Mengambil gambar kanak-kanak: nasihat pakar


Martyna Ball, jurugambar kanak-kanak dan keluarga, memberitahu kita bagaimana gairah menjadi profesion dan memberi kita nasihat berguna untuk mengambil gambar anak-anak kita yang baik

Dalam Artikel Ini:

Orang-orang yang tidak menemui semula keseronokan (dan kadang-kadang semangat sebenar) untuk fotografi sejak menjadi seorang ibu? Memotretkan anak-anak kita Ia adalah salah satu aktiviti yang melihat kita lebih komited dan juga merupakan sumber suapan dan kelembutan.
Tetapi ada orang-orang yang kanak-kanak (dan juga pancioni) memotret mereka profesion dan bukan hanya untuk semangat. Kami bercakap tentang jurugambar yang mengkhususkan diri dalam potret kanak-kanak dan wanita hamil, semasa dalam fotografi yang telah menemui kejayaan besar dalam beberapa tahun kebelakangan ini.
Untuk mengetahui lebih lanjut, mari wawancara Martyna Ballm, seorang jurugambar (dan ibu) berasal dari Poland, khusus dalam fotografi anak-anak dan keluarga yang tahun ini laman Repubblica telah menentukan "di kalangan jurugambar terbaik Itali genre".
Martyna, bagaimana semangat anda untuk fotografi semacam ini?
Hampir tiga tahun telah berlalu, tetapi saya masih ingat dengan baik ketika saya memutuskan untuk menumpukan diri kepada fotografi anak-anak dan keluarga. Musim panas sudah berakhir dan anak saya, yang pertama dan satu, mempunyai beberapa bulan. Suatu hari, saya melihat dia tidur, dan saya tidak dapat memahami bagaimana dia sudah "besar", hanya setahun yang lalu saya mengetuk perut saya semua bulat untuk merasakan bentuk kecil di bawah kulit saya dan hanya setahun kemudian saya berada di hadapan saya personcina yang tidur letih habis dengan merangkak, ketawa dan permainan... Tahun yang paling sengit dan indah dalam hidup saya, kehamilan dan kelahiran anak saya, momen-momen yang begitu istimewa yang keinginan untuk menghalang mereka, menangkap mereka untuk saya dan baginya menjadi mustahil untuk dikekalkan. Saya membuat keputusan untuk menyembunyikan cinta saya untuk fotografi dan mendedikasikan diri saya kepada semangat saya.
Dan mengapa anda membuat keputusan untuk menjadikannya pekerjaan yang sebenar?
Bagi saya, ini adalah pekerjaan yang menarik. Saya memanggilnya seorang jurugambar Cinta. Cinta yang saya lihat di tangan pada perut bulat, cinta yang mengisi hati kita apabila kita melihat wajah lembut bayi beberapa hari, Cinta yang meletup dari gambar-gambar yang menggambarkan ayah yang bermain dan mendengar bisikan dalam gambar ibu yang berpelukan. Cinta itu adalah asas keluarga, satu-satunya tempat yang benar-benar membuat anak gembira. Mampu menangkap momen-momen yang unik dan tidak dapat ditandingi dalam keakraban keluarga ini membuatkan saya merasa seperti orang yang istimewa, setiap petang atau pagi yang dihabiskan untuk menangkap cintakan anak-anak anda sentiasa berada di hati saya. Saya tidak akan berhenti mengucapkan terima kasih kepada ibu bapa yang menawarkan peluang unik ini kepada saya.


Anda akan mempunyai banyak kepuasan dari kerja anda...
Kegembiraan terbesar saya dan kesedaran bahawa gambar saya, kerja saya, mempunyai nilai yang sangat besar, dan setiap hari yang berlalu menjadi lebih berharga. Bagi ibu-bapa, bapa, nenek dan terutama untuk mereka, untuk "kanak-kanak" yang saya berikan hadiah paling besar: bukan sahaja memori yang hilang dalam permainan zaman kanak-kanak tetapi cinta dan kegembiraan yang anda berikan kepada mereka akan mendapati dalam hati mereka setiap kali mereka melayari album dengan mengkaji gambar-gambar ini.
Martyna, walaupun mereka tidak melakukan pekerjaan yang sebenar, hampir semua ibu sangat terlibat dalam mengambil gambar anak mereka. Nasihat apa yang boleh anda berikan kepada kami untuk mengambil gambar yang indah?
Saya sangat suka berfikir untuk dapat membantu ibu-ibu untuk mengambil gambar yang baik. Dan sebenarnya pada blog saya terdapat satu bahagian yang direka khusus untuk memberikan nasihat kepada jurugambar ibu.
Pendek kata, saya akan berkata: berdedikasi kepada anda "pukulan mini foto"sekurang-kurangnya setengah jam.
Pilih masa apabila anda tahu bayi anda terjaga dan ceria. Memutuskan jenis pakaian, memakai pakaian sederhana dan berwarna-warni yang tidak mengalih perhatian perhatian anda dari anak anda, anda mahu potret dan bukan gambar fesyen!
Sudah tentu idea yang baik untuk membawa kanak-kanak ke taman, tetapi mungkin tidak ke tempat biasa yang penuh dengan ibu dan anak-anak lain, jika tidak, ia akan menjadi sukar untuk mengambil gambar yang mempunyai subjek anda hanya anak anda.
Cari tempat yang penuh kehijauan dan tetapkan cahaya pada pelupusan anda. Selalunya kanak-kanak meriah pada waktu yang paling sukar untuk gambar, sekitar 10-11. Sekiranya hari ini berawan, lepaskan tanpa berfikir, tetapi jika matahari kuat, cari kawasan yang penuh dengan naungan. Beri perhatian kepada segala-galanya yang berada di belakang kanak-kanak, latar belakang adalah sangat penting, seperti subjek utama: elakkan tong sampah, bangku, bangunan, orang lain, adalah baik untuk memastikan latar belakang tidak terlalu terang berbanding dengan anak anda.
Turunkan diri anda ke ketinggian bayi, biarkan ia bermain dengan ranting, bunga dan kon pain dan anda akan dapat mengekalkannya untuk masa yang anda perlukan.
Jadilah kreatif! Biarkan dia bangkit di bangku simpanan, biarkan ia longgar dengan raspberi untuk membuatnya ketawa, mengatakan perkara-perkara yang pelik untuk menyatakan rasa kagum.
Selain mempunyai gambar yang indah, anda akan lulus anak anda beberapa jam bermain di syarikat anda!
Untuk menghubungi Martyna juga terdapat halaman Facebooknya

Video: Selfie Kesan Dadah