Moms terdesak: jejak mudah dan boleh diramal tetapi ibu bapa lebih gementar daripada anak-anak mereka di kelas


Dari Studenti.it, laporan dari sarjana muda pertama 2019

Dalam Artikel Ini:

Ibu bapa cemas untuk pusingan pertama 2018

Sebaik sahaja terdapat peperiksaan sekolah menengah dan apabila ada seorang ibu dan ayah yang tugasnya adalah untuk membebaskan kecemasan anak-anak mereka yang sudah dewasa dan meyakinkan mereka seberapa banyak yang mungkin ujian pertama yang berjaya.

Sekali waktu... kerana hari ini nampaknya untuk menjadi cemas mereka nampaknya lebih ramai orang tua daripada kanak-kanak. Ujian pertama berakhir dan seperti setiap tahun Studenti.it mendedikasikan hidup istimewa pada kematangan 2018 dengan semua kemas kini, teks yang dilakukan oleh tutor dan komen bukan sahaja pelajar, tetapi juga ibu bapa.

Jejak yang dipilih oleh Miur

Jejak yang dipilih oleh Miur mereka selaras dengan ramalan yang Studenti.it telah dibuat bersama-sama dengan para pelajar dalam beberapa minggu kebelakangan ini. Miur mengambil kira peringatan penting yang mana setiap orang mensasarkan:

  • ulang tahun ke-40 penculikan Moro
  • 80 tahun undang-undang perkauman yang akan mencerminkan teks Bassani
  • hak asasi manusia
  • kesepian
  • pengklonan dan kreativiti.

Walaupun jejak tidak sukar, pada media sosial berjalan kegelisahan tetapi kali ini bukan dari matang - masih berperisai di kelas - tetapi dari ibu bapa. Banyak mesej Twitter dari Ibu bimbang dan ayah bergerak:

"Saya mempunyai lebih banyak kebimbangan daripada anak saya" Tweet Anna. "Anak perempuan saya kini sedang bergelut dengan tema itu. Saya juga melakukannya, dalam perpaduan, "tulis Elena. "Anak perempuan saya di tempat kerja saya bekerja tetapi dia tahu dia tidak bersendirian dan saya tahu saya ada bersama dia," kata seorang bapa. Simonetta hampir dipindahkan apabila dia belajar tajuk trek: "dua hati: anak saya pada kematangan klasik dan salah satu buku saya yang paling disayangi (dan filem) Taman #FinziContini #Bassani."

Gunakan kepala dan hati anda, dan ia akan berjaya! - tweet seorang ayah.

Nasib baik "sukan" dari Alessandro:

Nasib baik kepada anak saya Nicolò dan kepada semua anak lelaki yang kini terlibat dalam peperiksaan sekolah menengah. Lagipun ia tidak lebih sukar untuk mengalahkan dua kali defensif dalam bidang.

Kami Ibu kakitangan editorial telah berfikir pagi ini tentang banyak anak muda yang kini menghadapi ujian ini dan kami bertanya kepada diri sendiri bagaimana perasaan kita apabila anak-anak kita akan hidup "malam sebelum peperiksaan" dan mereka perlu menghadapi ketakutan dan melompat dalam kegelapan percubaan pertama.

Buat masa ini, kita boleh bersenang-senang memilih salah satu trek yang dicadangkan, tapi kami yakin apabila tiba giliran kami, kami tidak akan risau seperti semua ibu yang di media sosial, pagi ini, telah menginginkan anak-anak mereka. Ia berpura-pura menjadi selamat, tetapi di bahagian bawahnya terasa seperti yang matang: takut dan tidak mencukupi di hadapan lembaran kosong hanya menunggu untuk diisi dengan kata-kata, fikiran... kehidupan!

Selamat ulang tahun kepada semua pelajar!

Video: