"La mia Milano": panduan ilustrasi Milan untuk kanak-kanak (bukan hanya untuk EXPO)


Tiga penulis untuk panduan yang direka, ditulis dan direka khas untuk pelancong paling muda yang melawat Milan, tetapi juga untuk kanak-kanak yang tinggal di Milan dan ingin menemui semula, mungkin semasa Ekspo 2019

Dalam Artikel Ini:

Adakah anda merancang perjalanan ke Milan untuk seluruh keluarga, mungkin untuk melawat astaka futuristik Ekspo 2015 dan semua inisiatif untuk anak-anak yang berkaitan dengan acara itu?

Tiket dibuat, hotel ditempah, semua siap? Tidak, tunggu, ada sesuatu yang tidak sepatutnya hilang dalam ransel anak-anak anda untuk menjadikan mereka tetap lebih cantik, kaya dan di atas semua untuk menontonnya dengan pemandu yang bercakap bahasa mereka!
Di sini maka di ransel tidak boleh ketinggalan "Milan saya", panduan yang dibuat terutamanya untuk kanak-kanak di mana kanak-kanak boleh menemui monumen seni di bandar, tetapi juga sejarah dan tempat-tempat yang kurang artistik tetapi tidak boleh diterima seperti Stadium sebagai contoh!
Untuk setiap tempat cerita, kemungkinan menulis dan buku harian perjalanan anda, permainan kreatif, aktiviti pendidikan, semua diterangkan secara ilmiah oleh Sabrina Ferrero!

Hanya meyakinkan anak-anak sayang... yang besar pasti akan mahu mencuri!

Etika kanak-kanak lucu oleh Enrica Tesio digambarkan oleh Sabrina Ferrero

Pengarang Artkid menceritakan bagaimana ide itu dilahirkan:

"Panduan itu mencadangkan satu siri aktiviti yang direka untuk merangsang kreativiti pembaca muda dan berkaitan, dengan cara yang suka bermain, anak dengan keindahan Milan. Sebagai contoh, pengembara kecil boleh membuat keputusan sama ada mengadakan pesta di Castello Sforzesco atau melengkapkannya untuk operasi ketenteraan, atau melengkapkan lukisan yang paling terkenal oleh Pellizza da Volpedo "Il Quarto Stato" yang membayangkan untuk mentafsirkan bos atau diterangi oleh tutorial-tutorial cara menggambar dinosaur atau membina satah kertas yang sempurna.

Akhirnya, dalam beberapa bahagian, panduan itu boleh diperibadikan dengan membuat lukisan, menulis pemikiran, memalsukan gambar dan pelbagai tiket dan menjadi buku harian perjalanan yang sebenar untuk disimpan sebagai cenderahati lawatan ke Milan ".

Panduan yang diterbitkan oleh Electa Kids, boleh didapati di kedai buku dan di kedai dalam talian, tersedia dalam Bahasa Itali dan dalam Bahasa Inggeris, dan kami berharap debut yang sangat berjaya ini akan mengikuti panduan lain untuk banyak bandar lain!

Pengarang

  • Martina Fuga. Bekas pengurus besar Arthemisia, sejak tahun 2010 beliau telah mengajar di "Budaya Merancang" Sarjana Universiti Katolik Milan dan sejak tahun 2012 beliau telah berkolaborasi dengan Ballandi Arts untuk menulis dokumentasi seni di SkyArte. Pada tahun 2012, beliau mengasaskan Artkids, kisah ibu, kanak-kanak, keghairahan untuk seni dan keinginan untuk membaginya. Dia adalah pengarang blog Imprevisti dan blog Artkids.

  • Lidia Labianca. Beliau telah bekerja di dunia komunikasi dan penerbitan. Ibu empat, dia tinggal di Paris di mana dia mula menulis untuk kanak-kanak dan menghidupkan atelier penulisan kreatif di sekolah. Kembali ke Itali, dia "berkahwin" dengan projek Artkids. Dia adalah pengarang blog Artkids.

  • Sabrina Ferrero. Illustrator dan pereka grafik. Di burabacio.it dia mengembangkan perjalanan artistiknya melalui lukisan, komik dan latihan keajaiban. Dia menggambarkan poster untuk Hari Kebangsaan Keluarga di Muzium 2014, buku "Siapa yang jatuh dalam buku cerita" untuk I Dodini dan permainan "Mammopoli" yang melekat pada buku "Yang benar, saya menerangkan tentang cinta" oleh E Tesio diterbitkan oleh Mondadori.

Milan saya

Sabrina Ferrero, Martina Fuga, Lidia Labianca

93 muka surat

euro 12.67

Mondadori Electa

Kalung: Panduan ElectaKids

Halaman 'La mia Milano' pada Art Kids

Video: