Bercuti dengan bayi anda!


Pergi bercuti dengan benjolan bayi mungkin. Hanya gunakan akal fikiran, ikuti beberapa helah kecil, dan pilih destinasi yang sesuai untuk keadaan anda

Dalam Artikel Ini:

Kehamilan bukanlah kontraindikasi untuk mengembara, hanya gunakan akal untuk cuba memilihnya destinasi sesuai untuk keadaan anda. Tepat untuk alasan ini adalah dinasihatkan untuk dikunjungi oleh pakar sakit puan anda sebelum pergi dan menjelaskan kepadanya keraguan tentang kemungkinan destinasi yang dipilih.
BACA JUGA: Cuti musim panas: di mana hendak pergi dengan perut
Adalah penting untuk memilih tempat yang menjamin cukup bantuan perubatan, bertanya sebelum berlepas, dengan kehadiran farmasi dan hospital dan keperluan atau tidak mempunyai insurans kesihatan tambahan.
Adalah menjadi peraturan yang baik untuk mengelakkan tempat-tempat dengan keadaan cuaca yang melampau (sama-sama terlalu panas dan terlalu sejuk) atau destinasi dengan penyakit endemik yang mana vaksinasi (biasanya tidak disyorkan semasa kehamilan) (READ).
Ia juga dinasihatkan semasa menginap makan betul dan cuba untuk tidak menekankan badan dalam fasa halus ini. Ia berguna untuk membawa anda penapaian laktik untuk mengatasi apa yang lazim disebut "cirit-birit pengembara", sering disebabkan oleh tabiat makan yang berlainan. Untuk tujuan ini ia adalah lebih baik minum air botol atau masak sebelum masak, masak makanan dengan baik dan pilih buah-buahan dan sayur-sayuran dari asal selamat.
BACA JUGA: PENGHANTARAN DENGAN SUMMER: BAGAIMANA MENYELAMATKAN WARM
Jika destinasi yang dipilih adalah gunung, lebih baik tidak melebihi 4000 meter ketinggian dan elakkan sukan (seperti luncur ski atau persiaran yang mencabar) yang mungkin berbahaya, lebih suka berjalan-jalan di pedalaman.
Ia bagus melindungi diri anda dari cahaya matahari dengan krim pelindung yang sesuai, untuk mengelakkan penampilan bintik gelap pada kulit (chloasma gravid).
Sekiranya anda memilih laut, anda harus mengelakkan dari pergi ke pantai semasa waktu paling panas hari, lebih suka pagi dan lewat petang, menjaga kulit secukupnya dari matahari. Ia adalah asas minum banyak, terutamanya air, untuk mengelakkan dehidrasi. Ya ke bilik mandi, tetapi tanpa terlalu letih. Mereka sebaliknya tidak disyorkan untuk menyelam. Selepas pantai, penting untuk membersihkan kulit dengan baik dan melembapkannya dengan betul.
Malah melawat bandar, mengelakkan tempoh yang hangat dan panas, boleh menjadi pilihan yang hebat! Dalam kes ini, ia adalah penting untuk memilih rehat, membuang "pasukan pelancongan de" untuk muzium dan tarikan dan mengelakkan berhenti lama dengan berjalan kaki.
BACA JUGA: Apa yang boleh anda lakukan di pantai dengan benjolan bayi
Jika sebaliknya anda memilih destinasi eksotik, penyelesaian biasanya tidak disyorkan semasa kehamilan, disarankan untuk bergantung kepada struktur yang diurus oleh pengendali pelancongan yang teratur, yang dapat menjamin piawaian keselamatan yang tinggi. Dalam kes suhu tinggi, selalunya dengan tahap kelembapan yang sangat tinggi, anda mesti minum banyak dan mengelakkan makanan berat. Seboleh-bolehnya, lebih baik tinggal di bilik-bilik berhawa dingin dan berehat sebisa mungkin. Pakaian mestilah selesa, mungkin serat semulajadi (seperti kapas atau linen) dan tanpa penyempitan.

Negara-hamil


Dalam bagasi ibu masa depan tidak semestinya terlepas rekod perubatan kehamilan, apa-apa preskripsi dari doktor dan ubat-ubatan yang sesuai untuk keadaan anda (yang akan diminta sebelum dari pakar ginekologi).
Adakah kita bersedia? Mempunyai perjalanan yang baik !!!
Barbara Muscionico

Video: Tips Pantas: Percutian Bersama Bayi - eBu Babypedia