Ibu bekerja: jangan bimbang jika semuanya tidak sempurna!


Satu kajian menimbulkan persoalan: meninggalkan idea menjadi sempurna dan terima batas anda. Anda akan lebih bahagia

Dalam Artikel Ini:

TIPS UNTUK MENGGUNAKAN MOTHERHES - Perdebatan telah menyemarakkan betapa banyak wanita dan ibu masih berjuang untuk mencari keseimbangan yang betul, pertama sekali dengan diri mereka sendiri, di antara jiwa yang berbeza.
BACA JUGA: 10 tips untuk membantu ibu mengatasi tekanan
Perjuangan yang tidak sama rata dan perubahan ia harus datang dari semua dari kita sendiri: kita harus belajar untuk akhirnya menerima kita had untuk membuat perdamaian dengan gagasan bahawa kesempurnaan bukan milik dunia ini.
Kita juga manusia, dan lebih kerap daripada kita percaya kita adalah satu-satunya yang mengharapkannya kesempurnaan manakala seluruh dunia mengalami kecukupan yang nampaknya jaminan kebahagiaan. Untuk mengesahkan bahawa menerima bahawa kita tidak boleh melakukan segala-galanya seperti yang kita mahukan adalah baik untuk kesihatan adalah kajian yang dibentangkan di kongres Persatuan Sosiologi Amerika yang menganalisis keupayaan untuk mendamaikan keluarga dan bekerja dengan wanita dan mengkaji kadar kemurungan mereka pada umur 40 tahun.

ibu sekerja-kesempurnaan-menekankan


Keputusan: wanita yang seumur hidup telah berjuang untuk pencarian abadi untuk a saling sempurna antara keluarga dan kerja (makan malam yang siap di atas meja, kerjaya, rumah bersih dan sebagainya...) menunjukkan risiko kemurungan yang lebih tinggi apabila mereka mencapai usia matang berbanding mereka yang telah menerima had mereka.
BACA JUGA: Mengurangkan tekanan memudahkan ketibaan bayi
Katrina Leupp, ketua penyelidikan di University of Washington, menerangkan "wanita bekerja yang menyedari bahawa keluarga dan kerja yang sempurna menyesuaikan diri boleh menjadi sangat sukar untuk menjadi lebih bahagia". Singkatnya, ketenangan dan keseimbangan seolah-olah melepasi penerimaan batasan seseorang, meninggalkan setiap cita-cita untuk menjadi wanita tertanya-tanya.

Bandingkan dengan ibu-ibu lain

10 tips untuk ibu yang ditekankan (10 gambar) Adakah ibu, bekerja dan menjaga rumah yang anda tegaskan? Berikut adalah beberapa petua untuk anda

"Sekiranya anda menerima idea bahawa anda tidak boleh melakukan segala-galanya, anda akan merasakan perasaan gagal sebagai orang", Nyatakanlah ulama.
Dan anda akan merasa kurang bersalah, Saya menambah, masalah abadi kita wanita sejak zaman Adam dan Hawa!
BACA JUGA: Potret seorang ibu yang tidak sempurna
Tetapi bagaimana kita boleh hidup dengan gembira ketika mengetahui batasan kita? Cendekiawan ini memberi nasihat wanita bekerja.
- Meninggalkan idea bahawa rumah ia mesti bersih dan tiada habuk, sentiasa bersih. Cuba untuk menetapkan keutamaan berdasarkan apa yang benar-benar penting
- Memiliki harapan yang realistik mengenai diri anda dan apa yang anda boleh lakukan secara manusia dalam satu hari
- Melibatkan diri anda sahabat dalam pengurusan kehidupan keluarga (dan saya ingin menambah: terima bahawa dia melakukannya dengan cara sendiri, jika tidak, anda akan mendapati diri anda membersihkan dapur dapur dua kali hanya kerana ia tidak begitu terang seperti yang anda mahukan).

Bagaimana menjadi lebih teratur dan bahagia

Bagaimana untuk menjadi lebih teratur, produktif, gembira (17 imej) Perubahan kecil dalam kehidupan seharian dapat menjadikan anda lebih teratur dan bahagia

Video: JANGAN BANYAK ALASAN (Video Motivasi) | Spoken Word | Merry Riana