Orang untuk mengucapkan terima kasih selepas menjadi seorang ibu


Daripada pakar sakit puan kepada ahli pediatrik, dari neopapa kepada rakan yang tidak pernah berhenti: berikut adalah orang-orang yang kami rasa terima kasih selepas kelahiran

Dalam Artikel Ini:

Orang yang akan mengucapkan terima kasih selepas melahirkan anak

Kehamilan sebelum dan masa penghantaran adalah pengalaman yang luar biasa dalam beberapa cara yang tidak dapat dijelaskan, dan tentunya berbeza dari wanita ke wanita. yang perjalanan yang menarik yang mewakili titik perubahan bagi kita, yang pasti mengubah kehidupan dan yang dalam banyak aspek tidak selalu mudah untuk ditangani. Jika ada satu perkara yang kita sering baca dan dengar ketika kita hendak melahirkan anak jangan tinggal bersendirian, tetapi untuk menerima bantuan dan sokongan orang lain dan tidak memikirkan semestinya harus melakukannya sendiri. Dan tanpa sebarang keraguan ada beberapa orang yang kami sangat menghargai selepas melahirkan dan ini membuatkan kami berasa lebih baik, lebih disayangi dan selamat dan mereka benar-benar membantu kami memulakan perjalanan kami di ibu dengan cara yang lebih tenang dan sedar. Berikut adalah senarai orang yang perlu kita ucapkan terima kasih selepas lahir dan dilahirkan anak kami.

Apa yang berlaku selepas melahirkan anak
  • Pakar sakit puan: tidak perlu dikatakan bahawa doktor ini telah mewakili titik rujukan yang berharga sejak hari-hari awal, sejak kita memanggilnya kali pertama untuk memberitahunya hasil positif ujian kehamilan kami. Ia berada di sana ketika kami mempunyai keraguan dan pertanyaan, ketika kami takut pada sesuatu yang tidak masuk akal dan ketika kami pergi ke hospital untuk melahirkan bayi kami. Seperti singa dia berjuang dengan kami, bahawa kita menginginkan kelahiran semulajadi di semua kos atau ia memberi jaminan kami menjelaskan mengapa lebih baik melahirkan dengan bahagian caesar. Dia membantu kami melahirkan anak lelaki kita dan dia merasakan dengan kita menangis pertama. Dan ketahui bahawa untuk ahli ginekologi setiap anak yang dilahirkan adalah kemenangan yang besar dan kepuasan yang luar biasa: anda tidak pernah berhenti bertanya-tanya pada keajaiban hidup!
  • Jururawat: semasa dan selepas bersalin, mereka membersihkan dan merawat kami, mereka memberi kami banyak bantuan dan sokongan pada waktu awal, mereka membantu kami bangun dan berjalan, mereka menjelaskan cara menukar lampin dan cara melampirkan bayi kami ke payudara. Malaikat penjaga sebenar yang berada di sana pada jam pertama dan sangat penting dari ibu baru.
  • Kawan dan ahli keluarga: terutamanya mereka yang telah menghormati keinginan kami pada jadual dan hari lawatan selepas bersalin, kedua-duanya di hospital dan di rumah. Ketibaan kanak-kanak dan merasakan datuk nenek, paman, rakan-rakan, sepupu dan sudah tentu seluruh keluarga yang terasa terlibat secara peribadi dalam acara luar biasa ini. Tetapi kita tahu bagaimana boleh meletihkan dan melelahkan untuk mengendalikan gerombolan orang yang menyerang bilik hospital atau rumah pada hari-hari awal, ketika kita sedang berusaha mencari irama dan baki baru dan kita cuba mencari cara menjaga bayi kita dengan cara yang betul.
  • Bapa yang mencintai ibunya terlebih dahulu: sudah tentu kedatangan bayi baru lahir adalah perubahan besar bagi ibu dan bapa dan pasangan, tetapi ayah yang berhati-hati, bertimbang rasa dengan bayi dan pasangannya, tidak mengganggu dan mampu menghantar ketenangan dan kepantasan adalah sangat penting bagi ibu baru dan kesejahteraan pendatang baru. Terima kasih kepada bapa yang memberitahu kita betapa bangga dengan kita, perkara-perkara yang akan menjadi baik, bahawa dia bangun untuk memberi makan kepada bayi atau dia terjaga di tengah-tengah malam untuk membuat kami syarikat semasa kami menyusu, bahawa dia tidak menekan kembali kepada hubungan seks dalam masa tiga hari!
  • Kepada datuk nenek dan ahli keluarga dan rakan-rakan yang bertanya setiap hari "bagaimana anda?": Sesungguhnya pencerobohan itu tidak menyukai sesiapa pun, tetapi walaupun sikap acuh tak acuh itu dialu-alukan. Mesej, panggilan telefon ringkas untuk mengetahui bagaimana ia berjalan, jika anda memerlukan bantuan, tetapi juga untuk mengingatkan kami betapa cantiknya bayi ini baru tiba dan membuat kita bangga. Kehadiran yang terasa dan tidak agresif berfungsi untuk membuat ibu bapa memahami bahawa "Kami ada di sini, jika anda memerlukan apa sahaja yang kami jalankan".
  • Rakan yang tinggal selepas sebulan: Pada mulanya rumah itu penuh dengan orang ramai, telefon itu sentiasa berdering dan seolah-olah seluruh keluarga dan komuniti kawan-kawan telah dekat dengan kami dan kepada bayi kami. Masalahnya adalah bahawa selepas beberapa minggu semua orang kembali normal, sepatutnya, tetapi ada risiko bersendirian dan dalam senyap... dan kemudian berkat kawan yang masih tetap walaupun ketika berita dia kehilangan sihir awalnya dan sentiasa ada untuk menjaga bayi supaya kita dapat mandi Itu tidak berlangsung selama dua minit, yang membawa kita hidangan panas untuk bersembang untuk makan tengah hari yang tidak difokuskan hanya pada bayi baru lahir, tetapi itu mengingatkan kita betapa cantiknya menjadi seorang wanita dan mempunyai teman. Terima kasih kepada "persaudaraan" ini yang juga banyak membantu untuk menangkap tanda-tanda pertama kemurungan postpartum.
  • Kepada datuk nenek: ibu bapa ibu bapa baru yang melihat dengan mata ringan dan emosi yang hebat, sering tersembunyi, anak-anak mereka yang membesar dan menjadi keluarga baru.
  • Pada pakar pediatrik: yang melihat bayi kita, menilai kesihatannya dan meyakinkan kita bahawa kita melakukan pekerjaan yang baik, bahawa kita baik dan walaupun kita tidak mengajar sesiapa sahaja yang kita mampu untuk menjaga anak anjing kita.

Dan di atas semua katakanlah terima kasih kepada diri kita sendiri, bahawa kita telah menjadi sangat kuat, dapat memberikan kehidupan kepada manusia lain dan itu pasti kita akan tahu, walaupun dengan segala keraguan dan ketidakpastian, untuk menjadi ibu terbaik yang mungkin!

Video: penduduk teruja gajah ucap terimakasih selepas tolong anak gajah jatuh dalam lubang.