Kelahiran baru: helah penjimatan bajet


Bagaimana untuk dapat memberi hadiah kepada anak-anak yang baru lahir dari kawan-kawan kita tanpa membelanjakan banyak wang

Dalam Artikel Ini:

daripada Laura Losito
Ia adalah tipikal: rakan seumur hidup kami hamil bersama-sama, dalam ruang waktu yang terhad, dan kami mendapati diri kita mengira (dalam erti kata sebenar perkataan) dengan longsoran hadiah untuk dilakukan. Berikut adalah beberapa tip untuk tidak berakhir pada trotoar.
BACA JUGA: Senarai hadiah untuk acara anda, membantu rakan-rakan supaya tidak membuat kesilapan
SELAMAT DENGAN SENARAI GIFT ONLINE
Senarai bayi
Sekiranya rakan telah membuat senarai bayi, amalan yang baik untuk mengikuti peruntukannya dan sebenarnya memberikan sepotong senarai. Tetapi ia sama sekali tidak perlu untuk membelanjakan belanjawan kami membeli sekeping mahal jika kami telah menawarkan kotak penuh pakaian dan mainan anak-anak kecil kami; ia sering perkara yang paling selesa (READ) dan rakan kami akan berterima kasih walaupun sekalipun kami hanya akan melakukan sedikit pemikiran.
Pakaian
Jika anda tidak tahu sudah, saya mempunyai berita baik untuk anda: selalunya di kedai-kedai tawaran terbaik dibuat dalam pakaian neonatal. Walaupun untuk saiz sederhana seringkali tidak ada, setakat pakaian sedikit sehingga enam bulan bimbang, anda boleh memilih antara model lazat dan pereka. Ia bagus untuk menerima hadiah pakaian sedikit 'sedikit' mewah, yang biasanya ibu bapa baru cenderung untuk tidak membeli memihak barang-barang yang lebih praktikal, yang sudah terlebih beban dengan seribu perbelanjaan. Selain itu, ia adalah satu jenis belanja yang memberikan kepuasan yang sangat besar.
BACA JUGA: Bayi baru lahir, panduan untuk pembelian yang sangat berguna
Dan ibu?
Idea sememangnya asli dan sering dihargai adalah memberikan apa-apa kepada bayi dan menawarkan hadiah peribadi yang bagus bukannya... kepada ibu (READ)! Seorang kawan saya selalu mengatakan bahawa baginya hadiah yang paling dihargai ialah kenalannya yang muncul di hospital dengan pakej yang mengandungi sepasang kasut dengan tumit yang bertentangan. Bagi seorang wanita yang melepaskannya selama sembilan bulan, sepasang sandal kos rendah juga baik.
Mainan
Pada umumnya, untuk kelahiran, hadiah "berguna" lebih disukai, seperti baby bouncers, pemanasan botol, pembawa bayi dan sebagainya. Tetapi kenapa tidak sebaliknya fokus pada mainan? Ibu bapa baru akan menghargai hadiah yang mereka akan mengeksploitasi kemudian, apabila mereka tidak mempunyai apa-apa yang tersisa sebagai hadiah dan harus bergantung hanya pada dompet mereka. Mainan untuk kanak-kanak 3-6 bulan kos kurang daripada pakaian dan benar-benar hadiah untuk pendatang baru.
Do-it-yourself
Dan jika kita baik dengan mengait atau mengait, mengapa tidak membuangnya sendiri? Ia sama sekali tidak mempunyai hadiah yang kurang daripada yang lain, sesungguhnya, terutama dalam hal kelahiran, ia lebih dihargai sebagai ingatan untuk dipelihara dan diturunkan, hanya kerana ia dibuat oleh tangan penyayang seseorang. Idea yang menarik adalah untuk menyulam atau menyulam dari ibu dan nenek, sarung bantal, bibir atau pakaian, mungkin dengan cara yang tersendiri (READ); atau membuat penutup klasik, dari buaian atau dermaga, dalam bulu atau kapas bergantung pada masa tahun; lebih banyak, bonet dan sarung, seluar atau bingkap... terdapat banyak pilihan bagi mereka yang mempunyai kemahiran manual yang diperlukan dan sedikit imaginasi.

Video: BIZ MALAYSIA – BUAL BIZ POTENSI NEM [15 NOV 2016]