Nama-nama puteri Disney: sejarah dan makna


Untuk bayi yang datang ke sini adalah pilihan nama puteri Disney: dengan cerita dan makna

Dalam Artikel Ini:

Nama-nama puteri Disney

Satu akan datang penakut? Jika anda masih dalam proses memilih nama untuk diberikan kepada anak anda dan mencari kompromi antara harapan keluarga, mungkin menolak nama yang lebih tradisional, dan anda yang anda lebih suka memilih yang lebih asli dan mungkin penuh makna dan petanda yang baik untuk anak anda, kami menawarkan panduan yang sangat ingin tahu: pemilihan nama yang diambil dari protagonis filem dan kartun Disney yang hebat, dengan asal-usul dan makna. Siapa yang tahu dalam senarai ini nama-nama Puteri Disney tidak menyembunyikannya nama dari puteri anda!

daripada Snow White kepada Jasmine, puteri Disney mempunyai nama eksotik dan canggih, tetapi di antara mereka juga menonjol Sofia, puteri kecil skrin kecil yang merupakan antara nama-nama untuk kanak-kanak perempuan yang paling popular pada tahun lepas, dan yang dikasihi Elsa dan Anna Beku, Kerajaan Es.

  • Ariel: nama yang agak meluas di negara-negara Anglo-Saxon, yang dalam bahasa Ibrani bermaksud "singa Allah". Kisah Disney menceritakan putri duyung kecil itu Ariel berambut merah dan dengan hasrat besar untuk meneroka dunia keluar dari air. Ini bermakna "singa Tuhan"
  • indah: diambil dari kisah The Beauty and the Beast, yang menceritakan tentang seorang gadis yang terpaksa pergi ke istana binatang itu, dan dengan demikian akan mendapati bahawa monster menyembunyikan dirinya dalam hati yang besar dan akan membebaskannya dari kutukan yang mengerikan. Ini bermakna "cantik".
  • Aurora: Sleeping Beauty yang akan bangun selepas ejaan dahsyat hanya berkat ciuman Prince Charming. Ini bermakna "membuat cahaya, terang, bersinar"Rayakan hari nama pada 20 Oktober.
  • Snow White: ia adalah Puteri yang lahir dari fantasi Brothers Grimm dan protagonis kisah terkenal "Snow White and the Seven Dwarfs". Dia menggigit epal beracun dan jatuh ke dalam tidur yang mendalam dari mana dia akan bangun hanya terima kasih kepada ciuman pangerannya. Ini bermakna "dengan kulit salji putih".
  • Cinderella: adalah protagonis kisah dongeng purba yang menjadi sangat popular selepas filem animasi Disney dibuat. Cinderella (dalam bahasa asal Cinderella) sebenarnya bukanlah nama sebenar protagonis muda, tetapi nama samaran yang diberikan kepadanya oleh ibu tiri dan stepisters terikat pada abu dengan anak itu kotor dengan membersihkan perapian dan piring.
Pilihan nama: kesilapan tidak boleh dibuat
  • Jasmine: berasal dari Persia kuno dan dalam bahasa Itali ia boleh diterjemahkan dengan nama Gelsomina. Dia adalah protagonis filem Alladin dan merupakan putri puteri Sultan Agrabah, yang jatuh cinta dengan Alladin muda. Makna merujuk kepada melati, tumbuhan wangi yang mana banyak minyak penting diperolehi.
  • Merida: adalah protagonis keriting dan keras kepala filem "Pemberontak", watak yang berani dan bebas, sangat selangkah dengan zaman. Nama itu berasal dari bahasa Latin dan bermaksud: "yang telah mencapai tempat kehormatan"
  • Mulan: Mulan adalah protagonis filem Disney dengan nama yang sama, yang diilhamkan oleh legenda Cina kuno Hua Mulan, yang menceritakan kisah seorang wanita muda yang memutuskan untuk berpakaian seperti seorang lelaki dan pergi berperang. Nama itu berasal dari Mu Cina dan Lan dan cara "anggrek kuat"
  • Sofia: sedikit Sofia adalah protagonis kartun yang disukai Disney yang menceritakan kisah yang agak moden seorang anak yang tiba-tiba menjadi seorang puteri kerana ibunya berkahwin dengan seorang raja. Hari nama dirayakan 30 September dalam penghormatan kepada St. Sophia, seorang martir di Rom di bawah Trajan. Nama Sofia berasal dari bahasa Yunani Sophia dan bermaksud "kebijaksanaan, kebijaksanaan ". Sejak 2010 Sofia adalah nama wanita yang paling meluas di Itali.
  • Elsa: nama itu kuno dan telah bangkit menjadi tumpuan selepas, pada tahun 2013, filem animasi Disney "Frozen - The Kingdom of Ice" yang diambil dari kisah dongeng oleh Andersen, telah berjaya di pawagam. Elsa adalah ratu kerajaan Arendelle, di Scandinavia. Nama itu adalah varian Jerman Elisabetta dan hari nama boleh dirayakan pada 26 Jun, hari Sant'Elisa.
  • Anna: Saudara perempuan Elsa adalah protagonis lain dalam filem Frozen. Nama klasik, asal bahasa Ibrani dan Ibrani. Ini bermakna "cantik, rahmat"dan hari nama dirayakan pada 26 Julai, hari di mana Saint Anne dirayakan, ibu Madonna.
  • Elena: dalam kartun Disney jenama baru untuk skrin kecil "Elena Avalor" Puteri Elena bertarung melawan ahli sihir dan malefics. Nama Elena dengan asal bahasa Yunani bermaksud "terang, berseri"Ia merayakan hari nama pada 18 Ogos, sebagai penghormatan kepada Saint Helena, ibu kepada Kaisar Constantine I yang Agung.
  • Tiana: protagonis filem Disney animasi 2009 "Puteri dan Katak", berdasarkan kisah saudara Grimm. Tiana adalah seorang muda Afro-Amerika yang, mencium seorang putera yang terkena kutukan, berubah seperti katak ke dalam katak. Akhirnya gembira tidak berkurangan. Tiana adalah nama yang mewah dan anda boleh merayakan hari nama pada 12 Januari, ketika Santa Taziana di Roma - Martire dirayakan.

