Anak kami mengasihi kami: inilah dia membuktikannya kepada kami


Bayi baru tidak dapat menyatakan perasaan dan emosinya. Tetapi adakah ia benar-benar seperti itu? Kita ibu tahu cara membaca cara anak itu menyatakan cintanya kepada kita

Dalam Artikel Ini:

Terdapat mentaliti yang meluas bahawa seorang bayi yang baru lahir, yang tidak dapat menyatakan dirinya dengan kata-kata atau gerak isyarat, "mengambil" lebih banyak daripada apa yang diberikannya. Dan itu adalah perasaan yang boleh menyentuh sesiapa, sepanjang malam yang tidak pernah terlelap dalam perkhidmatan seorang malang yang kelihatannya tidak mendapat keuntungan daripadanya.
Pada hakikatnya, terdapat banyak cara melalui mana anak kita balas kasih sayang kami. Baginya, buat masa ini, kita adalah segalanya. Lampiran, baik untuk ibu dan anak, adalah satu proses yang dipercepat semakin kita menjaga anak kecil kita setiap hari, dengan pemahaman dan cinta.

Dia tahu awak ada di sana
Sudah beberapa minggu selepas kanak-kanak dapat mengenali wajah ibu bapa dan dia lebih suka mereka kepada orang lain. Pada masa yang sama, ibu bapa secara beransur-ansur belajar mengenali pelbagai jenis bayi yang menangis. Menangis adalah satu-satunya bahasa yang diketahui oleh kanak-kanak; dan dari masa ke masa dia mendapati dengan lega bahawa dia boleh bergantung kepada kita untuk difahami dan dihiburkan.
Permainan kelihatan
Sebelum penghujung bulan pertama, bayi mula bertindak balas secara visual terhadap penampilan kami. Ia adalah permainan yang kita ibu mengambil bahagian pada tahap impulsif; suatu naluri yang membawa kita untuk kembali pandangan pertama dan senyuman pertama, dalam hubungan yang menyatukan lampiran ibu-anak seperti respon terhadap keperluan fizikalnya. Pada tiga bulan, anak kecil kita akan mahu melihat ke arah dunia. Sekarang, kita adalah dunia beliau. Dan permainan kami adalah benih pertama dalam kehidupan sosialnya.
Senyum: hanya pergerakan sukarela?
Mereka memberitahu kami bahawa senyuman bayi hanya merupakan refleksi sukarela, tetapi yang paling mendalam yang benar-benar dapat mengatakannya? Kebahagiaan yang kita rasakan pada senyuman pertama, naluri untuk membalasnya dengan yang lain yang menyatakan semua emosi kita, pastinya satu langkah lagi, sangat penting, dalam hubungan kita dengan anak.

Pengganti ibu
Sudah beberapa bulan kanak-kanak mengenal pasti satu atau lebih objek yang "menggantikan" ibu: mereka boleh menjadi pacifier, botol teh atau apa-apa yang anda boleh mengetatkan dan menghisap. Sekitar tahun pertama mungkin akan datang mainan kegemaran boneka atau "penutup linus"; objek yang anda ingin mendekati apabila anda merasa tidak selamat kerana ia tidak dapat dihidapi oleh kehadiran fizikal kami. Bukankah itu romantik yang terbaik?
Penampilan sengit
Suara dan bau kita diketahui oleh bayi yang baru lahir sejak lahir. Dari bulan pertama, maka, kami mengejutkan anak kami untuk memperbaiki dengan intensiti, seolah-olah dia mahu menghafal wajah kami. Mungkin, dia benar-benar melakukannya.
pelukan
Salah satu petikan yang paling emosional hubungan ibu-anak adalah gerakan mengangkat tangan seseorang, atau membukanya seperti memeluk, supaya anda boleh mengambilnya. Sudah menjadi bayi baru lahir, ia sering memutar dan membungkuk belakang untuk tujuan ini. Ia adalah bahasa tubuh dengan makna yang agak fasih.
Gridolini kegembiraan
Malah permainan yang paling bodoh mencetuskan sedikit tangisan kegembiraan dalam bayi berusia enam bulan; dan sering melihat anda keluar dari bilik menyebabkan keriangan aduan. Jika ini bukan cinta...
tiruan
Imitasi adalah bentuk pujian yang paling tulus. Dan kanak-kanak, sudah sejak kecil, mula meniru kami dan menunjukkan minat terhadap objek yang digunakan oleh kami, lebih daripada mainan yang paling cantik.
Conforto
Selalunya bayi berhenti menangis dengan serta-merta sebaik sahaja kami mengambilnya dan buaiannya; perkara yang sama tidak berlaku dengan orang yang tidak dikenali, yang tidak akan dapat menenangkannya semasa krisis menangis yang paling ganas.
Laura Losito

Video: Jesus of Nazareth Full Movie HD - English