Adakah ibu menjadi lebih emosi?


Bagaimana menjadi ibu membuat anda hipersensitif. Adakah anda benar-benar menangis untuk segala-galanya? Dan kenapa?

Dalam Artikel Ini:

Menjadi seorang ibu yang bertambahemosional? Adakah anda mengubah kecenderungan anda untuk meluahkan perasaan atau merasakan emosi secara berbeza?
Mengikut beberapa kesaksian, tidak ada keraguan bahawa keibuan menghasilkan perubahan, bukan hanya di peringkat hormon, tetapi juga psikologi wanita. Pakar-pakar itu pasti: kerana seorang wanita mula menginginkan seorang anak dan sehingga 3 tahun kanak-kanak perempuan itu menjalani satu siri perubahan pada tahap emosi yang sering tidak dirasakan atau diterima secara sedar.
BACA JUGA: Kemurungan selepas bersalin, adakah anda juga?
Ia selalunya proses perlahan dan beransur-ansur, dalam kes-kes lain perubahan mood secara tiba-tiba. Apa yang sebelum ini tidak menyebabkan reaksi emosional boleh menjadi tidak lestari dan menangis walaupun untuk sebab-sebab yang jelas sia-sia, tetapi itu jelas mencetuskan proses dalaman yang sebelum ibunya dikendalikan dengan cara yang berbeza.
Banyak yang disebabkan oleh ikatan simbiotik yang ditubuhkan antara ibu dan anak, ikatan yang mendorong ibu untuk "merasa" bahkan melalui bayinya, dalam penemuannya dan dalam perkembangan psikologi dan emosional progresifnya.
A tiga tahun (READ) kanak-kanak mula menjadi lebih bebas daripada ibu dan ini juga menjadikannya lebih selamat dan bebas daripada pelbagai faktor emosi yang biasa.
BACA JUGA: Vademecum untuk ibu yang aman
Tetapi mengapa ibu Adakah ia akan menjadi lebih rapuh?
Kerana ia adalah pengalaman yang merangkum dan revolusioner dalam kehidupan seorang wanita, pengalaman yang melibatkan seluruh bidang persendirian, kerja dan emosi wanita dan tidak boleh tetapi mempunyai kesan terhadap semangat. Kehidupan adalah krisis identiti yang kecil yang harus diselesaikan dengan perlahan, ketika anak tumbuh dewasa dan sering dengan bantuan penting dari ayah / pasangan yang memecahkan ikatan simbiotik antara ibu dan anak dengan cara yang wajar dan konstruktif, mengutamakan otonomi kedua-duanya.

Perkara yang ibu tidak akan pernah mengakui

Perkara yang ibu tidak akan akui (15 imej) Adakah kita kadang-kadang merasa ibu bapa yang tidak baik? Kita tidak boleh. Berikut adalah senarai perkara yang agak meluas yang ibu tidak akui melakukan

Walau bagaimanapunhyper-emosi dikaitkan dengan keibuan tidak boleh dikutuk sepenuhnya. Ia mendorong kita untuk hidup dengan cara yang lebih emosi dan terasa, dengan cara yang lebih kaya dan lebih sensitif. Ibu adalah momen kegembiraan batin yang besar, tetapi juga ketakutan yang besar. Menangis untuk filem seperti itu tidak pernah berlaku sebelum ini, atau dipindahkan dengan melihat senyuman anak anda, berasa lebih sensitif dan "dengan air mata mudah" atau, sebaliknya, berasa sedih tanpa mengetahui mengapa ia benar-benar normal.
Yang penting adalah untuk memberi penerangan kepada diri mereka sendiri dan meminta bantuan jika kita menyedari bahawa kesedihan dan rasa kekurangan seolah-olah tidak pernah lulus. Tempoh peralihan blues bayi ia benar-benar normal, tetapi berhati-hati untuk tidak meremehkan kemurungan post-natal (READ).

Video: Bagaimana Cara Menghadapi Orang Yang Mau Menang Sendiri ?