Bersalin: apakah umur yang sesuai untuk mempunyai anak?


Mengikut kaji selidik AS, 29 tahun adalah usia yang ideal untuk menjadi seorang ibu. Cita-cita yang sering bercanggah dengan realiti

Dalam Artikel Ini:

A berapa usia yang betul untuk melahirkan anak? Kami bertanya kepada diri sendiri soalan lebih kurang.
Setelah menegaskan bahawa tidak ada usia ideal yang sama untuk semua kerana masing-masing mempunyai kehidupannya sendiri, sentimental dan profesional, yang sering memengaruhi keinginan untuk kehamilan dan pilihan untuk membuat anak atau tidak, pastinya ada umur ideal yang kita semua fikirkan.
Syarikat ClearBlue memintanya untuk sampel yang terdiri daripada tiga ribu wanita Amerika dan hasilnya benar-benar penasaran: 59% daripada wanita yang ditemuramah menjawab bahawa usia ideal untuk membuat kanak-kanak akan menjadi 29 tahun.
Sebab? Pada usia 29, ia biasanya dianggap mempunyai hubungan yang stabil, keadaan ekonomi yang selamat dan masih cukup subur untuk hamil tanpa tekanan.
Fakta menarik yang sering bertembung dengan realiti. Laporan terkini mengenai kejadian kelahiran di Itali, yang diterbitkan oleh Kementerian Kesihatan, mendedahkan bahawa lpurata umur untuk kehamilan pertama di Itali adalah 32.4 tahunSaya dan ibu-ibu yang berusia lebih 40 tahun meningkat tajam. The ISTAT telah memotret keadaan dan memberitahu bahawa pada tahun 1995, ibu berusia 40 tahun berusia 12.383 sementara pada tahun 2008 mereka adalah 32,578... jumlah hampir tiga kali!
Oleh itu, keputusan Wilayah Veneto untuk menjamin akses kepada teknik pembiakan yang dibantu wanita sehingga 50 tahun (keputusan yang membuat banyak perbincangan dan tidak mendapat pendapat sebulat suara).
Kelebihan mempunyai kanak-kanak seperti kanak-kanakSaya dikenali: pertama sekali dari semua risiko kecacatan dan pengguguran ia tumbuh sebagai kemajuan usia, apalagi usia muda dapat membuatnya kurang melelahkan untuk membesar dan tidak mempunyai jarak jauh dari segi mereka dengan mereka dapat membuktikan menjadi kelebihan selama bertahun-tahun. Walau bagaimanapun, tidak ada teori yang menggalakkan kehamilan selama bertahun-tahun. Satu kajian oleh University of Sheffield telah membuat kesimpulan bahawa masa depan yang melihat semakin ramai ibu yang berusia lebih daripada 40 tahun dapat menggalakkan laluan gen yang lebih baik kepada generasi akan datang.
Dan apa pendapat anda? Pada umur berapa anda menjadi ibu dan di atas semua pada usia berapa anda mahu menjadi satu?

Video: Video Proses Terjadinya Bayi Sampai Melahirkan