Tiada harimau: Ibu Itali disahkan sebagai pecutan!


Pengguna behappyfamily tidak mempunyai keraguan: model ibu Itali yang dominan tetap, seperti pada masa lalu, ibu yang lemah lembut dan ibu permisif, bertentangan dengan harimau ibu, teruk dan autoritarian

Dalam Artikel Ini:

Seterusnya Ahad, 8 Mei, akan menjadi Hari Ibu dan kami di behappyfamily bertanya-tanya sama ada, pada tahun 2011, ibu-ibu Itali sentiasa yang dikaitkan dengan tradisi afinasi masa lalu, kepada kepekaan yang kadang-kadang menindas terhadap anak-anak mereka dan terlalu banyak toleransi, atau jika semua perubahan, juga model ibu bapa, telah mengambil giliran yang berbeza.
Kepada soalan itu "Apakah model baru ibu Itali?" a, walaupun mudah dilihat, 40% menjawab Mamma tigre, teruk dan otoritarian, tetapi untuk mengesahkan kelembutan model klasik ibu Itali tiba Ini disahkan oleh 60% daripada kira-kira 1,600 pengguna behappyfamily, yang mengambil bahagian dalam siasatan, untuk mengesahkan bahawa ibu-ibu Bel Paese adalah Mamme beralun, lembut dan permisif.
Sangat berbeza dari yang dikatakan Ibu Tigre atau Ibu Drago yang dibawa ke hadapan beberapa bulan yang lalu dan yang mana di sana kami telah bercakap mengenai behappyfamily, mencetuskan rasa ingin tahu anda kepada soalan: Adakah benar ibu-ibu Cina lebih hebat?
Amy Chua, seorang guru dari Yale, yakin dengannya. Di dasar kejayaan orang muda Cina, dia berpendapat, terdapat kaedah pendidikan yang dikenakan oleh ibu-ibu Cina. Apa yang akan mereka lakukan begitu istimewa?
"Kerana ibu-ibu Cina lebih unggul" adalah tajuk esai yang diterbitkan Sabtu di Wall Street Journal.
Nampaknya (dan mungkin dalam beberapa keadaan ia tidak akan menjadi salah) ibu-ibu Cina adalah sebaliknya yang bertentangan dengan stereotaip Itali seorang ibu yang permisif, yang dipermalukan, yang anak-anak sentiasa betul dan sebagainya.
Ibu Itali adalah seorang ibu ayam, ibu China adalah seekor harimau, Chua yakin tentang ini, memandangkan buku dari mana esei ini ditarik adalah kes tajuk oleh "Ampunan Pertempuran ibu harimau".
Kami orang Itali pastinya berfikir bahawa kami adalah kaedah yang paling moden dan maju, menghormati keperluan sebenar kanak-kanak dan lebih fleksibel daripada kecenderungan mereka. Amy Chua dia menganggap kami sebagai mollaccioni bertanggungjawab atas hakikat bahawa anak-anak kita tidak berjaya di sekolah dan dalam seni seperti orang Cina.
Tetapi inilah yang mereka fikirkan mengenai tiga ibu yang mengambil bahagian dalam tinjauan itu, dua ibu ibu chiocchia, dan seorang ibu harimau.



"Sekalipun sekilas tingkah laku ini dapat berubah menjadi gila dengan anak-anak mereka... Saya sepenuhnya mencerminkan falsafah pemikiran orang Cina! Cukup bimbang dengan segala yang dilakukan dan dikatakan oleh anak-anak kita dan letakkan mereka dari pagi hingga malam di hadapan TV untuk menanam kartun hanya untuk tidak "mendengar" atau membiarkan mereka terpaku pada konsol selama berjam-jam dan jam. W muzik klasik dan fakta yang cemerlang dalam setiap mata pelajaran sekolah dan menggalakkan mereka tidak pernah berputus asa. W ibu dengan sifat di bawah wanita saya!"Diharapkan sentimen Mayette.
Daripada pendapat yang berbeza Claudia dan Daniela:
"Saya mengakui dari Itali dan ibu, mungkin kita berpelukan, kita membenarkan dan memberi alasan terlalu banyak anak-anak kita, tetapi jika saya terpaksa memilih antara model Itali dan orang Cina, saya akan memilih bahasa Itali! Sekurang-kurangnya kita memperlakukan mereka sebagai anak-anak!"

"Tapi ada baiknya untuk mengajar kanak-kanak supaya tidak berputus asa, tetapi bagaimanakah seseorang berjaya dalam memerintahkan segala-galanya? Pendek kata, jika tidak ada yang memerintahkannya, apa yang dilakukannya, apa-apa?
Saya tidak bimbang, tetapi saya tidak fikir untuk menguruskan kehidupan anak perempuan saya. Saya mengenakan peraturan yang berfungsi untuk merasakan kebaikan bersama. Saya menerangkan apa yang saya fikirkan. Dan dia memutuskan. Kelebihannya? Siapa tahu, jika dia mendapati dirinya di hadapan pihak berkuasa yang akan mengenakan perkara-perkara negatif kepadanya, dia akan dapat mengatakan tidak. Dan dia akan gembira dengan apa yang dia lakukan. Dan anda boleh mengatakan "Saya melakukannya" dan bukannya "Saya hanya terima kasih kepada ibu". Maaf jika ia tidak banyak! "Long live the hens then!

Video: Calling All Cars: The Broken Motel / Death in the Moonlight / The Peroxide Blond