Penemuan baru mengenai kolik bayi baru lahir


Bakteria boleh menjadi baik atau buruk. Dan mereka memainkan peranan utama dalam kolik neonatal

Dalam Artikel Ini:

Selepas hari yang tenang, pada waktu petang kanak-kanak itu dia meletupkan air mata dan menjerit (READ).
Ia melipat pada dirinya sendiri seolah-olah ia mempunyai kekejangan yang menyakitkan dan ia tidak menenangkan dengan apa-apa cara.
BACA JUGA: Colichette dalam bayi baru lahir, bagaimana menangani mereka
Hari berikutnya, pada sendiri sekarang, perkara yang sama berlaku. Kedengarannya adalah akut, tegas, terdesak.
Walaupun menangis, bagaimanapun, kanak-kanak itu sempurna sihat dan ia berkembang dengan baik.
Dengan berlalunya minggu, krisis hilang secara spontan.
Bagi banyak ibu cerita ini akan kelihatan seperti banyak keluarga.
Mereka adalah kolik gas bayi (atau kolik neonatal) yang menjejaskan sebilangan besar kanak-kanak dalam bulan pertama kehidupan (READ).
BACA JUJU: Kolak bayi
Penyebabnya gangguan mereka masih belum jelas, tetapi pada kebelakangan ini banyak kajian telah memberi tumpuan bakteria usus (READ) Dan sekarang pengesahan juga datang dari kajian baru yang dilakukan oleh Radwil University Belanda Nijmegen dan diterbitkan dalam jurnal ilmiah yang berwibawa Pediatrics.
Menurut kajian ini ketua kolik akan menjadi a bakteria terdapat di dalam usus kanak-kanak.
Para saintis memeriksa sampel najis dari 12 kanak-kanak dengan kolik dan 12 tanpa kolik yang diikuti untuk yang pertama seratus hari hidup.
Penyelidik telah berjaya menganalisis lebih daripada seribu jenis bakteria yang berlainan dalam usus terima kasih kepada teknik yang canggih Penjujukan DNA dan akhirnya mereka mendapati bahawa kanak-kanak yang menderita kolik (READ) mempunyai bilangan bakteria usus yang lebih tinggi Proteobacteria berbanding dengan kanak-kanak yang tidak mengalami kolik.

1 bulan, perkembangan kanak-kanak dari lahir hingga tiga tahun

Bagaimana kanak-kanak tumbuh bulan demi bulan (36 gambar) Langkah demi langkah ketika seorang anak membesar

Menurut Caroline Weerth, salah seorang penyelidik, proteobakteria ini diketahui menghasilkan gas, yang menyebabkan sakit usus pada bayi baru lahir.
Yang mana prospek untuk masa depan? para penyelidik menunjukkan bahawa kanak-kanak datang ke dunia dengan a usus steril, iaitu bakteria yang kosong, tetapi dengan berlalunya hari flora usus melipat dan berkembang: dapat mengenal pasti kehadiran proteobakteria yang dapat berguna untuk menetapkan rawatan yang berkesan dan cepat, seperti yang berdasarkan bakteria yang baik (READ), dipanggil probiotik.

Video: Diagnosa medis kolik abdomen