Bermain bersama-sama: bagaimana untuk melakukan sekiranya terdapat kanak-kanak yang berumur dalam keluarga


Dalam keluarga yang mempunyai lebih ramai kanak-kanak, tidaklah mudah untuk mendamaikan permainan, terutama jika kanak-kanak berumur berbeza: berikut adalah beberapa petua untuk membuat permainan sesuai untuk semua orang

Dalam Artikel Ini: Dirangka oleh Mariaelena La Banca
Bermain dengan anak-anak mereka yang berbeza umur pada masa yang sama ia tidak mudah dalam keluarga. Ini adalah kerana soalan "kepekatan"Dan kecukupan permainan yang ditawarkan kepada kanak-kanak. Untuk kanak-kanak yang lebih tua suka menikmati mainan yang tidak sesuai untuk yang kecil... tetapi kami ingin bersama... bagaimana untuk melayan dua atau lebih kanak-kanak tanpa mengecewakan sesiapa pun?
BACA JUGA: Idea untuk permainan untuk bermain apabila hujan
Saya memberi contoh pada semua mengambil kira bahawaumur anak kedua adalah sekitar tahun. Malah, biasanya, sebelum tarikh itu anak-anak berinteraksi sedikit kerana mungkin mereka tidak berjalan atau tidak terlalu tertarik dengan permainan "hebat"Dan sekalipun begitu, sangat sedikit untuk mengalihkan perhatian mereka. Sebaliknya, pada satu ketika, saudara-saudara akan mula bertanding untuk permainan dan perhatian.
Di sini kemudian ada nasihat mengenai permainan untuk dilakukan bersama:
1) Pekat garam: kanak-kanak yang lebih tua akan menggunakan acuan dan membuat objek yang indah, sementara anak-anak kecil dapat memanipulasi mereka dalam ketenangan kerana pasta garam sepenuhnya dimakan (2 gelas tepung "00" 1 gelas garam halus, separuh segelas air dan makanan pewarna 'kejadian)
2) Bangunan-bangunan: kebesaran "perantaraan"Mereka sesuai dari 12/18 bulan hingga 5 tahun. Bermain dengan bangunan yang lebih tua dapat menyelaraskan kemahiran motor yang baik dan membina menara dan istana sementara anak-anak kecil dapat menggigit, mengguncang dan memukul mereka dengan damai. Dalam hal ini, saya ingat bahawa walaupun membaling menara adalah permainan yang hebat di mata seorang kerdil sembilan belas!
BACA JUGA: Menguatkan harga diri pada kanak-kanak: permainan pemecah ais
3) urat: walaupun decanting akan menjaga anak-anak sibuk dan akan bersenang-senang pada masa yang sama! Lebih baik memulakan dengan pasta (seperti roda yang cukup besar untuk ditelan) dan kemudian pergi ke sayur-sayuran. Sekiranya dekanting dengan air maka keseronokan itu dijamin!

Video: Lagu Kanak-Kanak Islam | Sayangi Anak Yatim | Omar & Hana