Potret seorang ibu yang tidak sempurna


Menjadi ibu yang sempurna adalah mustahil dan, jika kita mahu jujur, ia juga akan menjadi lubang besar. Tetapi bagaimana seorang ibu yang "tidak sempurna" berkelakuan?

Dalam Artikel Ini:

Menjadi ibu yang tidak sempurna

Menjadi satu ibu yang sempurna adalah mustahil dan, jika kita mahu jujur, ia juga akan membosankan. Walaupun niat baik, pada akhir hari rasa rasa bersalah selalu hadir untuk mengingatkan kita bahawa kita bukan ibu model.

Dalam sebuah artikel yang diterbitkan di Salon.com Elissa Strauss, wartawan Amerika, bercakap mengenai ibu-ibu yang tidak sempurna, mereka yang telah menjadi tiran sebenar, dan yang telah mengisytiharkan perang terhadap wanita yang cuba "melakukan semuanya dengan betul" dengan anak-anak mereka. Tetapi apa maksudnya menjadi ibu yang tidak sempurna dan bagaimana dia bertindak?

Ibu dan bapa: ibu bapa yang tidak sempurna
  • Segera hidupkan TV sebaik sahaja anda bangun

Kanak-kanak baru sahaja membuka mata mereka dan mulutnya masih penuh dengan Nesquik dan di dalam rumah sudah gema bunyi televisyen. Pendek kata, ibu yang tidak sempurna untuk mandi dengan tenang, menyediakan sarapan pagi dan kemudian meletakkan anak-anak di depan televisyen supaya mereka dapat terganggu selama beberapa minit.

  • Buang beberapa permainan

Anda akhirnya duduk di sofa pada waktu petang untuk menghancurkan satu lagi mainan plastik dan jangan menolak godaan untuk membuangnya. Dan setiap sekarang dan kemudian, tanpa berkata apa-apa, buang mainan yang tidak lagi digunakan. Mereka tidak akan menyedari ketiadaan mereka. Kekuatan: angkat tangan anda yang belum melemparkan mainan kanak-kanak, walaupun hanya dengan kesilapan. Lagipun jika anda tidak menggunakannya lebih daripada sekadar membuang satu dalam bakul, apabila dia mempunyai gunung yang dia tidak bermain selama bertahun-tahun?

  • Ia menjadikan kanak-kanak tidur di Latvia

Semua orang tidur di dalamnya katil! Dan jika anda datang pada waktu malam, saya akan menghantar anda kembali ke bilik anda. Berapa kali anda mendengarkan kisah-kisah ibu-ibu lain dengan iri hati, terutamanya apabila membicarakan soalan "tidur di tempat tidur anda sendiri". Di dunia yang terbaik, setiap kanak-kanak tidur di biliknya, tetapi kemudian realiti (dalam banyak kes) adalah berbeza.

  • Jangan mandi setiap hari

Mika mesti dilakukan pancuran dan syampu setiap malam. Ia juga baik untuk hanya membasuh muka dan gigi dan segera memakai baju tidur. Berapa kali anda dapat memberi tidur dan keletihan dan melangkau masa mandi. Lagipun, cuci sahaja bayi itu!

  • Ia tidak menyediakan hidangan buatan sendiri

Anda tidak boleh memasak makanan yang sihat dan menghabiskan berjam-jam mencari hidangan yang sempurna. Lagipun, untuk beberapa malam hidangan cepat atau sandwic juga boleh menjadi baik. Sekiranya kita menyediakan a rata cepat untuk anak-anak, mungkin beberapa tortellini atau sandwich adalah masa untuk menyediakan beras basmati dengan udang yang seperti orang dewasa.

  • Dia memberi keinginan

Kepada kesepuluh kesepuluh yang dilakukan di khalayak ramai, kita menyerah dan membelikannya sedikit permainan kedai surat khabar. Hari ini kita tidak mahu menjerit dan menjerit di jalan. Kita tahu bahawa ada hari-hari apabila kita bimbang, ditekankan, letih atau hanya tidak mahu merasakan keinginannya. Jadi satu-satunya cara untuk membuatnya tenang adalah untuk memberi permintaannya dan memuaskannya.

Adakah anda juga merasakan ibu yang tidak sempurna? Berapa kali anda berkelakuan seperti ini?

Video: Perjuangan Seorang Ayah - Jangan Nangis ya