Pameran di Princesses Disney

Pada kesempatan ituUlang tahun ke-80 dari pintu keluar di dewan "Snow White dan Tujuh Kerdil" (1937) WOW Spazio Fumetto - Muzium Komik, Ilustrasi dan Imej Animasi di Milan, ia mempunyai pameran unik yang khusus didedikasikan untuk Puteri Disney.

Pada pameran lukisan asal dari arkib penting dan koleksi peribadi, set foto, poster filem, blow-up, permainan, alat, buku sejarah, cerita bunyi, video, skor soundtracks, komik, lukisan asli dan buku-buku vintaj yang membentuk jalan unik yang akan memimpin penonton di dunia putri ajaib, teman-teman mereka, musuh mereka, putera mereka dan penemuan asal-usul mitos mereka, dari saudara-saudara Grimm ke Hans Christian Andersen, dari Charles Perrault kepada puteri sejati.

Cara memilih nama untuk kanak-kanak di zaman moden

Terima kasih kepada pendedahan bahan dan video asal yang berharga adalah mungkin untuk mengetahui bagaimana sebuah filem animasi dilahirkan dan bagaimana teknik telah berubah dalam lapan puluh tahun, dari lukisan tangan "Biancaneve ei Sette Nani" ke digital "Disney Frozen", melalui eksperimen luar biasa karya-karya mutlak seperti "La Sleeping Beauty in the Woods "," The Little Mermaid "," Beauty and the Beast "and" Rapunzel ".

Untuk tempoh pameran, mesyuarat, bengkel pendidikan dan acara akan dianjurkan.

Pameran itu, menyaksikan terima kasih kepada kerjasama Walt Disney Company Italia, akan dibuka kepada orang ramai 14 Oktober 2017 hingga 25 Februari 2018 di WOW Spazio Fumetto (Viale Campania 12) setiap hari, kecuali Isnin, 3 hingga 7 malam dan Sabtu dan Ahad dari 3 hingga 8 malam. Kemasukan 5 euro (penuh) dan 3 euro (dikurangkan).

Video: Cerita Aslinya Ternyata Kelam! 10 Dongeng Disney Yang Memiliki Kisah Asli Mengerikan