Teknik lukisan untuk kanak-kanak sekolah rendah


Kanak-kanak prasekolah, yang belum belajar membaca dan menulis, satu-satunya cara mereka belajar dan berkomunikasi adalah melalui imej. Tepat untuk sebab ini, pada minggu pertama sekolah rendah, guru...

Dalam Artikel Ini:

Pengenalan

yang kanak-kanak prasekolahSetelah belum belajar membaca dan menulis, satu-satunya cara mereka belajar dan berkomunikasi adalah melalui imej. Tepat untuk sebab ini, dalam minggu pertama dari sekolah rendah, guru memilih angka untuk mendapatkannya pendekatan pertama dengan pelajar mereka. Dalam hal ini, untuk merangsang imaginasi dan kreativiti mereka dengan lebih baik, ada yang berbeza teknik lukisan yang mungkin berbeza-beza mengikut kebolehan belajar setiap kanak-kanak. Mari kita lihat apakah teknik lukisan utama untuk saya kanak sekolah rendah.

Teknik kertas tisu

Satu teknik yang akan dicintai kanak-kanak pastinya teknik yang melibatkan penggunaan kertas tisu. Melengkapi diri anda dengan beberapa gulungan kertas tisu, dengan pelbagai warna. Ambil lembaran yang sangat tebal yang tidak mudah pecah dengan air dan isi semburan dengan air. Pada ketika ini memotong kertas tisu ke dalam kepingan kecil, tetapi tidak terlalu kecil. Gunakan helaian sebagai asas dan letakkan semua kepingan kertas tisu dan dilipat di atasnya. Sebaik sahaja seluruh permukaan lembaran ditutup dengan kertas tisu berwarna, ambil penyembur dan basehkannya, supaya warna bergerak ke atas helai di bawah. Tunggu ia kering selama setengah jam yang banyak dan tunjukkan kepada anak-anak anda hasilnya. Ia akan kelihatan seperti sihir!

Teknik titisan

Anda boleh mencapai kesan yang sama dengan teknik lukisan tambahan: kesan titisan. Kanak-kanak sekolah rendah akan terkejut. "Titik" yang lebih besar akan menarik perhatian mereka. Oleh itu, satu lembaran kertas penyerap, penanda air dan cat air dicairkan akan membantu anda.

Teknik tepung

Teknik lain yang dicintai oleh anak-anak sekolah rendah adalah lukisan dengan tepung. Dalam kes ini, campurkan secawan tepung, satu garam dan satu air. Doh tidak boleh terlalu tebal. Tambah dua sudu gam yang dicairkan dengan baik. Pada ketika ini, campurkan tempera dengan warna yang berbeza dan dengan berus anda akan mendapat hasil yang sangat luar biasa. Teknik ini memberi ketebalan kepada lukisan anak-anak anda.

Teknik jari

Warna jari mewakili satu lagi teknik lukisan yang sangat menarik. Air berasaskan dan sesuai untuk permukaan mana-mana, memohon terus ke jari. Mereka hanya pergi dengan sabun dan air. Untuk kesedaran, menyebarkan selembar kertas besar di atas lantai dan anak-anak boleh menarik bunga, pokok dan sebagainya. Mereka hanya akan menggunakan bentuk tangan mereka seperti berus.

Video: Demo Pameran Melukis dan Mewarna serta Jualan Seni Mewarna Sekolah Rendah