Neomamma, inilah tip-tip sahaja yang anda perlukan


Petua untuk ibu baru yang baru. Satu kebenaran yang tak tergoyahkan dan panduan setengah hati agar tidak gila apabila anda pulang dengan bayi anda

Dalam Artikel Ini:

Nasihat untuk ibu-ibu baru

yang panduan separa serius pada satu-satunya amaran bahawa wanita tentang menjadi seorang ibu harus tahu: mungkin tidak ada yang akan membicarakannya dalam kursus yang disiapkan, tetapi mereka adalah kebenaran yang tak tergoyahkan:-) !!

  • Ambilnya Mudah

Perkara pertama: semua ini tidak akan kekal selama-lamanya, dan ia baik dan buruk pada masa yang sama. Keajaiban masa-masa awal dengan bayi yang baru lahir tidak akan kembali. Tetapi masa depan akan turun. Jadi, apa sahaja yang berlaku, bertenang dan belajar melihat perspektif. Ingatlah setiap kali anda menyeberang salib kerana anda tidak menyedari bahawa dia mempunyai lampin penuh dan basah seluruh tubuhnya. Setiap kali anda keluar sebaik sahaja anda sedar anda telah berpakaian terlalu atau terlalu kecil. Apabila anda menjerit kepadanya, makhluk kecil dan tidak berdaya anda... akan bertahan. Dan mungkin 10 minit kemudian ia akan dilupakan.

Bagaimana tidak menjadi ibu yang baru letih

  • Bersiaplah untuk membenci lelaki anda

Ya, anda akan membencinya dalam erti kata yang paling teruk. Tidak kira apa pasangan dan bapa yang hebat itu. Anda akan mendapati ia menjengkelkan, tidak berguna dan anda akan sering bertanya kepada diri sendiri bagaimana anda secara sengaja membuat keputusan untuk membuat perkahwinan dengan orang bodoh seperti itu. Semuanya normal. Ingatlah bahawa anda tidak menamparnya apabila dia berkata "Saya letih".

  • Beli lampin dengan saiz yang betul

Tidak semua bayi baru lahir adalah "cicciotti". Ada yang kurus. Dan kemudian ada ibu-ibu yang membeli lampin saiz yang betul, tetapi kemudian mereka kehilangan mereka kerana takut kulit putih yang halus akan muncul. Percantuman semula jadi semasa hubungan kulit ke kulit lebih buruk, percayalah.

  • Penyusuan susu ibu tidak berfungsi untuk semua orang

Kita semua tahu bahawa ia adalah pilihan terbaik, kita semua bermimpi untuk melakukannya, tetapi mungkin dalam hal ini, ia tidak berfungsi. Ini adalah persoalan kecerdasan, kecerdasan dan keseimbangan untuk difahami apabila perlu menegaskan, dan apabila lebih baik untuk membuang tuala. Ingatlah itu tidak ada "terbaik" dalam istilah mutlak, tetapi ada penyelesaian terbaik untuk keluarga anda.

  • "Pembantu" tidak selalu dinyatakan seperti itu

Adakah anda fikir ia adalah idea yang baik untuk menjemput ibu atau mertua anda datang untuk anda selama dua bulan selepas melahirkan? Tidak, tidak. Jika anda adalah anak pertama, kemungkinan besar anda akan mengambil masa untuk mengenali anak itu, untuk berlatih dan belajar menjadi seorang ibu dengan cara anda sendiri. Anda akan mahu menghabiskan masa anda dalam pajama, dan menikmati keintiman anda, atau sebaliknya anda akan berasa sangat sunyi dan anda akan mahu seseorang yang rapat dengan anda: maksudnya ialah anda tidak boleh mengetahui sebelumnya. Jadi, jangan buat keputusan yang tidak dapat dipulihkan sekarang!

  • Lawatan adalah rehat

Satu perkara adalah jika mereka adalah ahli keluarga dan dengan siapa ada keyakinan yang melampau. Akaun adalah sama ada lawatan melibatkan bersiap-siap, menyediakan bayi, mengira waktu tidur dan makan, dan mungkin juga menyediakan kue-kue dan pastri. Jadi, anda juga perlu mempunyai sesuatu sebagai balasan, bukan? Jangan biarkan sesiapa yang tidak memberikan makanan untuk anda atau yang tidak menawarkan untuk membasuh mandi atau seterika pakaian anda. Bukankah semua orang begitu bersemangat untuk meminjamkan tangan?

Dan apakah tip terbaik untuk anda yang anda terima sebelum mengandung?

Video: Vegetable Pancake (Yachaejeon: ์•ผ์ฑ„์ „)