Nama-nama yang paling indah yang dipilih dari Alkitab


Kenapa tidak memberi nama itu kepada kanak-kanak dari sejarah dan tradisi yang abadi?

Dalam Artikel Ini:

Nama seseorang harus mencerminkan keperibadiannya dan apa yang dia (READ).
Memilih nama itu adalah tanggungjawab besar untuk ibu bapa kanak-kanak dan penting untuk bertanya kepada diri sendiri beberapa soalan sebelum membuat keputusan (READ).
Hari-hari ini mereka benar-benar merasakan semua warna: nama yang diambil dari dunia hiburan, dari anak-anak VIP, dari siri TV dan buku.
Dan apabila anda tidak perlu menyokong keinginan datuk datuk untuk mengenakan nama mereka sendiri, anda boleh memilih lebih bebas.
BACA JUGA: PILIH NAMA ANAK ANDA
Sebelum memilih nama-nama baru dan asli mengapa tidak memikirkan kembali kepada asal-usul dan memilih nama tradisional klasik yang penuh sejarah dan makna?
Contohnya Bible (READ) penuh dengan nama yang cantik dan abadi.
Untuk sissies pilihannya luas.
Mary dalam kesederhanaannya adalah nama yang sangat feminin penuh dengan kemanisan (WATCH). Tetapi Anna dan Sara juga. Dan juga nama seperti Deborah (WATCH), pasti bergaya dan sering diboikot, merujuk kepada seorang wanita yang kuat dan berani yang merupakan wanita hanya wanita selama 40 tahun.
Cantik juga Rebecca (WATCH), nama isteri Ishak yang menjadi ibu kembar pada umur enam puluh tahun!
Dan untuk kanak-kanak lelaki?
Nama-nama rasul masih menjadi yang paling penting: Luca, Matteo, Paolo adalah nama-nama malar hijau yang tidak pernah keluar dari fesyen. Tetapi anda juga boleh memilih Gabriele (WATCH), simbol malaikat mengumumkan kedatangan Yesus, atau untuk Yohanes, sepanjang hidupnya di samping Juruselamat dan saksinya hingga kematiannya.
BACA JUGA: Pilihan nama, tradisi atau kehendak ibu bapa?
Dan jika anda benar-benar mahu berani Musa (WATCH) adalah nama salah satu tokoh agama Kristian yang terbesar, satu titik rujukan bagi orang-orang Yahudi dan satu-satunya pendeposit undang-undang Tuhan.
Dan bagaimana lupa Giuseppe? Nama suami Mary, yang membesarkan Yesus sebagai anak lelaki, simbol kesetiaan, kepercayaan, kasih sayang dan keluarga.
Inilah nama-nama alkitabiah yang paling indah.

Anna

Nama-nama Alkitab yang paling indah (21 imej) Hawa, Adam, Mary, Anna dan banyak lagi. Alkitab penuh dengan nama yang indah untuk diberikan kepada anak-anak

Video: "Yang Kedua Dalam Urutan" Kuis Alkitab Dengan Jawaban Yang Disertai Ayat Alkitab