Hubungan antara bayi dan penjaga bayi?


Apa yang perlu dilakukan jika kanak-kanak itu mewujudkan hubungan yang mengerikan dengan pengasuh bayi?

Dalam Artikel Ini:

Hubungan morfologi dengan pengasuh bayi

Ia boleh berlaku kerana ibu sering sibuk di tempat kerja, ramai kanak-kanak menghabiskan sebahagian besar masa mereka di syarikat penjaga bayi atau penjaga kanak-kanak. Sesetengah ibu rela menerima bahawa hubungan sengit dengan angka-angka referensi ini berasal dari keperluan kerja mereka sendiri, sementara bagi yang lain ia menjadi sumber ketidakselesaan, terutamanya jika ia menetapkan a hubungan yang mengerikan dengan pengasuh bayi.

Perkara yang boleh dikatakan kepada diri sendiri jika anak anda lebih suka pengasuh

Adalah difahami bahawa ibu makan sedikit cemburu untuk hakikat bahawa anak anda, masa berkongsi dan emosi dengan orang lain, dan dia juga boleh mengucapkan kata-kata pertamanya dengan kehadiran orang asing.

Walau bagaimanapun, menjalani keadaan ini sebagai kecurian emosi dan menjadi cemburu terhadap hubungan yang ditubuhkan di antara kanak-kanak dan tokoh yang menjaga dia semasa ketiadaannya, sehingga menganggap hubungan yang mengerikan ini sebenarnya merupakan petunjuk yang bersalah yang dialami oleh orang-orang yang malangnya sering dia tidak boleh memilih tinggal di rumah bersama anaknya. Rasa bersalah yang sama boleh tersembunyi di sebalik kebimbangan yang mendalam untuk meninggalkan anak itu, walaupun anda mempercayai orang yang anda percayai.

Pada kenyataannya tidak ada sebab untuk menjadi cemburu, tetapi hanya gembira jika anak itu baik dengan angka yang menjaga dia tanpa ketiadaan ibu.

Orang ini tidak akan menggantikan ibu di tengah-tengah kanak-kanak itu, tetapi akan menjadi rakan sekutu yang akan membantunya menghabiskan masa yang lebih baik daripada dia mesti atau mahu berdedikasi untuk bekerja. Tidak dapat dipertikaikan bahawa pendidik dan pengasuh bayi menjadi tokoh penting bagi kanak-kanak dan tragedi itu sering dijana dalam hal gangguan hubungan kerja dengan orang-orang ini.

Dalam kes pengasuh bayi sering terjadi bahawa hubungan profesional terganggu oleh kehendak yang terakhir: sebenarnya sebenarnya ia adalah pelajar yang melakukan kerja ini untuk mendapatkan kemandirian ekonomi minimum dari keluarga dan segera setelah mereka mendapatkan pekerjaan tetap mereka cenderung secara drastik mengurangkan ketersediaan anda. Dalam banyak kes, kanak-kanak adalah pahit tentang pengabaian ini, hanya kerana yang telah ditubuhkan benar-benar boleh menjadi hubungan bermakna. Terutama jika hubungan profesional telah berlangsung selama beberapa tahun gadis itu boleh dipertimbangkan oleh anak itu hampir seperti seorang kakak perempuan. Oleh itu, ia adalah kes untuk meminta penjaga bayi tidak hilang sepenuhnya, sekurang-kurangnya untuk kali pertama, mungkin meminta dia untuk datang dan menonton anak-anak pada suatu petang ketika mereka pergi, secara beransur-ansur menipis kehadirannya di rumah.

Kadang-kadang, keadaan berubah dan membuat kehadiran pengasuh bayi tidak lagi diperlukan, kerana anak-anak yang lebih tua telah dewasa dan dapat mengurus saudara-saudara lelaki, atau kerana mereka memilih penyelesaian kerja yang membolehkan anda menghabiskan lebih banyak waktu di rumah. Di sini nasihat juga adalah untuk membuat pemisahan sedapat mungkin.

Bagaimana untuk memilih penjaga bayi yang betul

Mengenai angka itu pendidik sarang Di satu pihak hubungan itu dipergiat dengan kehidupan sehari-hari hubungan, di sisi lain ia dikurangi oleh kehadiran anak-anak lain: sangat sulit pada kenyataannya guru-guru menunjukkan keutamaan yang kuat justru kerana mereka menjaga semua anak dengan cara yang sama. Di sini juga kita tidak harus melahirkan rasa cemburu yang tidak adil, tetapi gembira jika anak anda suka bahagia dan jika anda merasa selesa dengan pendidik. Untuk ibu-ibu yang paling ragu-ragu ditunjukkan bahawa kanak-kanak mengenali suara ibu mereka walaupun dalam rahim dan bahawa dari jam pertama kehidupan mereka lebih suka bau susu berbanding dengan orang asing.

Walaupun sangat kecil, kanak-kanak itu tidak akan mengelirukan ibunya dengan wanita lain. Oleh itu jemputan itu untuk meninggalkan cemburu yang tidak dinobatkan menjadi lebih tenang jika hubungan yang penting dicipta dengan angka rujukan

Video: Prof Dr Muhaya - Cara Menjaga Hubungan Antara Anak Menantu Dan Ibu Mertua