Topeng yang kami pakai untuk anak-anak kami


"Quasi Padre" menceritakan tentang topeng yang dipakai ibu bapa dalam kehidupan sehari-hari mereka untuk menghibur, menemani, memeluk dan membesarkan anak-anak mereka. Satu refleksi menarik untuk membaca semua dalam satu nafas

Dalam Artikel Ini:

Mask dari ibu dan ayah

Kami akan memakai beberapa topeng dengan anda. Kami akan cuba untuk menjadi imaginatif untuk memukau anda, untuk membuat keseronokan anda, mengganggu untuk mengajar anda untuk tidak takut.

kami akan Pierrot dan Colombina, Burlamacco dan Corallina.

Kami akan berdandan apabila terjaga apabila anda berlebihan akan mula merengut pada waktu subuh, kami akan meletakkan mantel putih dari "Super tranquilli" apabila anda sakit dan tidak tahu bagaimana untuk mengalahkan raksasa itu.

Kami akan melekat pada kulit kulit dan daun dan kami akan menjadi milik anda pokok untuk dipeluk, kami akan melukis tangan biru untuk menyegarkan wajah anda apabila ia akan membakar dengan demam dan kekecewaan.

Kami akan melakukan banjir sehingga anda mempunyai enjin untuk menavigasi bersendirian, kami akan membuat trek untuk menandakan jalan.

Kami akan memakai rambut palsu berair untuk kelihatan seperti lebih baik, kita akan naik di atas panggung untuk kelihatan seperti tuhan-tuhan gergasi.

Kami akan memasukkan senyuman ke dalam dan juga dengan ketat yang ketat kami akan cuba menarik keluar jalan yang menunjukkan anda itu Hidup adalah parti yang berterusan walaupun tanpa pita.

Kami akan mempunyai acuan pada tanah liat yang akan anda kenali setiap detail, akan memberi anda keselamatan apabila anda menyedari bahawa segala sesuatu berubah di sekeliling.

Kami akan buat ahli sihir, naga, haiwan, lanun, badut.

Setiap hari, bagaimanapun, di rumah, kami akan terus membina topeng kami dari ibu dan ayah. Dengan menyertai lapisan papier-mâché kita akan memastikan bahawa ia mengambil bentuk wajah kita, saya dengan hidung bengkok, dengan bibir yang tipis. Kami akan cat dengan memilih warna dengan teliti. Saya kuning, kura-kura beliau. Kemudian kami akan memakai lilin untuk memberikan kejelasan dan mungkin anda akan menambah renda dan bulu, sementara saya ingin menjadikannya asli untuk membezakan diri saya dari bapa lain, atau tidak merasa rendah diri. Anda akan memberitahu saya bahawa saya ayah anda, dan semasa anda melakukannya, anda akan menyembur buih di kepala saya.

"Bangsa" seorang ibu dan bapa

Ia akan menjadi setiap hari seperti ini, anda dan saya, dalam percubaan yang berterusan untuk menjadi orang tua dengan cara kita sendiri, tanpa semestinya ingin kelihatan seperti orang lain.

Akan lebih mudah memakai yang sudah siap, kurang keras, yang tidak merengsakan kulit. Cubalah, mereka akan memberitahu kami banyak, pada akhirnya anda akan menjimatkan banyak usaha.

Tetapi kami akan mendesak agar kuku gam vinil kami kotor dan memikirkan cara yang baru untuk membuat anda bangga.

Dengan masa, maka topeng akan kelihatan kabur dan kadangkala jalur getah akan mengganggu kita di telinga, jadi secepat mungkin kita akan mengeluarkannya, mengembuskan untuk mendapatkan udara ke muka.

Kami akan kembali menjadi pasangan, dan bukan hanya ibu bapa, kami akan mempunyai pipi percuma untuk memberi ruang untuk ciuman, kami akan mempunyai ungkapan ikhlas yang kami tidak mahu menunjukkan kepada anda. Sedikit 'untuk melindungi diri kita, sedikit' untuk melindungi diri sendiri.

Walau bagaimanapun, ia akan berlaku suatu hari nanti anda akan pulang ke rumah dahulu dan anda akan melihat kami duduk di atas sofa, di salon. Mungkin anda akan memakai eklektik, bergaya, dengan guaman yang akan menekankan otot belia dan sayap terbuka pada bilah bahu.

Dan itulah apabila anda akan mendapati kami telanjang, dengan le topeng berehat di atas meja.

Di muka kita akan mempunyai solek beberapa kedut tetapi mata akan sama seperti biasa. Fragile dan nyata.

Mungkin kita akan memberitahu anda tentang keletihan di sana, tentang Ayah yang menyukai kuning, bulu, jubah, vinil gam di bawah kuku, dan orang-orang yang bergemerlapan di seluruh tempat.

Dan kami akan melihat anda dewasa, dan anda akan melihat kami dengan kesedaran itu wira-wira, banyak, tidak pernah tua.

Kini anda berada di sini mengejar seorang puteri, dan saya fikir begitu, kami akan menyimpan setiap butiran kecil anda, seperti kanak-kanak yang mengambil confetti dari tanah dan memasukkannya ke dalam paket itu.

Semua artikel Quasi Padre:

  • Apa yang lelaki tidak katakan, tetapi tidak selalu
  • Membantu atau tidak membantu
  • Dari Santa ke Santa
  • Perlumbaan ibu dan bapa
  • Seorang lelaki dan seorang wanita, seorang bapa dan seorang ibu: dua bunyi yang berbeza, tetapi sebuah muzik yang indah

Video: Remaja ditangkap karena memakai topeng badut seram - Tomonews