak itu memutuskan untuk terus belajar, guru akan mengesyorkan pembelian jaket, seluar dan tali pinggang. Warna-warna terakhir berbeza bergantung pada tahap yang dicapai.

Manfaat seni mempertahankan diri

Jangan takut bahawa anak anda akan terluka atau menjadi agresif. Matlamat seni mempertahankan diri adalah tepat untuk mempromosikan keyakinan diri dan kawalan diri. Dengan seni bela diri juga konsentrasi dan koordinasi motor berkembang. Di samping itu, para pakar menjamin bahawa judo dan karate sangat baik untuk menggalakkan ketenangan dan kesejahteraan umum minda dan badan. Kedua-dua disiplin ini amat sesuai untuk kedua-dua kanak-kanak hiperaktif dan malu. Yang pertama belajar untuk menghormati peraturan, sementara yang kedua memperoleh kepercayaan yang lebih tinggi terhadap kebolehan mereka. Kami telah menamatkan panduan kami mengenai tip untuk memulakan seni mempertahankan diri sebagai seorang kanak-kanak. Untuk mendapatkan maklumat lanjut lihat pautan: //bambinopoli.it/6_10_anni/Corsi_sportivi:_le_arti_marziali_/1781/.

Tonton video itu

Seni bela diri untuk kanak-kanak: petua untuk bermula: untuk

Tips

Jangan lupa:

  • Biarkan kanak-kanak memilih sukan yang diamalkan. Memaksa pilihan anak-anak kecil dapat membuktikan tidak produktif untuk kematangan dan pertumbuhan diri anak.
  • Sebaik sahaja anda telah memilih seni mempertahankan diri yang paling sesuai untuk anak anda, biarkan dia terbiasa dengan tabiat baru yang dibawa oleh sukan.
Beberapa pautan yang mungkin berguna kepada anda:
  • Lebih banyak petua mengenai seni mempertahankan diri untuk kanak-kanak
  • Lebih banyak petua mengenai seni mempertahankan diri untuk kanak-kanak

Video: Senam Seni 1 MALAYSIA (EDISI 9/1/2012/JKKN-SPM/RTM)